Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Școala de vară „Cunoaștere-educație-dezvoltare”

În perioada 1-4 iulie, la Băile Fellix,

Școala de vară „Cunoaștere-educație-dezvoltare”

Universitatea Oradea, Facultatea de Științe Socio-Umane, catedra de Științe ale educației, în colaborare cu Casa Corpului Didactic Bihor și în parteneriat cu fundația „Trei ursuleți” organizează, în perioada 1- 4 iulie 2008, la hotel „Termal” din Băile Felix, prima ediție a Școlii de vară „Cunoaștere-educație-dezvoltare”.

Marți, la deschiderea festivă au onorat cu prezența prof. univ. dr. Elena Bonchiș, prorector al Universității Oradea, prof. Ioan Șereș, generalul Inspectoratului Școlar, conf. univ. dr. Ioan Chelemen, șeful catedrei de Științe ale educației, lector dr. Florin Cioban și prof. Virginia Tiurbe, directorul Casei Corpului Didactic Bihor.
În cadrul cursurilor și atelierelor de lucru, accentul cade pe specificul cunoașterii psihopedagogice, avându-se în vedere necesitatea și posibilitatea cunoașterii personalității copiilor. Formatorii (lector drd. Cristina Florescu, asistent univ. Karla Peter, preparator univ. Denisa Boroș și Laura Bochiș) oferă celor 37 de cursanți (învățători și educatoare din Oradea și Ștei) instrumente utile pentru cunoașterea copilului, foarte multe materiale practice, fișe de lucru, grile de observare a comportamentului, plan de intervenție personalizată, probe pentru evidențierea  memoriei vizuale și verbale, probe psihologice, dar și modele de interpretare a rezultatelor obținute.
Grila de observare, managementul studiului de caz și planul de intervenție personalizată
Astăzi (joi, 3 iulie), în cadrul atelierelor de lucru, preparator  univ. Denisa Boroș a prezentat grila de observare a comportamentelor copiilor/elevilor, asistent univ. Karla Peter – Managementul studiului de caz, iar preparator Laura Bochiș – Învățarea diferențiată și planul  de intervenție personalizată.
Karla Peter a pus pe tapet cazul concret al unui copil cu ADHD, iar pe grupe, cursanții au oferit soluții de rezolvare a cazului.
Activitatea în cadrul atelierelor de lucru e plăcută și eficientă, cursanții manifestând interes și spirit de cooperare, preocupați fiind de ridicarea nivelului de competență profesională.
Mâine, la finalul reuniunii, într-un cadru festiv, lector univ. dr. Cecilia Sas (organizatorul principal al manifestărilor) urmează să înmâneze cursanților diplomele care certifică pregătirea lor specială în cunoașterea psihopedagogică. (Ovidiu DAN) 
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto:  Școala de vară „Cunoaștere-educație-dezvoltare” .   

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:48:18 Ora standard a Europei de Est