Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Universitatea trebuie să servească dezvoltarea societăţii”

O strategie corectă şi nobilă

„Universitatea trebuie să servească dezvoltarea societăţii”

Prima zi de şcoală, de grădiniţă sau de universitate sunt zile cu încărcătură emoţională puternică pentru cei în cauză, elevi, preşcolari ori studenţi, dar şi pentru cei dragi care îi însoţesc, la început de drum, la care se adaugă „divizia" de cadre didactice, cei care le vor călăuzi paşii.

Astfel ar trebui să privim şi să primim asemenea evenimente, cu totală dataşare de orice conotaţie politică sau umbre de răutate şi murdărie morală... la ceas de sărbătoare a sufletului.
Pentru că ce altceva a însemnat pentru cei 19.000 de studenţi ai Universităţii din Oradea (din care 3.306 „boboci") ziua de joi, 1 octombrie 2015, decât o zi de sărbătoare, în zi sfântă a Maicii Domnului!
Iar ziua şi evenimentul au fost cinstite de cei aflaţi în fruntea obştii şi în capul meselor, de oficialităţile locale şi judeţene şi de părintele episcop. Au onorat deschiderea festivă a noului an universitar: prefectul Claudiu Adrian Pop, preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, dl profesor Cornel Popa şi primarul urbei noastre, dl ing. Ilie Bolojan, dar şi părintele episcop Sofronie Drincec. Domniile lor au fost invitaţi în prezidiu, alături de rectorul Constantin Bungău, preşedintele Senatului - dl prof. univ. dr. Sorin Curilă, doamna prorector Simona Trip („îngerul păzitor" al studenţilor) şi reprezentanţii studenţilor, Romeo Filip şi Ottilia Pfeil.
„Ce ne propunem? Să facem performanţă!"
În cuvântul său, domnul rector a prezentat în cifre forţa instituţiei pe care o conduce: 19.000 de studenţi (din care 11.700 la licenţă, 2.700 la master şi 327 la doctorat), din care 3.306 „boboci" la licenţă şi 1.433 la master; 15 facultăţi, 96 de specializări de licenţă, 64 de programe de master şi 11 domenii de doctorat; 1.290 de posturi didactice, 939 de cadre didactice titulare... o mare echipă, de 1.453 de oameni (16 studenţi în medie la un cadru didactic titular), pe care domnia sa ne invită să o susţinem, ca fideli suporteri.
„Ce ne propunem? Să facem performanţă. Calitatea nu a fost niciodată un accident", a conchis dl rector Constantin Bungău.
„Valorificarea specializărilor de vârf în producţie şi cercetare"
Pentru dobândirea calificativului de „încredere ridicată" şi mai cu seamă pentru onorarea şi menţinerea acestui calificativ care face cinste Universităţii şi universitarilor orădeni, este nevoie de o strategie pe măsură, pusă în undă şi urmărită de Senatul universitar. Despre această strategie, despre viziune, despre planul educaţiei, despre calitate în procesul de învăţare... a vorbit preşedintele Senatului, concluzionând (aşa după cum am spus-o în titlul articolului) că „Universitatea trebuie să servească dezvoltarea societăţii..., iar viziunea acestor strategii presupune valorificarea specializărilor de vârf în producţie şi cercetare, a resurselor locale de calificare". Pe „boboci", preşedintele Sorin Curilă i-a asigurat că „Senatul va fi receptiv la iniţiativele, problemele şi aşteptările lor".
Universitatea - un partener de dialog
Şi miercuri (la Ramada) şi joi (în Sala Polivalentă), dl prefect a spus tare şi răspicat că este mândru că a absolvit Universitatea din Oradea, pe care o consideră o instituţie de seamă, „cea mai importantă din vestul României, întotdeauna, un partener de dialog", a subliniat dl prefect Claudiu Adrian Pop.
1 octombrie - „o sărbătoare a sufletului"
Ca şi cadru didactic, rămas în permanenţă racordat cu sufletul şcolii, învăţământului de toate gradele, preşedintele Consiliului Judeţean Bihor a felicitat cadrele didactice şi studenţii pentru eforturile făcute pentru obţinerea înaltului calificativ, declarându-se susţinător, suporter al marii echipe îndrăgite, care este Universitatea din Oradea. Felicitările domniei sale s-au îndreptat apoi şi spre părinţi „pentru investiţia de încredere făcută", a precizat dl preşedinte Cornel Popa.
„Prezenţa mea aici este un semn de respect"
Prezentat de doamna prorector ca un model, un exemplu de mare curaj (demn de urmat), dl primar s-a arătat onorat de invitaţie, „iar prezenţa mea aici este un semn de respect pentru Universitatea noastră", subliniind un lucru de care este convins: „că dezvoltarea oraşului şi a Universităţii merg mână în mână"; la final, dl primar Ilie Bolojan şi-a cerut scuze pentru tot deranjul creat de şantierele din oraş.
Binecuvântare pentru o „activitate biruitoare"
După binecuvântarea dată studenţilor şi săvârşirea slujbei la sărbătoarea Acoperământul Maicii Domnului, părintele episcop Sofronie Drincec a înălţat o rugăciune de binecuvântare şi în prezidiu, prin cuvântul rostit în „templul învăţăturii şi culturii" ca lumina divină să se răspândească spre „a fi mai buni, să devenim mai înţelepţi şi mai echilibraţi".
În intervenţia sa, Romeo Filip, preşedintele studenţilor din Senatul universitar, adresându-se „bobocilor" i-a felicitat pentru alegerea făcută, îndemnându-i să privească cu optimism şi responsabilitate frumoasa viaţă de student şi i-a invitat să descopere „un centru universitar cu deschidere spre spaţiul european al învăţământului superior". Ottilia Pfeil, „boboaca" artistă care a intrat cu cea mai mare medie la Universitatea din Oradea, i-a „replicat" lui Romeo, bucurându-l: „Avem interese comune pentru ca Universitatea să prospere", a spus Ottilia.
Carnete onorifice pentru „boboci", diplome omagiale pentru pensionari
Cei 15 „boboci" (câte unul de la fiecare facultate), care au obţinut cea mai mare medie la admitere, au primit din partea decanului facultăţii câte un carnet onorific. Tot în acest cadru festiv, rectorul Constantin Bungău şi preşedintele Sorin Curilă au înmânat diplome omagiale celor 11 cadre universitare care s-au pensionat în această toamnă.
Finalul festivităţilor (ca şi începutul) a aparţinut artiştilor, membrii corului Facultăţii de Arte, care i-au avut în frunte pe Florina şi Florin Mariş Hinsu. Ei au prezentat un moment artistic emoţionant.
Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: „Universitatea trebuie să servească dezvoltarea societăţii”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:54:11 Ora standard a Europei de Est