Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Minnie şi clovnul vesel au oferit copiilor bombonele şi baloane colorate

Luni dimineaţa, la Grădiniţa Nr. 42

Minnie şi clovnul vesel au oferit copiilor bombonele şi baloane colorate

Prietenii Veseliei (Patricia şi Nina), Minnie şi clovnul cel vesel, i-au întâmpinat pe copii în curte, la intrarea în grădiniţă, cu bombonele şi baloane colorate în formă de săbii şi inimioare.

Surpriza a fost cu atât mai mare pentru însoţitori, frăţiorii şi părinţii lor care nu se aşteptaseră la un asemenea gest.
În căutarea doamnei director (adjunct) Delia Coste, am nimerit într-o grupă mică, unde am realizat ce înseamnă pentru copiii hipersensibili despărţirea pentru prima oară de mămica.
Dragi mămici, nici nu realizaţi cu câtă durere, amar şi chin au trăit odraslele despărţirea de mămica lor, câte lacrimi au vărsat, unii zgomotos, alţii suferind în tăcere, dar cu ochii în lacrimi... Nicoleta, îngrijitoarea, nu mai ştia cum să se împartă şi să-i împace pe cei plângăcioşi care parcă se molipsiseră unii de la alţii.
În „corul" acela de cameră, în care cei mai mulţi erau vocali şi energici, am cunoscut două perechi de gemeni, care nu aveau nicio problemă, probabil ei se susţineau reciproc, dar nu se exteriorizau: Alexandra şi Diana, Patrick şi Ianis, iar Tudor Balint trece un fel de mică vedetă a grupei; cică el cunoaşte deja literele şi ştie să numere în engleză până la 20, la intrarea în grădiniţă. Ne întrebăm ce va face la absolvire şi la intrarea în clasa pregătitoare?
În grupa mare (C) a doamnelor prof. Maria („Sanda") Popa şi Ioana Nistor era linişte şi pace, iar Radu Moza era încântat că surioara sa, Patricia, elevă în clasa pregătitoare la „Don Orione" l-a condus până în sală. În grupa mare A, a doamnelor prof. Mariana Pater şi Ileana Petruş, copiii citeau, desenau, colorau sau construiau, într-o atmosferă caldă şi prietenoasă...
Grădiniţa Nr. 42 („Maria"), structură a Şcolii Gimnaziale „Octavian Goga" (director, prof. Ioan Mocan), are trei grupe mari (B-ul este îndrumat de prof. Maria Orban şi Ramona Mihalcea) şi câte două grupe mijlocii (A: prof. Ligia Jurcuţ şi Maria Tănase; B: prof. Elena Negrău şi Liliana Ungur) şi mici (A: prof. Delia Coste şi Maria Bocşe; B: prof. Senta Cucu şi Dorina Antal).
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze (73 de poze), accesaţi Galeria foto: Minnie şi clovnul vesel au oferit copiilor bombonele şi baloane colorate.

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 18:11:38 Ora standard a Europei de Est