Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Secretul succesului la Universitatea Agora constă în lucruri puţine şi simple: la noi se învaţă; aici nu este permis copiatul şi plagiatul!

Preşedintele Consiliului de Administraţie, prof. univ. dr. ing. Mişu Jan Manolescu:

Secretul succesului la Universitatea Agora constă în lucruri puţine şi simple: la noi se învaţă; aici nu este permis copiatul şi plagiatul!

Joi, 1 octombrie 2015, a început anul universitar şi la Universitatea Agora din Oradea, dar în cu totul altă atmosferă şi un alt format decât la Universitatea de stat, la care am participat la orele dimineţii.

La ora 16.00, în Aula Verde (sala de simulări), studenţii şi cadrele didactice de la Facultatea de Ştiinţe Juridice şi Administrative s-au întâlnit cu membrii conducerii decizionale şi executive, fiind declarată, din start, o întâlnire de lucru, fără niciun fel de festivisme.
Agora pe locul I pe ţară la examenul de Magistratură
În deschidere, rectorul Universităţii, dl prof. univ. dr. Ioan Dziţac, a prezentat conducerea decizională a instituţiei: membrii fondatori ai Universităţii, respectiv dl prof. univ. dr. ing. Mişu Jan Manolescu, preşedintele Fundaţiei Agora, fundaţie care a înfiinţat Universitatea Agora, dar şi Şcoala Internaţională Agora, domnia sa fiind şi preşedintele Consiliului de Administraţie, şi doamna profesor univ. dr. Adriana Manolescu, decan fondator şi preşedinte al Senatului universitar. Pornind de la un exemplu simplu şi banal descoperit în viaţa de zi cu zi, dl rector a continuat în a face cunoscute „bobocilor" funcţiile didactice din Universitate, felicitând cadrele didactice pentru rezultatele de excepţie obţinute de absolvenţii care s-au prezentat la examenul de admitere în Magistratură. În 2014, Universitatea Agora a avut procentul cel mai mare de reuşită din ţară. Tot dl rector ne-a furnizat, în premieră, o ştire „caldă", un rezultat la fel de spectaculos, aflat miercuri, 30 septembrie: „La examenul susţinut
pentru a intra în Avocatură, absolventul nostru, Radi Ionuţ Florin, a intrat pe locul I în judeţul Bihor şi pe locul VI pe zona judeţelor Timiş-Bihor. Felicit, de asemenea, colegii de la Poliţie locală pentru acreditare. Suntem unul dintre cele trei centre acreditate din ţară, alături de Bucureşti şi Constanţa.
Pentru discursul complet, intraţi pe site-ul Universităţii Agora. Eu închei cu urarea: Dumnezeu să binecuvânteze comunitatea Agora!"
„Dacă ne-aţi ales pe noi, înseamnă că aţi venit să învăţaţi"
Preşedintele Senatului universitar, doamna profesor univ. dr. Adriana Manolescu, avea să precizeze, din start, că „este vorba despre o întâlnire de lucru; şcoala începe astăzi (joi - n.n.). Să vă luaţi orarul şi programul pe săptămână. Profesorii vă vor ghida şi vă vor răspunde la întrebări; biblioteca, cu peste 60.000 de volume, şi platforma vă stau la dispoziţie pentru studiu. Dacă ne-aţi ales pe noi, înseamnă că aţi venit să învăţaţi. Plecaţi de la ideea că sunteţi oaspeţii noştri dragi de care vom avea mare grijă, iar Dumneavoastră să ne întrebaţi şi să ne cereţi orice este posibil să vă ajutăm să învăţaţi şi să vă realizaţi în profesia aleasă. Mult succes!"
„Avem absolvenţi angajaţi peste tot, în instituţii de stat şi companii private, inclusiv în cele multinaţionale"
Preşedintele Fundaţiei şi al Consiliului de Administraţie, dl prof. univ. dr. ing. Mişu Jan Manolescu, a precizat, tot pentru „boboci" că Fundaţia Agora a înfiinţat prima şi singura şcoală internaţională (Şcoala Internaţională Agora) pentru a nu fi surprinşi şi derutaţi când se vor întâlni în curte cu colegii lor mai mici (din 10 ţări, cu care vor putea conversa în limba engleză). Dl preşedinte a dorit apoi să accentueze succesul repurtat de cei care au intrat în Magistratură, apelând la un „joc" al cifrelor: „din cele 100 de facultăţi de Drept, de stat şi private, vreo 40 nu au avut nici măcar un absolvent care să intre la Magistratură, iar din cele 60, ai noştri au obţinut cel mai mare procent de reuşită"; la fel şi în cazul lui Ionuţ, au reuşit 34 din cei peste 390 înscrişi, ceea ce înseamnă o concurenţă serioasă, mai bine de 10 pe un loc", a subliniat domnul preşedinte. În continuare, domnia sa a ţinut să mai remarce două aspecte: „Absolvenţii de Poliţie locală au posibilitatea să intre în anul IV la Drept, dând diferenţele şi să termine astfel şi Facultatea de Drept. Nu e uşor, dar nici imposibil. Totul e să munceşti". Fiind vorba de succesele absolvenţilor noştri, doresc să vă mai spun că avem absolvenţi angajaţi peste tot, în instituţii de stat şi companii private, inclusiv în cele multinaţionale. Secretul succesului la Universitatea Agora constă în lucruri puţine şi simple: la noi se învaţă; aici nu este permis copiatul şi plagiatul! Noi îi ajutăm pe studenţi, inclusiv, să îşi găsească un loc de muncă în afara programului". Studenţii „boboci" au mai aflat apoi despre proiectele europene derulate de Fundaţia Agora, despre stagiile de practică şi bursele de merit, sociale şi Erasmus, pe care le pot obţine, despre beneficiile de a deprinde profesia de la practicieni (avocaţi, judecători, procurori, generali...). În continuare, studenţii şi cadrele didactice au rămas să se organizeze şi să comunice cu decanul Facultăţii, doamna profesor univ. dr. Elena Ana Iancu, iar conducerea Universităţii a purces la a se întâlni cu studenţii şi cadrele didactice de la Facultatea de Ştiinţe Economice, în Aula Albastră, alături de decanul Facultăţii, doamna conf. univ. dr. Gabriela Bologa. Şi aici, dl rector, doamna preşedinte şi domnul preşedinte au comunicat deschis şi sincer, punând punctul pe i, direct, scurt şi răspicat, dând exemplul studentului model, harnic şi disciplinat (civilizat), preocupat de pregătirea în carieră, care a venit să deprindă o profesie, iar aici găseşte mediul propice, tot sprijinul unei familii binevoitoare şi specialiştii şi practicienii necesari pentru a deveni cineva în profesia aleasă şi nu pentru a obţine o diplomă de care să nu le fie ruşine!
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Secretul succesului la Universitatea Agora constă în lucruri puţine şi simple: la noi se învaţă; aici nu este permis copiatul şi plagiatul! 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:09:47 Ora standard a Europei de Est