Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Elevii nemulţumiţi de neacordarea manualelor şcolare

Consiliul Naţional al Elevilor (CNE) şi AEC declară

Elevii nemulţumiţi de neacordarea manualelor şcolare

Consiliul Naţional al Elevilor (CNE) şi Asociaţia Elevilor din Constanţa (AEC) se declară îngrijoraţi şi profund dezamăgiţi de atitudinea Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice, care refuză să acorde manuale şcolare gratuite pentru elevii care studiază în clasele a XI-a şi a XII-a în unităţile de învăţământ de stat, încălcând flagrant liberul acces la educaţie al elevilor.

Constituţia României, republicată, consacrează la art. 32 alin. (4) caracterul gratuit al învăţământului de stat, care este reluat şi în Legea Educaţiei Naţionale, la art. 9 alin. (3). În conformitate cu art. 69 alin. (4) din Legea Educaţiei Naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, elevii şi profesorii din învăţământul de stat beneficiează de manuale şcolare gratuite, nefăcându-se vreo distincţie între ciclurile de studiu.
Încă de la intrarea în vigoare a noii legi a educaţiei, la începutul anului 2011, ministerul educaţiei a refuzat să pună în aplicare prevederile legale, neacordând elevilor din clasele a XI-a şi a XII-a manuale şcolare gratuite, astfel privându-i pe aceştia de un învăţământ de calitate.
În perioada următoare, reprezentanţii Consiliului Naţional al Elevilor şi cei ai Asociaţiei Elevilor din Constanţa vor avea întâlniri cu conducerea Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice, în cadrul cărora vor solicita respectarea legii şi acordarea manualelor şcolare gratuite pentru elevii din clasele a XI-a şi a XII-a, începând cu acest an şcolar.
 „Nu este tolerabil ca după 4 ani de la aprobarea Legii Educaţiei Naţionale, elevii din învăţământul preuniversitar postobligatoriu încă să fie nevoiţi să îşi cumpere propriile manuale, cu toate că educaţia e gratuită. Din păcate situaţia este cel puţin acceptabilă doar în colegiile naţionale şi liceele din zone urbane unde elevii au posibilităţi, în timp ce elevii dezavantajaţi trebuie să înveţe după ce manuale găsesc sau chiar deloc. Mă întreb de ce ne mirăm că avem rezultate slabe la evaluări şi o cotă mare de analfabeţi funcţionali, când nici măcar minimul necesar, suportul de curs, nu îl oferim. Peste două milioane de elevi au fost păgubiţi în ultimii patru ani în acest mod, iar situaţia nu mai poate să rămână aşa", a declarat preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor, Horia-Şerban Oniţa.
  „Prin refuzul de a acorda manuale şcolare gratuite elevilor din clasele a XI-a şi a XII-a, ministerul educaţiei aduce atingere, în mod flagrant, unui drept fundamental al elevilor, acela la un învăţământ de calitate. Costul pentru pachetul de manuale pentru elevii din ciclul liceal superior este de aproximativ 400 de lei, o sumă considerabilă pe care, din cauza condiţiilor economico-sociale, mulţi elevi nu o au, aceştia fiind nevoiţi să înveţe fără suport de curs, lucru de neconceput într-o ţară în care învăţământul de stat este gratuit şi constituie, conform legii, prioritate naţională. Nerespectarea legii nu mai trebuie tolerată", a declarat preşedintele Asociaţiei Elevilor din Constanţa, Constantin-Alexandru Manda.
Eusebiu-Mihail TUDOROIU

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:47:20 Ora standard a Europei de Est