Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Dialog între deputaţi şi ministrul Sorin Cîmpeanu

Comunicat de presă

Dialog între deputaţi şi ministrul Sorin Cîmpeanu

La invitaţia grupului de parlamentari PNL, ministrul Sorin Cîmpeanu a participat marţi, 15 septembrie 2015, la Camera Deputaţilor, pentru a răspunde unor întrebări legate de starea învăţământului românesc la început de an şcolar, de modificările legislative, de viziunea asupra educaţiei sau, mai precis, de lipsa acesteia.

În cadrul întrevederii, am luat cuvântul din partea grupului PNL și am solicitat ca Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice să ia mai multe măsuri pentru adaptarea învăţământului la nevoile pieţei muncii şi pentru promovarea şi dezvoltarea învăţământului profesional, să aibă o deschidere mai mare pentru parteneriate cu mediul de afaceri pentru dezvoltarea învăţământului profesional în sistem dual, pentru a reduce şomajul în rândul tinerilor şi a dezvolta economia românească.
Ministrul Cîmpeanu a declarat că domnia sa crede în învăţământul profesional, dar deciziile luate până acum nu lasă să se vadă acest lucru, ci dimpotrivă, dacă e să amintesc doar OUG 94 din decembrie 2014, dată la începutul mandatului său de ministru, care aducea o gravă lovitură învăţământului profesional în sistem dual. În februarie am propus în cadrul Comisiei de învăţământ amendamente care să corecteze erorile, acestea fiind apoi adoptate de Camera Deputaţilor, dar proiectul de lege nu a ajuns nici până acum în dezbaterea Comisiei de învăţământ din Senat, şi ca atare, nu a fost încă aprobat de Senat, ordonanţa producându-şi efectele negative. De asemenea, nu am văzut nicio preocupare pentru promovarea acestui tip de învăţământ sau pentru îmbunătăţirea infrastructurii învechite a colegiilor tehnice.
Învăţământul preuniversitar trebuie să ocupe primul loc în strategia de modernizare şi reformare a învăţământului. Problemele din învăţământul din mediul rural şi urban mic trebuie rezolvate cu celeritate pentru a oferi şanse egale elevilor de a se dezvolta la potenţial maxim.
Totodată, am atras atenţia asupra faptului că orientarea şcolară şi profesională în ciclul gimnazial este neglijată, nu se alocă suficiente resurse, astfel că nu se cunosc opţiunile potrivite pentru elevi, în funcţie de abilităţile şi cunoştinţele lor.
Şcoala românească se află într-un declin continuu, pe piaţa forţei de muncă intră tineri nepregătiţi corespunzător, atât din punct de vedere al cunoştinţelor dobândite, cât şi din punct de vedere al aptitudinilor şi competenţelor personale.
O altă temă abordată a fost modul dezastruos de organizare a concursurilor pentru ocuparea posturilor de inspector şcolar general, inspector şcolar general adjunct şi de director al Casei Corpului Didactic. Am cerut mai multă corectitudine şi transparenţă în organizarea concursurilor şi selectarea oamenilor pe criterii de performanţă, nu politice, mai ales că urmează organizarea de concursuri pentru ocuparea posturilor de directori de şcoli.
Întâlnirea s-a finalizat cu promisiunea ministrului Sorin Cîmpeanu de a veni mai des la şedinţele comisiilor de învăţământ din Parlamentul României pentru a discuta mai îndeaproape strategiile de dezvoltare şi modernizare ale şcolii româneşti, promisiune care sper să fie onorată pentru că doar un dialog continuu între decidenţi poate să asigure o strategie coerentă şi benefică pentru copiii noştri.
Florica CHERECHEŞ
deputat PNL

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 10:04:54 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...