Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Mesajul ministrului Educaţiei, Sorin Mihai Cîmpeanu, cu prilejul deschiderii noului an universitar

Vivat Academia, vivant professores!

Mesajul ministrului Educaţiei, Sorin Mihai Cîmpeanu, cu prilejul deschiderii noului an universitar

„Distinşi membri ai comunităţii academice,
Dragi studenţi,
Stimaţi colegi,

Deschiderea anului universitar este un moment simbolic, care, an de an, ne determină să reflectăm asupra a ceea ce am făcut bine, dar mai ales, ne dă un imbold către a fi mai buni, astfel încât universitatea să îşi consolideze menirea în societatea românească, acela de reper pentru valorile morale, pentru spiritul de inovare, sursă de bunăstare şi progres. Libertatea dialogului, a dezbaterilor, spiritul critic, fac din universităţi un spaţiu al gândirii libere şi neîngrădite, dar mai ales, aşa cum spunea marele nostru istoric Nicolae Iorga, şcoala trebuie sa ne înveţe să fim propriii noştri dascăli, cei mai buni şi cei mai aspri.
Atenţia noastră se îndreaptă şi astăzi mai ales spre studenţi, care sunt raţiunea de a fi a oricărei universităţi, iar atenţia aceasta specială va ţine seama deopotrivă de actul de învăţare, cât şi de cercetare. Avem misiunea să producem nu doar absolvenţi cu anumite abilităţi, ci să generăm cunoaştere, cultură umanistă şi tehnică, dar mai ales un spirit care umanizează, dă sens şi direcţie unei naţiuni.
Trebuie să formăm specialişti buni, caractere puternice, personalităţi armonioase şi oameni liberi, astfel universitatea se constituie într-un loc al colaborării, al muncii în echipă, al înlănţuirii experienţei tuturor generaţiilor.
Deschiderea anului universitar îmi oferă prilejul de a vă felicita pentru rezultatele obţinute în procesul de educaţie şi cercetare la nivelul sistemul de învăţământ superior din România. Datele statistice, rapoartele agenţiilor şi organismelor cu atribuţii în evaluarea calităţii educaţiei, dar mai ales performanţele absolvenţilor noştri, atât în ţară, cât şi peste hotare, ne permit să afirmăm că universităţile şi-au calibrat actul educaţional şi rezultatele în domeniul cercetării în acord cu aria europeană a învăţământului superior şi cercetării, şi se racordează la necesităţile pieţei muncii. Desigur mai sunt multe de făcut. Ne-am propus ca până în 2020 să creştem rata de participare la educaţie terţiară la 26,7%, asigurând în acelaşi timp creşterea calităţii şi a relevanţei, consolidarea guvernanţei, finanţării, monitorizării şi evaluării, şi dezvoltarea angajamentelor faţă de economie, în special legătura cu piaţa muncii şi inovarea/antreprenoriatului. Cred că împreună putem atinge aceste obiective, şi doresc să profit de această ocazie pentru a vă asigura de sprijinul întregii echipe de conducere a Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice. Veţi găsi aici întotdeauna parteneri deschişi pentru dialog, astfel încât să identificăm cele mai bune soluţii pentru provocările pe care societatea de astăzi le pune în faţa noastră. Cunoaşterea a căpătat un rol major în abordarea problemelor lumii contemporane, tehnologia deschide noi posibilităţi, dar în acelaşi timp determină schimbări nebănuite, domeniile tradiţionale ale cunoaşterii se modifică şi converg, iar aşteptările publice pentru învăţământul superior se intensifică.
Dragi studenţi,
Stimaţi dascăli,
Nu există o reţetă sigură pentru succes, atât la nivel individual, dar mai ales la nivelul unei generaţii. Cu ceea ce ştim astăzi este greu să decidem cu siguranţă ce este bine pentru mâine. Oamenii care fac diferenţa sunt cei conectaţi cu lumea din jurul lor. Sunt activi, alerţi şi implicaţi.
Îndrăzniţi şi, în egală măsură, fiţi caracterizaţi în actele dumneavoastră de o înaltă responsabilitate!
Vă doresc să aveţi un nou an academic plin de realizări şi satisfacţii, în plan profesional, dar şi personal!
 Vivat Academia, vivant professores!"
Sorin Mihai Cîmpeanu,
ministrul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice

 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:08:48 Ora standard a Europei de Est