Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Nouă profesori români au experimentat viața în spațiu timp de o săptămână

Finalizarea programului „Profesorii Honeywell la Space Academy”

Nouă profesori români au experimentat viața în spațiu timp de o săptămână

Honeywell a anunțat finalizarea programului „Profesorii Honeywell la Space Academy”, la care au participat nouă profesori români, alături de alți 336 de profesori din întreaga lume. Anul acesta, profesorii participanți din Oradea, București, Dâmbovița, Ploiești, Lugoj, Constanța au luat parte la programele organizate la U.S. Space & Rocket Center din Huntsville, Alabama, în perioada 11 - 30 iunie 2008.

Profesorii Honeywell la Space Academy au participat la 50 de ore de cursuri de dezvoltare profesională, precum și la un program intensiv de educare ce pune accentul pe știință spațială și explorare. Activitățile includ cursuri de instruire în clase, laboratoare și traininguri pe teren, care se desfășoară conform standardelor de predare a fizicii și matematicii. Fiecare profesor a avut oportunitatea unică de a lua parte la exerciții de instruire pentru astronauți, incluzând simulări de mare performanță cu avionul cu reacție, misiuni spațiale bazate pe scenarii, traininguri de supraviețuire pe uscat și în apă, precum și programe de dinamică de zbor de ultimă generație.
Valentina Matei, profesoară de fizică la Colegiul Național "Emanuil Gojdu" și Viorel Muscaș, profesor de informatică la Colegiul Național "Mihai Eminescu" din Oradea au fost doi dintre cei nouă norocoși care au participat la această experiență unică. „Nu pot să trec peste ziua în care am participat la „Aviation Challenge” - o suită de probe fizice care au simulat cât se poate de real scufundarea într-un submarin, lansarea cu parașuta, recuperarea din apă, adică acele antrenamente fizice pe care le urmează și cei care se pregătesc pentru a deveni viitori astronauți,” își aduce aminte  Viorel Muscaș.
“Pentru mine, deosebit de interesante au fost misiunile Discovery și Endevour, iar simulările pentru antrenamentul astronauților ne-au făcut să ne simțim într-adevăr în spațiu. Cu ajutorul unui simulator am simtit ce ușor poți merge, sau chiar dansa pe Lună. Sunt convinsă că această experiență mă va ajuta să îmi îndeplinesc unul dintre obiectivele mele, și anume ca  Cetatea Oradei sa redevină ceea ce era odinioară, atunci când meridianul de referință trecea prin Cetate: un important centru științific,” ne-a declarat  Valentina Matei.
Fiecare profesor Honeywell primește o bursă completă în urma unui riguros proces de aplicare și selecție, prin implicarea profesorilor concurenți din întreaga lume.
Profesorilor care au aplicat pentru bursa Honeywell li s-a cerut să compună un eseu de 500 de cuvinte prin care să descrie instrumentele și tehnicile pe care le folosesc pentru motivarea studenților să se îndrepte către studiul domeniilor științifice și să urmeze cariere în domeniul tehnologic.
Toate costurile de participare pentru profesorii Honeywell ce includ predarea pentru  programul de șase zile, costurile de zbor pentru călătorie tur-retur, mese, cazări și materiale necesare programului sunt susținute de Honeywell și de contribuția a mai mult de 1.700 de angajați.
De la startarea programului în 2004, Honeywell și angajații săi au sponsorizat 995 de burse pentru profesori din 34 de țări și 49 de state din SUA pentru participarea la programele „Profesorii Honeywell la Space Academy”.
Programele sunt parte a Honeywell Hometown Solutions, care se axează pe patru domenii: Siguranță familială & Securitate; Găzduire & dăpost, Educație în fizică și matematică, și Ajutor umanitar. Împreună cu instituții publice și nonprofit importante, Honeywell a dezvoltat programe puternice adresate acestor nevoi în comunitățile unde își desfășoară activitatea. Mai multe informații despre Honeywell Hometown Solutions pot fi găsite pe www.honeywell.com
Cu o cifră de afaceri de peste 37 miliarde de dolari și utilizând o gamă vastă de tehnologii și sisteme de producție, Honeywell este leader în servicii și produse aerospațiale, tehnologii de control pentru construcții, locuințe și hale industriale, produse pentru automobile, turbocompresoare și materiale speciale.
Compania Honeywell are sediul în Morris Township, N.J., S.U.A., iar acțiunile sale se tranzacționează la bursele din New York, Londra și Chicago.
Pentru informații suplimentare, consultați pagina www.honeywell.com.
Adina RADU
P.S. În ultima poză, Valentina este alături de Homer Hickam- fost inginer NASA, autorul cărții Rocket Boys; cartea după care s-a realizat filmul October Sky.

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 12:00:12 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...