Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Conferinţa de încheiere a proiectului „Promovarea ocupării durabile în două regiuni din România prin servicii integrate”

Luni, în Aula Albastră

Conferinţa de încheiere a proiectului „Promovarea ocupării durabile în două regiuni din România prin servicii integrate”

Fundaţia Agora din Oradea, beneficiarul proiectului „Promovarea ocupării durabile în două regiuni din România prin servicii integrate" (Contract POSDRU nr. 125/5.1/S/125438), a fost ieri, 28 septembrie 2015, gazda unui eveniment care a marcat închiderea cu succes a proiectului.

Evenimentul s-a desfăşurat în Amfiteatrul Albastru, participanţii fiind persoane din grupul
ţintă al proiectului - persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, şomeri, şomeri de lungă durată, persoane inactive, dar şi angajaţi care au dobândit acest statut prin participarea la acest proiect şi la activităţile desfăşurate pe perioada celor 18 luni de implementare.
Preşedintele Fundaţiei Agora, domnul prof. univ. dr. ing. Manolescu Mişu Jan a mulţumit participanţilor şi echipei de proiect şi a asigurat auditoriul de susţinere în continuare prin implementarea de noi proiecte care să vină în sprijinul tuturor categoriilor de persoane existente pe piaţa muncii. La rândul său, doamna profesor univ. dr. Adriana Manolescu, în calitate de formator, a precizat faptul că echipa proiectului a lucrat eficient şi cu profesionalism fiind vorba de profesori cu experienţă care au participat la activitatea de formare, dar si specialişti în management de proiect. Domnul rector al Universităţii Agora, prof. univ. dr. Ioan Dzitac, în calitate de formator în acest proiect, a subliniat faptul că fiecare membru din echipa de implementare a proiectului a contribuit la dezvoltarea capitalului uman, a grupului ţintă, iar prin desfăşurarea cursului de operator introducere, prelucrare şi validare date, un număr de 75 de persoane din grupul ţintă al proiectului, de la Fundaţia Agora, au reuşit să descifreze tainele calculatorului şi astfel au dobândit noi abilităţi şi competenţe. Managerul de proiect, prof. univ. dr. Ionuţ Pandelică, a motivat spunând că tot ceea ce l-a determinat să scrie acest proiect a fost gândul la oameni, la dorinţa de dezvoltare a capitalului uman, la bunăstarea acestora. „Fiecare dintre noi trebuie să vedem dincolo de propriile nevoi şi dorinţe, trebuie să vedem prin cei din preajma noastră şi să încercăm să-i ajutăm", a spus managerul de proiect.
La conferinţa de închidere a proiectului a participat şi reprezentantul partenerului SC Focus Plus SRL, o firmă de consultanţă din Bucureşti, care prin profesionalism şi prin implicarea specialiştilor în formare au adus plus valoare acestui proiect.
Conf. univ. dr. Gabriela Bologa, asistent manager al proiectului şi moderator al evenimentului, a prezentat rezultatele proiectului, subliniind faptul că „proiectul s-a finalizat cu o serie de rezultate vizibile, numai Fundaţia Agora angajând un număr de 6 persoane din grupul ţintă al proiectului în urma participării la activităţile acestuia. Proiectul nu a fost uşor pentru că de fiecare dată când lucrezi cu oameni, trebuie să înţelegi că fiecare are cerinţa şi dorinţa lui şi că problema fiecăruia este cea mai importantă. Trăim într-o lume în care fiecare dintre noi trebuie să vrem să mergem mai departe şi trebuie să fim conştienţi că nu este usor, dar oportunităţi există şi trebuie căutate", a mai spus doamna conferenţiar univ. dr. Gabriela Bologa. Totodată a precizat faptul că indicatorii proiectului au fost realizaţi în totalitate, iar o parte dintre aceştia chiar depăşiţi, ceea ce arată succesul proiectului şi al echipei.
Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto:onferinţa de încheiere a proiectului „Promovarea ocupării durabile în două regiuni din România prin servicii integrate”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:49:11 Ora standard a Europei de Est