Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Programul „Elevul promovat”

Premierea elevilor şi profesorilor

Programul „Elevul promovat”

Joi, 10 septembrie 2015, a avut loc premierea elevilor şi profesorilor participanţi la programul Elevul promovat.

Prin programul Bursa Talentelor, Fundaţia Comunitară Oradea a finanţat proiectul Elevul promovat - un proiect ce se adresează liceenilor de clasa a XII-a, care au susţinut bacalaureatul din programa de tip MT2 şi profesorilor de matematică prin care a avut loc editarea, lansarea şi distribuirea gratuită a unui caiet de lucru de matematică pentru elevii mai sus menţionaţi.
Au fost tipărite peste 300 de exemplare ale caietului de lucru, care au fost dăruite elevilor cu posibilităţi materiale reduse, dar cu rezultate bune la învăţătură, în cadrul unor pregătiri suplimentare gratuite.
Iniţiatorii proiectului (Călin Serac - profesor de matematică şi Patricia Munteanu - studentă) cred că este nevoie de acest proiect din cauza lipsei unui caiet de acest tip pe piaţă - care să conţină probleme specifice examenului la matematică, structurate atât după dificultate cât şi după subiectul sau capitolul abordat. Acest caiet uşurează felul în care pot fi accesate rezolvările problemelor de matematică din programa pentru Bacalaureat, contribuind astfel la o mai bună promovabilitate.
Proiectul a început în Oradea, însă pe parcurs s-a extins în mai multe localităţi din judeţul Bihor: Beiuş, Salonta, Tinca, Valea lui Mihai.
Rezultatele au fost peste aşteptările coordonatorilor de proiect. La începutul proiectului elevii participanţi la meditaţiile gratuite au primit un test de verificare din probleme de matematică pentru bacalaureat pentru a le fi testat nivelului de cunoştinţe şi a putea centraliza mai uşor rezultatele acestor meditaţii. În Oradea, promovarea la testare iniţială a fost de 29%, iar rata de promovare bacalureat 86%, în Beiuş promovarea la testarea iniţială a fost de 66%, iar rata de promovare la  bacalaureat a fost de 88%.
Finanţarea acestui proiect nu ar fi fost posibil fără implicarea spronsorilor: Cesal, Communications Media, Celestica, PGS Sofa Green, VivaPharm şi alţi donatori individuali, care în cadrul evenimentului Gala CSR care a avut loc în decembrie 2014, au ales să doneze pentru acest proiect.
Suma donată cu generozitate de aceştia a fost de 14.020 lei.
Deoarece rezultatele proiectului au fost de un mare succes, coordonatorii îşi doresc o continuare a acestuia şi anul şcolar viitor, în măsura în care vor reuşi să strângă suma de bani necesară pentru implementarea acestuia.
Roxana Trifa,
Grant Manager

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:34:05 Ora standard a Europei de Est