Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

25 de ani de la înfiinţarea Liceului Tehnologic „Horea”, Marghita

La aniversară

25 de ani de la înfiinţarea Liceului Tehnologic „Horea”, Marghita

Luni, 5 octombrie 2015, Liceul Tehnologic „Horea" Marghita a îmbrăcat haine de sărbătoare. A avut loc aniversarea a 25 de ani de la înfiinţarea liceului, prilej de mare bucurie atât în rândul dascălilor, cât şi al elevilor.

Inaugurat cu un sfert de veac în urmă, la 1 septembrie 1990,  acest liceu a luat fiinţă prin transfomarea Şcolii Profesionale de mecanici agricoli în Grupul Şcolar Agricol, devenind, ulterior, Liceul Tehnologic „Horea".
Aniversarea a 25 de ani de la înfiinţare este un  omagiu adus acestei prestigioase organizaţii şi totodată o expresie a sentimentului de respect faţă de generaţiile tinere de elevi care se pregătesc aici pentru muncă şi pentru viaţă. Sărbătorirea unui sfert de secol de activitate a LICEULUI TEHNOLOGIC HOREA a constituit pentru toţi  un prilej de a împărtăşi bucuria lucrurilor de valoare şi de a contura perspective noi care vor deveni, prin munca în echipă, realităţi pe care le dorim. La ceas aniversar, părinţi, elevi şi profesori arată întregii comunităţi reuşitele activităţii lor comune, ca temelie pentru şcoală şi noi speranţe, ce vor să facă din „Horea" un spaţiu al fiecăruia şi al tuturor.
Cu prilejul jubileului, în cadrul unităţii de învăţământ au avut loc o serie de activităţi ştiinţifice şi  educative, menite să răspundă aşteptărilor unui public vast şi diversificat. Ziua a debutat cu trei activităţi importante, desfăşurate în paralel, urmate de un program artistic.
Simpozionul - concurs AZI ELEV - MÂINE ANTREPRENOR, coordonat de d-na prof. ec. Gabriela-Olimpia Sabău, a oferit posibilitatea activării şi potenţării valenţelor antreprenoriale ale elevilor din şcoală, acordând şansa de a valorifica în viitor exemplele de bune practici în vederea racordării demersului didactic la coordonatele economice naţionale şi europene. Elevii şi-au propus să contureze prin materialele realizate „Profilul antreprenorului de succes" în cadrul unui concurs tematic.
Concursul „Fermier pentru o zi", coordonat de prof. Traian Timar, şi-a propus să demonstreze tuturor că a fi elev la „Horea" nu înseamnă a învăţa doar teorie, pentru că această instituţie formează specialişti în domeniul agriculturii, capabili în orice moment de a face performanţă. Pentru a-şi dovedi calităţile de buni fermieri elevilor le-au fost testate abilităţile practice de către un juriu exigent format din specialişti în domeniu.
Unul dintre cele mai aşteptate momente a fost tradiţionala competiţie sportivă „Cupa Horea", coordonată de prof. Cristian Chirobocea, constând într-un meci de fotbal disputat între cele mai bune echipe din şcoală.
Programul festiv a debutat cu discursul domnului director, prof. dr. Remus Mircea Sabău. Cu acest prilej a fost prezentat istoricul liceului, principalele proiecte desfăşurate în cadrul unităţii, dar şi planurile de viitor care urmăresc să vină atât în întâmpinarea cerinţelor elevilor, cât şi a personalului şcolii.
La manifestătile dedicate aniversării a 25 de ani de învăţământ liceal au fost prezenţi reprezentanţi ai Inspectoratului Şcolar Judeţean Bihor, ai comunităţii locale, reprezentanţi ai mediului academic, profesori, antreprenori şi foşti elevi ai liceului, mulţi dintre aceştia elogiind prin scurte cuvântări rezultatele obţinute de această organizaţie educaţională, afirmându-şi totodată susţinerea, deschiderea şi disponibilitatea pentru viitoare colaborări.
Finalul manifestărilor a fost marcat de câteva momente artistice, printre invitaţi numărându-se Andreea Puşcaş, Patrick Antal şi Ansamblul Crişana. În încheiere, elevii liceului au încercat să-şi pună în valoare şi talentul actoricesc interpretând două scenete, sub coordonarea  profesoarelor de Limba şi literatura română, Iulia Susan şi Foldeşi Roxana („Un pedagog de şcoală nouă - O inspecţiune", de I.L.Caragiale şi  „Horea, Cloşca şi Crişan".
Dacă  tragem linie şi adunăm, a fost o zi minunată, în care deopotrivă elevii şi cadrele didactice au arătat că „nu trebuie să ne uităm trecutul".
Prof. Iulia-Maria Susan
Prof. Semida Ilieş
Prof. ec. Gabriela Olimpia Sabău
Consilier educativ Alina Maria Capota
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: 25 de ani de la înfiinţarea Liceului Tehnologic „Horea”, Marghita.

Trimite email
duminică, 22 decembrie 2024, 07:55:58 Ora standard a Europei de Est