Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Reţeta succesului lor: „Ambiţie şi multă muncă”!

14 absolvenţi bihoreni de nota 10 la Evaluare

Reţeta succesului lor: „Ambiţie şi multă muncă”!

Inspectorul şcolar general, dl profesor Alin Novac-Iuhas, a înmânat vineri, 11 septembrie 2015, la sala mare de şedinţe a Inspectoratului Şcolar Judeţean Bihor, premiul Guvernului (câte 1.000 de lei) celor 14 absolvenţi de clasa a VIII-a care au obţinut la Evaluatea Naţională media 10.

Acelaşi premiu îl puteau lua şi absolvenţii liceeni la examenul de Bacalaureat, dar în Bihor nu a fost să fie, poate la anu'.
În cuvântul de salut şi felicitare, generalul Inspectoratului Şcolar le-a spus premianţilor că, tot gândind la succesul lor excepţional (mai mult decât atât nici că se putea), se pare că a descoperit cheia, secretul sau reţeta succesului lor, care nu este până la urmă una specială, ci la îndemâna tuturor, a oricărui elev: ea este „ambiţie şi multă muncă". Şi în acelaşi spirit şi acelaşi context şi-a încheiat inspectorul şcolar general alocuţiunea cu un citat din Lucian Blaga: „Învăţat e omul care nu termină niciodată de învăţat"!
Iată-i pe cei mai bravi dintre absolvenţii de clasa a VIII-a din Bihor, ediţia 2015: Budurean Diana Ştefana, Cornea Briana, Fabian Khilsten Patrisia, Feflea Mihai, Herdelău Cora, Moisa Oana Miruna, Petriuc Rafaela şi Rusu Raluca Maria (toţi opt de la Colegiul Naţional „Emanuil Gojdu"), Pop Ileana şi Tămăşiloniu Lea (de la Colegiul Naţional „Iosif Vulcan") Cheran Bianca Paula şi Prada Gabriel (de la Şcoala Gimnazială „Nicolae Bălcescu"), Gomboş Ioana Teodora (de la Şcoala Gimnazială Nr. 1 Vârciorog) şi Simionaş Andrei Florin (de la Liceul Teoretic „Constantin Şerban" Aleşd). 
Cei 14 bihoreni premiaţi au fost însoţiţi la premiere de părinţi şi profesori, ba chiar şi de directorii şcolilor pe care le reprezintă cu cinste: doamna director Liana Papagiannis şi d-na prof. Liliana Sonia (de la C.N. „Emanuil Gojdu"), doamna director Mihaela Miron-Avram (de la C.N. „Iosif Vulcan"), domnul director Gheorghe Troie (Şcoala Gimnazială „Nicolae Bălcescu")...
Cinste lor, profesorilor şi părinţilor!
Să mai spunem că acest gest onorant făcut de Guvernul României de a premia elitele absolvenţilor de la Evaluarea Naţională şi Bacalaureat nu este o premieră, această festivitate cu recompensă de „milioane" este la cea de-a III-a ediţie.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Reţeta succesului lor: „Ambiţie şi multă muncă”!  

Trimite email
vineri, 27 decembrie 2024, 00:30:57 Ora standard a Europei de Est