Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ambasadorul Norvegiei a discutat cu primarul Oradiei despre proiectul de valorificare a energiei geotermale

Ieri,

Ambasadorul Norvegiei a discutat cu primarul Oradiei despre proiectul de valorificare a energiei geotermale

În cadrul unei vizite la Oradea, Excelenţa sa Tove Bruvik Westberg, ambasadorul Regatului Norvegiei la Bucureşti, a fost primită miercuri, 30 septembrie 2015, de primarul Ilie Bolojan.

Discuţiile s-au axat în principal pe proiectul de valorificare a energiei geotermale, în valoare de 4 milioane euro, cofinanţat în proporţie de 85% de către Guvernul Norvegiei.
În cadrul acestui proiect, puţul de apă geotermală din incinta Universităţii Oradea va fi legat cu punctul termic de la Liceul Sportiv, se va moderniza integral punctul termic 902 şi se vor înlocui schimbătoarele de căldură vechi. De asemenea, se va realiza şi un puţ de reinjecţie a apei geotermale în zona străzii Ceyrat: „Nu mai putem fora un puţ fără să reinjectăm apa geotermală, pentru că se distruge zăcământul", a declarat
primarul Ilie Bolojan cu privire la realizarea puţului de reinjecţie, primul de acest fel din ultimii 25 de ani.
Dl Ilie Bolojan a informat-o pe Excelenţa Sa Tove Bruvik Westberg despre faptul că lucrările la proiect urmează să înceapă în luna noiembrie a acestui an, termenul de execuţie fiind de 10 luni.
Ambasadorul Norvegiei a declarat la sfârşitul întrevederii că urmează să revină în toamna anului viitor la Oradea, pentru a vedea modul în care a fost realizat proiectul.
De la Primăria Oradea, doamna ambasador a plecat în zona Universităţii Oradea, pentru a vizita locaţia în care se efectuează lucrările.
Primăria Oradea a semnat anul trecut contractul de finanţare pentru proiectul „Valorificarea energiei geotermale pentru producerea agentului termic de încălzire pentru consumatorii PT 902 cu reinjectarea apei geotermale uzate termic în zăcământ" pentru accesarea fondurilor disponibile în cadrul programului RO06 Energie Regenerabilă (RONDINE), derulat prin Mecanismul Financiar al Spaţiului Economic European 2009-2014. Proiectul este în valoare de peste 17,6 mil. lei (4 mil. euro), fiind finanţat în proporţie de 85% de către Guvernul Norvegiei, prin Mecanismul de finanţare al spaţiului economic european 2009-2014, iar 15% de
către Administraţia Fondului pentru Mediu.
Unul dintre obiectivele Municipiului Oradea este crearea premiselor necesare pentru livrarea de energie termică prin valorificarea resursei de apă geotermală din Oradea şi ridicarea serviciilor din acest domeniu la standarde europene. (B.P.)

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 20:25:03 Ora standard a Europei de Est