Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Două concursuri naţionale privind „Bune practici” în educaţia pentru protecţia mediului, respectiv „Copiii şi drepturile lor”

Vineri şi sâmbătă, la Oradea, se desfăşoară

Două concursuri naţionale privind „Bune practici” în educaţia pentru protecţia mediului, respectiv „Copiii şi drepturile lor”

În perioada 24 - 27 septembrie 2015, la Liceul Teoretic „Aurel Lazăr" din Oradea, se desfăşoară două concursuri naţionale: etapa finală a Concursului Naţional de ecologie şi protecţia mediului „Bune practici" în educaţia pentru protecţia mediului, cu sloganul „Viitorul Terrei este în mâinile noastre", precum şi etapa pe ţară a Concursului Naţional „Copiii şi drepturile lor", cu sloganul „Existăm. Ascultaţi-ne!"

Obiectivul primului concurs este: diseminarea exemplelor de „bune practici" în activitatea de educaţie pentru formarea conştiinţei ecologice în rândul elevilor şi pentru protecţia mediului, dobândite prin intermediul activităţilor extraşcolare şi extracurriculare.
Întrecerea se desfăşoară pe trei categorii de cicluri şcolare: învăţământ primar, învăţământ gimnazial şi învăţământ liceal, cu participarea echipajelor câştigătoare din judeţele:  Bihor, Brăila, Bistriţa-Năsăud, Botoşani, Caraş-Severin, Constanţa, Hunedoara, Mehedinţi, Olt, Sibiu, Maramureş şi Municipiul Bucureşti (marii şi regretaţii absenţi „abonaţi" ai concursurilor sunt minunaţii ecologişti suceveni).
Din Bihor, s-au calificat la etapa naţională: învăţământ primar - echipajele de la Şcoala Gimnazială „Oltea Doamna" Oradea (coordonator, prof. Pavel Elena) şi Şcoala Gimnazială „Nicolae Bălcescu" Oradea (coordonator, prof. Tăut Stela); învăţământ gimnazial - echipajele de la Şcoala Gimnazială Nr.1 Săcădat (coordonator, prof. Biriş Mihaela) şi Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu" Oradea; învăţământ liceal - echipajul de la Liceul Tehnologic Dobreşti (coordonator, prof. Milian Ionuţ).
În cazul celui de-al doilea concurs naţional, obiectivul principal este: diseminarea informaţiilor cu privire la Legea 272/2004, care reglementează drepturile copilului, Legea 217/2003 privind prevenirea şi combaterea violenţei în familie şi Strategia Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului cu privire la reducerea fenomenului de violenţă în unităţile de învăţământ preuniversitar.
Concursul se desfăşoară pe două categorii: învăţământ gimnazial şi  învăţământ liceal.
La etapa naţională participă echipaje din judeţele: Alba, Bihor, Brăila, Bistriţa-Năsăud, Caraş- Severin, Satu Mare, Maramureş, Olt, Sibiu şi Hunedoara.
La deschiderea festivă au participat reprezentanţi ai Inspectoratului Şcolar Judeţean Bihor, gazda concursurilor, în frunte cu inspectorul şcolar general adjunct, doamna prof. Codruţa Bogdan, precum şi ai partenerilor locali, între care Direcţia de Sănătate Publică. Maniferstările au fost moderate de coordonatorii principali, dl inspector şcolar pr. prof. Florin Negruţiu şi insp. şcolar prof. dr. Elisaveta Roşu.
În cadrul unui moment muzical, artiştii lăzărişti au spulberat emoţiile concurenţilor, iar cei care au avut onoarea de a deschide întrecerile au fost micii ecologişti de la „Oltea Doamna" şi „Nicolae Bălcescu", coordonaţi de prof. Elena Pavel şi Stela Tăut.
Dreptul la educaţie şi dreptul la sănătate sunt drepturi fundamentale
Inspectorul şcolar general adjunct, doamna profesor Codruţa Bogdan, a apreciat efortul depus în organizarea concursurilor şi a felicitat echipajele şi profesorii coordonatori pentru accederea la etapa finală; gazdele şi-au prezentat cartea de vizită, iar vorbitorii au făcut trimiteri la importanţa, mesajul educativ şi impactul competiţiilor.
„Dreptul la educaţie şi dreptul la sănătate sunt drepturi fundamentale. Noi ne protejăm mediul, iar mediul ne protejează sănătatea", a fost mesajul transmis de reprezentantul Direcţiei de Sănătate Publică.
Iată şi câştigătorii etapei naţionale
1.„Bune practice în educaţia pentru protecţia mediului", ediţia a VIII-a
Categoria învăţământ primar:
Premiul I: Şcoala Gimnazială „Oltea Doamna" Oradea, echipajul alcătuit din elevii:
CORDOŞ HORIA, FLOREA IOANA, MORAR CEZAR, ROBAS ŞTEFANIA, prof. coordonator, PAVEL ELENA
Premiul al II-lea: Şcoala Gimnazială „Nicolae Bălcescu" Oradea, echipajul format din elevii:
TRIPON MARC, DRUGACI CĂTĂLIN, CSIZMAS ALEXIA, SABĂU ALESIA, prof. coordonator, TĂUT STELA.
Categoria învăţământ gimnazial:
Premiul I: Şcoala Gimnazială Nr. 1 Săcădat: elevii ZLIBUŢ IONUŢ şi MATE ALEXANDRA, prof. coordonator, BIRIŞ MIHAELA
Premiul al II-lea - Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu" Oradea, elevii: FRESE DENISA şi ANCA RAUL, prof. coordonator, Timofte Camelia
Premiul al III-lea - Şcoala Gimnazială „Mihail Sadoveanu" Brăila, elevii CASIAN ADRADA şi STOIAN CRISTIANA, prof. coordonator, URSE FLORENA
Categoria învăţământ liceal:
Premiul I: Liceul Tehnologic Nr. 1 Dobreşti, elevii  CÎRŢI MARINA şi CHEREGI FLORINA, prof. coordonator,  MILIAN IOAN VASILE
Premiul al II-lea - Colegiul Economic „Nicolae Titulescu" Baia Mare, elevii GRIGORAŞ ALINA şi MATEI ADRIAN, prof. coordonator, POP ALINA NATALIA
Premiul al III-lea - Liceul Tehnologic „Ion Căian Românul" Căianu Mic, elevi BOCA LĂCRĂMIOARA şi MARIAN DENISA, prof. coordonator, GORON ANA-MIRELA
Menţiuni: Palatul Copiilor Botoşani, elevii  ARARIŢEI ALEXANDRA şi PELIN ROBERTA, prof. coordonator,  VICOVEANU CECILIA; Colegiul Naţional „Gheorghe Munteanu Murgoci" Brăila, elevii PÎRLOG PATRICIA CLAUDIA şi POPESCU MARA, prof. coordonator,  IOSIF MIMI; Colegiul Naţional „Traian" Drobeta Turnu Severin; Colegiul Naţional „Gheorghe Ţiţeica" Drobeta Turnu Severin, elevii STUPARU ALISA şi VINTILĂ GEORGIANA CORINA, prof. CRISTINEL DEGERATU.
2.„Copiii şi drepturile lor"
Gimnaziu:
Premiul I: Colegiul Naţional „Mircea Eliade" Reşiţa
Premiul al II-lea: Colegiul Naţional „Petru Rareş" Beclean
Premiul al III-lea: Şcoala Gimnazială „Oltea Doamna" Oradea
Liceu
Premiul I: Liceul Teoretic „Aurel Lazăr" Oradea
Premiul al II-lea: Colegiul Economic „Nicolae Titulescu" Baia Mare
Premiul al III-lea: Colegiul Naţional „Petru Rareş" Beclean
Premii speciale:
Gimnaziu:  
Cel mai bun eseu: Şcoala Gimnazială „Oltea Doamna" Oradea
Cel mai bun afiş: Colegiul Naţional „Petru Rareş" Beclean
Cel mai bun pliant: Şcoala Gimnazială „Oltea Doamna" Oradea
Cele mai reuşite fotografii: Colegiul Naţional „Petru Rareş" Beclean
Liceu
Cel mai bun eseu: Liceul Teoretic „Aurel Lazăr" Oradea
Cel mai bun afiş: Colegiul Naţional „Petru Rareş" Beclean
Cel mai bun pliant: Colegiul Naţional "Titu Maiorescu" Aiud
Cele mai reuşite fotografii: Colegiul Naţional „Petru Rareş" Beclean
Organizatorii şi gazdele vă felicită şi vă aşteaptă cu drag în număr şi mai mare la anu'!
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Două concursuri naţionale privind „Bune practici” în educaţia pentru protecţia mediului, respectiv „Copiii şi drepturile lor”.

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 23:55:20 Ora standard a Europei de Est