Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„O şcoală pentru elevi”

Deviza inspectorului şcolar general, prof. Alin Novac-Iuhas, este

„O şcoală pentru elevi”

Deviza inspectorului şcolar general al Inspectoratului Şcolar Judeţean Bihor, prof. Alin Novac-Iuhas, este „O şcoală pentru elevi".

De aceea nu poate fi mulţumit că în judeţul Bihor mai sunt destule lucruri stringente de înfăptuit în unităţile de învăţământ pentru ca toate să pornească la drum autorizate.
Din cele 915 corpuri de clădire, doar 643 au obţinut autorizaţia sanitară de funcţionare, 113 sunt în curs de autorizare, iar 159 nu au reuşit să o obţină din cel puţin patru motive: grupuri sanitare necorespunzătoare, lipsă sursă de apă curentă, lipsă apă potabilă, spaţiu destinat programului lapte-corn necorespunzător, conform normelor sanitare în vigoare, starea clădirilor este necorespunzătoare.
Din totalul clădirilor, 286 sunt în mediul urban, iar 629 în mediul rural; în mediul urban doar 14 nu au obţinut autorizaţia sanitară de funcţionare, grosul fiind în mediul rural: 145.
Luni, 14 septembrie 2015, cu sau fără autorizaţia sanitară, unităţile de învăţământ şi-au deschis porţile pentru un nou an şcolar, dar cum pot dormi liniştiţi acei primari în care şcolile din comună nu deţin autorizaţie? Când vom putea depăşi vederea îngustă că administrăm o comună în numele unui partid? Cetăţenii aşteaptă să faci ceva pentru ei, pentru copiii şi nepoţii lor. Ferice de comunele în care învăţământul şi sănătatea sunt priorităţile primarilor!
Grădiniţa Nr. 37 funcţionează „acasă" şi în acest an şcolar
Aflând de la reprezentanţii Primărie Oradea şi ai A.I.O. că Grădiniţa Nr. 37 va fi „mazilită" şi împrăştiată, trei grupe la stânga şi una la dreapta, ne-am adresat generalului Inspectoratului Şcolar, care, nu ne-a confirmat acel adevăr crud. „Nu. Nu se mută nimeni nicăieri. Toate grupele rămân pe loc în localul respectiv, cel puţin pentru acest an şcolar. Am cerut păsuire ca să nu producem degringoladă, tensiuni şi nervi la început de nou an şcolar. Noi suntem aici să asigurăm funcţionarea în bune condiţii a sistemului. Problemele trebuie rezolvate cu mult calm, răbdare şi înţelegere".
„Şaguna" şi „Traian Vuia" nu fuzionează
S-a vehiculat în presă în primăvară-vară că cele două colegii tehnice, „Traian Vuia" şi „Andrei Şaguna", vor fuziona. „Bomba" fiind lansată, au venit reacţiile, s-au pus în mişcare zeci şi sute de resorturi după care apele s-au liniştit. Dacă Primăria şi AIO laudă dotarea de excepţie de la „Şaguna" şi investeşte sute de milioane în faţada de la „Traian Vuia", înseamnă că lucrurile sunt clare, deocamdată, aşa după cum ne-a asigurat şi dl inspector şcolar general Alin Novac-Iuhas. „Nu comasăm nimic, nici în Oradea, nici în judeţ".
Şi să mai ştiţi, domnilor directori, că noul inspector şcolar general nu şi-a propus să schimbe directorii, pe criterii politice. Nu schimbă pe nimeni de dragul schimbării. Dar îi vrea pe toţi muncitori, serioşi şi competenţi, să facă tot ce pot ca lucrurile să meargă bine. Nu tolerează dezordinea, indisciplina, lenea şi prostia! Cine nu se simte bine în scaun, iar pălăria i se pare nepotrivită, să plece, să demisioneze.
Directori şi directori adjuncţi noi
Dacă avem şi directori noi, nu e vina domnului inspector şcolar general. La C.N. „E. „Gojdu" s-a schimbat întreaga „gardă" şi „garnitură": Liana Papagiannis - director, Anca Mile - director adjunct; la „C.N. „Iosif Vulcan": Mihaela Miron-Avram, director, Szecsaski Eniko - director adjunct; la Lic. T. „A. Lazăr": Gheorghe Tirla - director; la Lic. T. „Ady Endre":  Vad Marta - director; la C.T. „Transilvania": Alina Berenjuc - director adjunct. Doamna director a rămas pe poziţii, chiar dacă în presă, unii au schimbat-o fără să întrebe conducerea ISJ; la Lic. de Arte: Racz Eliza - director adjunct; la C.Ş.E.I. Nr. 1: Carmen Ilisie - director, Elena Erdeli - director adjunct; la Şcoala Gimnazială „Lucreţia Suciu": Ramona Olariu - director; la C.T. „Ioan Ciordaş" Beiuş: Claudia Cighir - director adjunct; la Şcoala Gimnazială „Nicolae Popoviciu" Beiuş: Papp Erika - director adjunct; la Lic. T. Petofi Sandor" Săcueni: Szabo Csilla; la Liceul Tehnologic Nr.  1 din Popeşti: Marius Imuzan - director, Bogdan Ianku - director adjunct, iar la Suplacu de Barcău: Petrică Pavel Ionuţ - director;   directori noi şi la şcolile gimnaziale din Roşiori: Monica Tiponuţ; la Curăţele: Cornelia Simai; la Budureasa: Daniela Goia; la Vârciorog: Nicolae Şaitoş, iar la Bunteşti: Simona Muţiu -  director adjunct.
Tuturor cadrelor didactice, mult succes în noul an şcolar!
Ovidiu Dan

Trimite email
vineri, 27 decembrie 2024, 00:07:00 Ora standard a Europei de Est