Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Școala de vară: Proiectare și evaluare didactică în contextul învățării prin cooperare (curs pentru avansați) și Învățarea prin cooperare – ABC-ul cooperării (curs de bază)

În perioada 30 iunie – 11 iulie, la Universitatea din Oradea

Școala de vară: Proiectare și evaluare didactică în contextul învățării prin cooperare (curs pentru avansați) și Învățarea prin cooperare – ABC-ul cooperării (curs de bază)

Asociația pentru promovarea cooperării în educație (A.P.C.E.), în parteneriat cu Universitatea din Oradea – Facultatea de Științe Socio-Umane, Catedra de Științe ale Educației, Casa Corpului Didactic Oradea și Inspectoratul Școlar județean Bihor va organiza în perioada 30 iunie – 11 iulie 2008, Școala de vară: Proiectare și evaluare didactică în contextul învățării prin cooperare (curs pentru avansați) și Învățarea prin cooperare – ABC-ul cooperării (curs de bază).

Mesele rotunde și atelierele de lucru se vor desfășura la Universitatea Oradea (strada Universității, nr. 1, clădirea Facultății de Științe Socio-Umane, et.1).
Profesor formator pe tema Învățării prin cooperare este Carlton J. Fitzgerald, Ph.D., directorul Programului de master în educație al New England College, din New Hampshire, SUA și totodată formator pe tema Învățării prin cooperare al Centrului de Învățare prin Cooperare (The Center for Cooperative Learning), Universitatea din Minnesota, SUA.
La acest simpozion s-au înscris 26 de persoane (cursul pentru avansați) și 36 de persoane (cursul de bază) - cadre didactice din învățământul preunivesitar și superior, respectiv studenți interesați de însușirea unor strategii interactive de predare pentru optimizarea interrelațiilor psihosociale la nivelul grupurilor de elevi.
Motivația manifestării:
În rândul cadrelor didactice este foarte larg răspândită opinia că doar relațiile competitive generează o motivație adecvată pentru învățare. Individualismul și competiția promovate în majoritatea claselor de elevi pot fi echilibrate de practici educaționale democratice și colaborative. Modelul învățării prin cooperare este un model de predare centrat pe elevi, oferindu-le ocazia de a-și concretiza nevoia de a lucra împreună într-un climat de întrajutorare și sprijin reciproc.
Asociația pentru promovarea cooperării în educație, împreună cu catedra de Științe ale Educației a Universității din Oradea vine în sprijinul cadrelor didactice interesate în a-și dezvolta, respectiv a le dezvolta elevilor lor, deprinderi de comunicare și învățare de muncă în grupuri cooperante. Prin intermediul Școlii de vară cu tema: Învățarea prin cooperare – Proiectare și evaluare didactică în contextul învățării prin cooperare și Învățarea prin cooperare – Abc-ul cooperării, ne propunem sensibilizarea celor care lucrează în învățământ față de problema cooperării în educație, ca o alternativă viabilă la practicile școlare tradiționale.
Prezența formatorului american reprezintă o excelentă oportunitate oferită participanților la cursuri de a lua contact cu modele de predare alternative, lărgindu-și astfel viziunea asupra procesului educațional. De asemenea, colaborarea cu profesorii americani este o premisă a unor posibile proiecte de parteneriat și dezvoltare internațională, pe care A.P.C.E. o oferă cadrelor didactice din România.
Ce este A.P.C.E.
Asociația pentru promovarea cooperării în educație (A.P.C.E.), cu sediul în Oradea, str. Universității, nr. 1, înființată în martie 2006, are ca misiune dezvoltarea unei societăți deschise, bazată pe respect și cooperare între toți actorii sociali.
Scopul asociației: promovarea unor valori precum cooperarea, egalitatea șanselor și respectul între diferiți parteneri sociali
Obiectivele asociației: *dezvoltarea cooperării la nivelul factorilor sociali cu impact în educație *promovarea participării active în viața socială *promovarea egalității de șanse între indivizi, indiferent de categoriile sociale din care provin *dezvoltarea toleranței și a respectului față de semeni *dezvoltarea personală și întărirea imaginii de sine a actorilor sociali *formarea continuă și dezvoltarea profesională a membrilor societății.
Programul general al cursului pentru avansați
Luni, 30 iunie, la ora 9.00 - deschiderea neoficială a manifestării (etajul 1, Facultatea de Științe Socio-Umane), de la 9.30 - cursuri și dezbateri în plen, iar de la 14.00 - ateliere de lucru; marți, miercuri și joi, de la 9.00 - cursuri și dezbateri în plen, iar de la 13.30 – ateliere de lucru; vineri, de la ora 9.00 – ateliere de lucru, iar la ora 12.00 – încheierea festivității și înmânarea diplomelor.
Programul general al cursului de bază
Luni, 7 iulie 2008, la ora 9.00 - deschiderea festivă (etajul 1, Facultatea de Științe Socio-Umane), de la 9.30 - cursuri și dezbateri în plen, iar de la 14.00 - ateliere de lucru; marți, miercuri și joi, de la 9.00 - cursuri și dezbateri în plen, iar de la 13.30 – ateliere de lucru; vineri, de la ora 9.00 – ateliere de lucru, iar la ora 12.00 – încheierea festivității și înmânarea diplomelor.
Pentru mai multe detalii, accesați www.cooperare.ro
Persoană de contact, asistent univ. drd. Simona Laurian – președinte A.P.C.E., tel. 0723/ 779.647, email mmonalaurian@yahoo.co.uk

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:53:44 Ora standard a Europei de Est