Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiectul „Skills for Jobs” i-a făcut fericiţi pe Horaţiu, Paula şi Antonia, cu 500, 700 şi 1.000 de lei

Ieri, la C.N. „Mihai Eminescu”, a avut loc tragerea la sorţi în cadrul concursului „Autocunoaşterea, fundamentul unei cariere de succes”

Proiectul „Skills for Jobs” i-a făcut fericiţi pe Horaţiu, Paula şi Antonia, cu 500, 700 şi 1.000 de lei

Ieri (luni, 5 octombrie 2015), la Colegiul Naţional „Mihai Eminescu" a avut loc tragerea la sorţi a concursului „Autocunoaşterea, fundamentul unei cariere de succes", organizat în cadrul proiectului cu finanţare europeană „Skills for Jobs".

Patric Stanciu, preşedintele CE, a avut mână bună pentru Naghi Horaţiu Andrei, din clasa a X-a A, care astfel a câştigat 500 de lei, Paşcalău Paula Marina, din a XI-a B -700 de lei şi Tatic Antonia Maria, din a X-a C - 1.000 de lei.
Proiectul „Skills for Jobs" este implementat de către Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Cluj, în colaborare cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor şi Asociaţia Inceptus România, la nivelul a şapte judeţe din regiunile Nord-Vest şi Vest: Timiş, Bihor, Bistriţa-Năsăud, Sălaj, Maramureş, Hunedoara şi Cluj.
Din judeţul Bihor la acest proiect participă 10 instituţii de învăţământ (C.E „Partenie Cosma", colegiile naţionale „Mihai Eminescu", Emanuil Gojdu" şi „Samuil Vulcan" Beiuş, colegiile tehnice „Mihai Viteazul", „Alexandru Roman" Aleşd şi C.T. Nr. 1 Vadu Crişului, Liceul de Arte, Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu" şi Liceul Vocaţional Pedagogic „Nicolae Bolcaş" din Beiuş), cu un grup ţintă de 2.104 elevi, din clasele a IX-a şi a X-a. Proiectul are o durată de 20 de luni şi are ca obiectiv dezvoltarea abilităţilor elevilor din clasele a IX-a şi a X-a, privind orientarea profesională şi şcolară, în vederea corelării rezultatelor învăţării cu cerinţele de pe piaţa muncii şi creşterea nivelului de implicare, cooperare şi parteneriat a diferiţilor factori interesaţi în asigurarea unui proces eficient de tranziţie de la şcoală la viaţa activă. Printre măsurile de care au beneficiat direct elevii înscrişi în proiect se numără: acţiuni de consiliere şi orientare vocaţională individuale sau de grup, testarea intereselor vocaţionale cu instrumentul JVIS, seminarii inovative, concursuri cu premii prin tragere la sorţi, la nivel de unitate şcolară şi participare la Târg educaţional pentru elevi.
La acţiunea de ieri, organizată de A.J.O.F.M. Cluj (reprezentată de: Cristian Copil, Ioana Porujan, Loredana Miclăuş şi Eliza Tărău - experiţi în cadru proiectului) au participat patru reprezentanţi ai Inspectoratului Şcolar Judeţean Bihor (inspectorul şcolar general, dl prof. Alin Novac-Iuhas, inspectorii şcolari Ioana Paula Codrean şi Nicolae Ioan Avram, Claudiu Damian, purtătorul de cuvânt), precum şi directorul executiv al A.J.O.F.M. Bihor, dl Bekes Csaba.
În cuvântul său, generalul I.S.J Bihor a salutat iniţiativa A.J.O.F.M. Cluj, felicitând-o pentru proiectul în care sunt implicate şi cele 10 şcoli bihorene, dar şi pentru Târgul educaţional pentru elevi care va fi organizat săptămâna viitoare la Timişoara şi la care vor fi prezenţi şi elevi bihoreni. Adresându-se elevilor din grupul ţintă, domnia sa i-a îndemnat să nu uite că lucrurile minunate se realizeză cu muncă, sacrificii şi cu pasiune, iubind şi crezând în ceea ce faci!
Şi directorul A.J.O.F.M. Bihor i-a îndemnat pe eminescieni să fie foarte activi pe piaţa forţei de muncă, încrezători şi mobili, curajoşi şi dornici de schimbare.
Trageri la sorţi şi premieri vor avea loc şi în celelalte şcoli implicate în proiect, precum şi una la nivel de judeţ, cu premii de 800, 1.000 şi 1.500 de lei, urmând ca în etapa finală a concursului să se desfăşoare încă o extragere la nivelul celor şapte judeţe, cu premii de 2.500, 3.500 şi 4.500 de lei.
Cu adevărat premii substanţiale, care nu pot decât să-i încânte şi să-i mobilizeze pe liceeni.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Proiectul „Skills for Jobs” i-a făcut fericiţi pe Horaţiu, Paula şi Antonia, cu 500, 700 şi 1.000 de lei.    

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:53:32 Ora standard a Europei de Est