Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Conferinţa de lansare a proiectului „Acces”

Miercuri, la Ramada

Conferinţa de lansare a proiectului „Acces”

Departamentul de Relaţii Internaţionale din cadrul Facultăţii de Istorie, Relaţii Internaţionale, Ştiinţe Politice şi Ştiinţele Comunicării a Universităţii din Oradea a organizat miercuri, 30 septembrie 2015, la sala de conferinţe a Hotelului Ramada, conferinţa de lansare a proiectului „Acces" POSDRU/189/2.1/ G/156389.

Universitatea din Oradea, prin Departamentul de Relaţii Internaţionale şi Studii Europene, implementează acest proiect în parteneriat cu AVENSA Consulting S.R.L, în perioada 11 august - 31 decembrie 2015, cu scopul de „îmbunătăţire a procesului de inserţie pe piaţa muncii a 160 de studenţi de la Universitatea din Oradea, prin dobândirea competenţelor necesare integrării şi menţinerii pe o piaţă a muncii modernă, flexibilă şi dinamică, precum şi prin creşterea adaptabilităţii acestora la cerinţele primului lor loc de muncă, aferent studiilor pe care le urmează", a subliniat managerul de proiect Mircea Brie. 
La conferinţă au participat studenţi şi reprezentanţi ai autorităţilor publice, ai  mediului de afaceri şi ai societăţii civile.
Proiectul este finanţat prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resursei Umane 2007-2013, Axa prioritară 2 „Corelarea învăţării pe tot parcursul vieţii cu piaţa muncii, Domeniul major de intervenţie 2.1. „Tranziţia de la şcoală la viaţa activă". 
Vorbitorii au subliniat importanţa şi mai cu seamă impactul proiectului asupra beneficiarilor principali - studenţii din grupul ţintă.
După o prezentare reală a problematicii învăţământului românesc în comparaţie cu cel modular şi interdisciplinar din ţările nordice, corelat şi orientat către necesităţile comunităţii, dl prof. univ dr. Marius Ţepelea, reprezentantul Senatului, s-a arătat încântat de proiect şi încrezător în reuşitele sale, remarcând un început de dinamism îmbucurător şi un aer prielnic la început de nou an universitar în campusul orădean.
Cu un calm englezesc, dl decan Ioan Horga (cel care a creat la Oradea specializarea Relaţii internaţionale, în limba română, specializarea Relaţii internaţionale, în limba engleză, Studii de securitate..., grupuri ţintă ale acestui proiect) a lămurit lucrurile şi a replicat argumentat unui tânăr politician (necopt), care neavând ceva mai bun de făcut, a venit cu propuneri „salvatoare": desfiinţarea unor specializări la Universitatea din Oradea, iar dl Ioan Lucian („patronul" patronilor) a bătut monedă pe strânsa colaborare şi conlucrare care trebuie să existe între universitate şi mediul de afaceri.
„La un moment dat, în timpul admiterii din vară, un tânăr politician, reprezentantul unui partid,  vorbea că Universitatea din Oradea ar trebui să desfiinţeze o grămada de secţii între care era şi specializarea Relaţii internaţionale, a spun dl decan. Dumnealui bănuiesc că nu cunoştea faptul că funcţionând de 10 ani, această specializare a ajuns să fie cotată între primele patru din România, ceea ce nu-i puţin. Aceste specializări nu sunt aşa cum visează studenţii când vin în anul întâi: Vreau să ajung prim-ministru; vreau să ajung ambasador; vreau să ajung preşedintele României, cum spun ei. Pentru că noi avem un interviu cu ei. Fiecare vine cu propria lui viziune şi le spun: Aceste specializări nu vă dau nimic. Cum nu ne dau nimic? Nu vă dau nimic! Nu scrie pe diploma voastră inginer; nu scrie pe diploma voastră medic; nu scrie pe diploma voastră profesor; nu scrie pe diploma voastră absolvent de Ştiinţe economice, economist. Dar vă dăm ceva, vă dăm ceva şi anume: flexibilitate, vă dăm conectivitate, orientare către partea practică. Şi vă asigur că dintre dumneavoastră cei mai mulţi veţi fi, veţi lucra în firme la departamentele de vânzări, veţi lucra în departamentele de export, veţi avea contacte cu partenerii acestor firme. Am reuşit de-a lungul timpului să plasăm,
avem peste 120 de absolvenţi care lucrează în... Germania, Ungaria, România, Belgia. Sunt absolvenţi de-ai noştri pentru că i-am învăţat cunoscând în primul rând limbi străine, în al doilea rând introducându-le cursuri practice, de la partea de IT, care este a doua specializare din Universitate, unde se face cel mai mult informatică, după Calculatoare. De ce? Pentru că sunt elementele esenţiale. Apoi introducându-le cursuri practice, având parteneri unde studenţii sunt obligaţi să facă practică o zi pe săptămână de-a lungul celor trei ani de zile. Deci, noi ne-am pregătit pentru aceste lucruri. Atunci când partenerul a venit cu propunerea, noi eram pregătiţi pentru un astfel de demers. Ne-am mobilizat... şi nu facem altceva decât să-i demonstrăm că putem. Ne-am mobilizat ca de la 1 octombrie, stimaţi studenţi, să puteţi intra în activităţi practice"...
La rândul său, dl Ioan Lucian, preşedintele Uniunii Naţionale a Patronatelor avea să evidenţieze un fapt deosebit: „Acum vreo şase ani, Federaţia Patronilor Bihor a semnat un acod de parteneriat cu Universitatea din Oradea. Este un parteneriat unic în România! Pot să spun acest lucru pentru că în turneul pe care îl fac pentru promovarea patronatelor încă nici într-un judeţ din România, afară de Bihor, nu am mai întâlnit un acord de parteneriat între o organizaţie patronală si universitate...
Din punctul nostru de vedere, este de neconceput ca între universitate şi mediul de afaceri să nu existe o strânsă colaborare şi o strânsă conlucrare. De ce? Pentru că produsul cel mai important al universităţii se va duce, se va îndrepta spre mediul de afaceri", a conchis domnia sa.
Prin urmare... „Dacă vrei, poţi", ca să o cităm pe doamna prorector Marcela Praja.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto:
i Galeria foto

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:29:08 Ora standard a Europei de Est