Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Dumnezeu să binecuvânteze comunitatea Agora!

Mesajul rectorului Universităţii Agora din Oradea (UAO) la începutul anului universitar

Dumnezeu să binecuvânteze comunitatea Agora!

Dragi studenţi, stimaţi colegi,

Universitatea Agora din Oradea (UAO) a aniversat recent 15 ani de la înfiinţarea sa. Fondatorii săi se află şi acum în echipa managerială: prof. univ. dr. ing. Mişu-Jan Manolescu - rector fondator, în prezent preşedintele Consiliului de Administraţie şi prof. univ. dr. Adriana Manolescu - decan fondator al Facultăţii de Drept şi Ştiințe Economice (FDSE), în prezent preşedinte al Senatului. După un efort imens din partea fondatorilor şi o muncă asiduă depusă de cadrele didactice şi studenţi, UAO a fost acreditată, prin Legea 59/2012, în aprilie 2012. Merită toate felicitările noastre pentru curajul şi forţa de care au dat dovadă.
Din luna mai 2012 m-am alăturat echipei manageriale în calitate de rector, ales pentru mandatul 2012-2016. Ca urmare, anul universitar 2015-2016 este ultimul meu an de mandat ca rector. Din acest motiv mă voi referi, în mod special, la progresele înregistrate în ultimii 3 ani, începând cu 2012 - anul acreditării prin lege.
Organizarea şi structura Universităţii Agora. Anul universitar 2015-2016 este primul an în care UAO va funcţiona cu două facultăţi, înfiinţate prin Hotărârea de Guvern nr. 575 din 15 iulie 2015, prin divizarea Facultăţii de Drept şi Ştiinţe Economice:
1. Facultatea de Ştiinţe Economice, decan: conf. univ. dr. Gabriela Bologa, cu programele de studii universitare de licenţă: Management (3 ani) şi Contabilitate şi informatică de gestiune (3 ani), precum şi un program de master: Managementul resurselor umane (2 ani). Facultatea gestionează şi două programe de studii postuniversitare de scurtă durată (1 semestru): Audit financiar contabil şi Managementul resurselor umane.
2. Facultatea de Ştiinţe Juridice şi Administrative, decan: prof. univ. dr. Elena-Ana Iancu, cu programele de studii universitare de licenţă: Drept (4 ani) şi Poliție locală (3 ani), precum şi două programe de master: Cercetări criminalistice aplicate (2 ani) şi Știinţe penale şi criminalistice (1 an). Facultatea gestionează şi trei programe de studii postuniversitare de scurtă durată (1 semestru): Instituţii de drept privat, Instituţii de dreptul muncii şi Ştiinţe penale şi criminalistice.
Calitate. Merită menţionat faptul că toate cele 12 programe de studii universitare şi postuniversitare sunt acreditate.
UAO a fructificat facilităţile oferite unei universităţi acreditate prin următoarele realizări:
1) Înfiinţarea şi acreditarea a două facultăţi, a trei programe de master şi a cinci programe de studii postuniversitare. Ca urmare, numărul de studenţi, deşi nu acoperă capacitatea de şcolarizare, aprobată de ARACIS şi ministerul de resort, a crescut în fiecare an. Numărul cadrelor didactice titulare a crescut şi el cu peste 30%.
2) Acordarea a şapte titluri de Doctor Honoris Causa unor personalităţi marcante din domeniul ştiinţei şi educaţiei, din ţară şi străinătate: acad. Florin Gheorghe Filip (Bucureşti, Academia Română), acad. Solomon Marcus (Bucureşti, Academia Română), acad. Gheorghe Păun (Bucureşti, Academia Română), prof. emerit Grigor Moldovan (Cluj-Napoca), prof. emerit Constantin Roşca (Craiova), prof. Joseph Childs (SUA) şi prof. Yong Shi (China).
3) Intrarea în comisiile ARACIS, ca experţi evaluatori, a unor cadre didactice de la UAO: prof. univ. dr. abilitat Elena-Ana Iancu (Drept) şi conf. univ. dr. Ramona Urziceanu (Economie);
4) Evaluarea de către Asociația Universităților Europene, finalizată cu succes şi o caracterizare ca universitate antreprenorială (EUA-IEP Team: „The team has enjoyed learning about the characteristics of Agora University and its role as an entrepreneurial provider of higher education in the fields of law, management and social science. It has been an interesting experience to discuss with staff, students, and external stakeholders the challenges faced by UAO and the university's efforts to address constraints and to explore future opportunities. We believe the university has the potential to take successful steps in its next stage of development").
5) Promovabilitate 100% la examenele de licenţă şi disertaţie.
Proiecte. După încheirea cu succes, în 2013, a trei proiecte POSDRU, Universitatea Agora şi Fundaţia Agora au câştigat, prin competiţie naţională, alte 7 proiecte POSDRU.
1. Proiect PROGRES - şomeri (Autoritate: OIRPOSDRU NORD EST, ID proiect: 125438,    manager proiect: Pandelică Ionuţ, asistent manager: Bologa Gabriela, responsabil financiar: Ianţă Rocxanda)
2. Proiect COMTUR - angajaţi turism (Autoritate: CNDIPT OIRPOSDRU, ID proiect: 142133, manager proiect: Bologa Gabriela, asistent manager: Agape Maria, responsabil financiar: Ianţă Rocxanda)
3. Proiect ETIC - studenţi (Autoritate: CNDIPT OIRPOSDRU, ID proiect: 138622, manager proiect: Bologa Gabriela, asistent manager: Iancu Elena, responsabil financiar: Costinaş Romulus)
4. Proiect SSP - studenţi (Autoritate: CNDIPT OIRPOSDRU, ID proiect: 140965, manager proiect: Manolescu Adriana, asistent manager: Judeu Viorina, responsabil financiar: Costinaş Romulus)
5. Proiect MIXECO - SES (Autoritate: OIRPOSDRU CENTRU, ID proiect: 149063, manager proiect: Manolescu Alina, asistent manager: Radu Chinde, responsabil financiar: Costinaş Romulus)
6. Proiect ACCES - economie socială (Autoritate: OIRPOSDRU VEST, Fundaţia Agora Oradea: PARTENER, ID proiect: 149677, coordonator proiect: Bologa Gabriela, responsabil financiar: Costinaş Romulus)
7. Proiect CERC DE APTITUDINI - studenţi (Autoritate: CNDIPT OIRPOSDRU, Universitatea Agora: Partener 1(P1), Fundaţia Agora Oradea: Partener 2(P2), ID proiect: 137526, responsabil P1: Dziţac Ioan, responsabil P1: Manolescu Mişu-Jan, responsabil financiar P1: Bulzan Rebeca, responsabil financiar P2: Ianţă Claudia).
Felicitări tuturor cadrelor didactice şi studenţilor, care s-au implicat în implementarea proiectelor și, mai ales, doamnei decan conf. univ. dr. Gabriela Bologa pentru performanţele obţinute în derularea corectă şi la termen a proiectelor.
Reviste şi conferinţe. Diseminarea cercetării ştiinţifice se face prin conferinţe naţionale şi internaţionale şi revistele universităţii, dar şi prin participarea cadrelor didactice şi a studenţilor la conferinţe externe şi prin publicarea unor articole ştiinţifice în jurnale din ţară şi străinătate, indexate în baze de date internaţionale (BDI).
Universitatea Agora editează cinci reviste internaţionale, în limba engleză:
1.International Journal of Computers Communications & Control (din 2006, revistă indexată în ISI Thomson şi Scopus, cu factor de impact 0,746, în Top 100 mondial);
2.Agora International Journal of Juridical Sciences (din 2007, revistă indexată BDI, depusă pentru evaluare la ISI Thomson);
3.Agora International Journal of Economical Sciences (din 2007, revistă indexată BDI);
4.Agora International Journal of Administration Sciences (din 2014);
5.Agora International Journal of Masters Studies (din 2014, revistă studenţească).
Fiecare din aceste reviste publică lucrări primite de la autori din întreaga lume, dar şi unele lucrări selectate de conferinţele organizate de UAO:
1.International Conference Computers Communications & Control (din 2006); 2.Agora International Conference Juridical Sciences (din 2007); 3.Agora International Conference on Economical Sciences (din 2007); 4.Agora Conference of Administration Sciences (din 2014); 5.  Brainstorming în Agora Cercurilor Studenţeşti (din 2015, conferinţă studenţească).
Prestigiu internaţional.
1)Lucrări ştiinţifice în reviste ştiinţifice şi volumele unor conferinţe de top mondial.  În cea mai prestigioasă bază de date internaţională, ISI Web of Science (Thomson Reuters), au fost indexate un număr de 40 de articole, semnate de 19 cadre didactice cu afilierea la UAO: I. Dziţac, M.J. Manolescu, A. Manolescu, G. Bologa, D. Benţa, C. Duvac, I. Pandelică, P. Filip, E. Iancu/Nechita, C. Butaci, R. Urziceanu, N. Iancu, D. Florian, L. Galea, V. Creț, O. Mateuţ-Petrişor, S. Dziţac, V. Judeu şi E. Văleanu.
2)Conferinţe invitate la universităţi din străinătate. În ultimii trei ani, cadre didactice ale UAO au fost invitate să ţină lecturi invitate la universităţi prestigioase din lume: I. Dziţac (China - 2013, India - 2014, Belgia - 2015, Brazilia - 2015, China - 2015, Lituania - 2015), M.J. Manolescu (Italia - 2013, SUA - 2014, Italia - 2015), A. Manolescu (SUA - 2014, Italia - 2015).
3)Revista International Journal of Computers Communications & Control a fost nominalizată la premiul de excelenţă acordat de Elsevier/Scopus.
Viaţa studenţească. La UAO, studenţii sunt organizaţi în cadrul Asociaţiei Studenţilor Agora (ASA), care are un sediu în campus. UAO are un club de karate şi un grup artistic. Cercurile studenţeşti şi activităţile de simulare în întreprinderea virtuală şi „sala de judecată", care au avut atâta succes în 2015,  vor continua.  Conferinţa studenţească „Brainstorming în Agora Cercurilor Studenţeşti", demarată în 2015, va continua şi va avea şi o participare internaţională. Urmează alegerile la nivel de consilii ale facultăţilor şi la nivel de Senat, unde studenţii vor avea reprezentanţi într-un procent de 25% din fiecare structură de conducere colectivă.
Absolvenţii. În ceea ce priveşte admiterea în magistratură a absolvenţilor de Drept, în anul 2012 absolvenţii Universităţii Agora din Oradea s-au clasat pe un meritoriu loc 4 (la procentul de reuşită):
1.Universitatea „Ştefan cel Mare" din Suceava - 18,18%,
2.Universitatea „Babeş-Bolyai" din Cluj-Napoca - 11,44%,
3.Universitatea din Bucureşti - 11,36%,
4.Universitatea Agora din Oradea - 11,11%.
Am constatat apoi, cu mare bucurie şi mândrie, că absolvenţii Universităţii Agora din Oradea au obţinut cel mare procent de reuşită în 2014 (din cele 41 de universităţi care pregătesc absolvenţi de Drept):
1.Universitatea Agora din Oradea - 16,67%,
2.Universitatea „Babeş-Bolyai" din Cluj-Napoca - 10,58%,
3.Universitatea Româno-Germană din Sibiu - 9,08%.
Doresc să felicit, pe această cale, absolvenţii Universităţii noastre, precum şi cadrele didactice ale Facultăţii de Ştiinţe Juridice şi Administrative (decan: prof. univ. dr. abilitat Elena-Ana Iancu).
„Bobocii". Doresc să adesez un cuvânt de bun venit, în comunitatea Agora, noilor studenţi şi noilor colegi. Vă felicit pentru alegerea făcută şi vă urez multe succese şi realizări profesionale de calitate!
Sănătate şi putere de muncă tuturor!
Dumnezeu să binecuvânteze comunitatea Agora!
Prof. univ. dr. Ioan Dziţac,
rector al Universităţii Agora

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:48:58 Ora standard a Europei de Est