Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ministrul Sorin Mihai Cîmpeanu a susţinut o videoconferinţă cu conducerile inspectoratelor şcolare judeţene

Duminică

Ministrul Sorin Mihai Cîmpeanu a susţinut o videoconferinţă cu conducerile inspectoratelor şcolare judeţene

Ministrul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice, Sorin Mihai Cîmpeanu, a susţinut duminică, 13 septembrie 2015, o videoconferinţă cu inspectorii şcolari generali şi inspectorii generali adjuncţi, dedicată evaluării pregătirilor specifice începutului de an şcolar.

Au fost abordate subiecte punctuale precum normarea personalului din învăţământul preuniversitar, încadrarea personalului didactic calificat pe posturile vacante, stadiul distribuirii manualelor în şcoli şi starea infrastructurii şcolare.
Ministrul Sorin Mihai Cîmpeanu le-a comunicat celor prezenţi că aplicarea prevederilor ordinului privind introducerea noilor criterii de normare se va amâna până la 1 ianuarie 2016. „Existenţa acestui ordin este o solicitare imperativă a Curţii de Conturi şi are la bază inclusiv dinamica populaţiei şcolare. Având în vedere faptul că, deşi a fost negociat o bună perioadă de timp cu sindicatele, fiind prezentat şi inspectoratelor şcolare, există încă o serie de aspecte incorect percepute la nivelul tuturor judeţelor, aplicarea acestui ordin se va amâna pentru data de 1 ianuarie 2016, tocmai pentru a nu afecta activitatea grădiniţelor, învăţământului special sau al învăţământului profesional", a declarat ministrul Educaţiei.
În privinţa structurii anului şcolar 2015-2016, ministrul Sorin Mihai Cîmpeanu a precizat că modificările au fost discutate cu sindicatele din învăţământul preuniversitar, fiind agreate şi susţinute şi de Consiliul Naţional al Elevilor (CNE), organizaţie ce reprezintă principalii beneficiari ai sistemului de educaţie. În acest context, stabilirea zilei de 11 ianuarie ca dată de reluare a cursurilor primului semestru (după încheierea vacanţei de iarnă) vizează exclusiv interesul direct al tuturor actorilor din sistem (elevi, profesori, părinţi).
În legătură cu adeverinţele medicale şi certificatele epidemiologice cerute elevilor, ministrul Sorin Mihai Cîmpeanu a solicitat şefilor de inspectorate şcolare să urmărească aplicarea cu discernământ a metodologiei privind examinarea stării de sănătate a preşcolarilor şi elevilor, respectiv acordarea asistenţei medicale gratuite. Nu facem exces de zel. Cunoaşteţi ordinul de ministru: adeverinţă medicală şi certificat epidemiologic. Nu trimiteţi copiii la analize, inutil. Precizările şi formatul acestor două documente sunt foarte clare", a punctat ministrul Mihai Sorin Cîmpeanu.
Referitor la distribuirea manualelor în şcoli şi la starea unităţilor de învăţământ, ministrul Sorin Mihai Cîmpeanu a transmis conducerilor ISJ să se implice în rezolvarea fiecărei probleme în parte, astfel încât elevii şi profesorii să-şi poată desfăşura activitatea în condiţii normale. Ministrul le-a recomandat inspectorilor generali să colaboreze cu autorităţile locale ori de câte ori situaţia o impune.
Inspectorii şcolari generali au dat asigurări că nu există probleme deosebite care să afecteze începerea în condiţii bune a noului an şcolar şi că deficienţele existente sau cele care pot apărea pe parcurs vor fi tratate cu maximum de operativitate. (B.P.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:34:29 Ora standard a Europei de Est