Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Primarul Ilie Bolojan a prezentat strategia de dezvoltare a Municipiului Oradea

Vineri,

Primarul Ilie Bolojan a prezentat strategia de dezvoltare a Municipiului Oradea

Primarul Ilie Bolojan, împreună cu administratorul Parcului Industrial Eurobusiness Oradea, d-na Delia Ungur şi city-managerul Primăriei Oradea, Eduard Florea au susţinut vineri, 14 august 2015, o conferinţă de presă cu privire la situaţia economică locală, dar şi cu privire la direcţiile pe care Primăria Oradea le va urma în perioada următoare pentru a susţine dezvoltarea economiei oraşului.

„Trebuie să schimbăm tactica: va trebui ca noi să batem la uşa companiilor"
„Dezvoltarea economică a unui oraş este generată de companii, noi însă trebuie să creăm un mediu potrivit pentru ca acele companii să aibă suportul necesar şi să se poată baza pe ceea ce le oferă oraşul. Trebuie să schimbăm tactica: dacă, până acum aşteptam ca firmele să vină la noi, acum va trebui ca noi să batem la uşa lor şi să le prezentăm la modul concret, ce le poate oferi municipiul. O echipă specializată va merge în alte oraşe din România şi va vizita firmele interesate să-şi extindă capacităţile de producţie sau de servicii în nord-vestul României. Oradea are caracterul unui oraş competitiv, caracter pe care trebuie să îl menţinem în continuare. Pentru a reuşi acest lucru trebuie să continuăm să dezvoltăm parcurile industriale, să susţinem companiile existente, dar şi să aducem în Oradea alte companii, să preluăm cât mai multe terenuri pe care să le punem la dispoziţia investitorilor, să oferim companiilor, hale gata construite, dar şi să găsim firme care să construiască hale de calitate, pe care apoi să le închirieze investitorilor interesaţi. Totodată, e absolut necesar să susţinem dezvoltarea profesională în Oradea. Astfel, pentru anul şcolar 2016 - 2017 vom susţine fuzionarea Colegiului Tehnic „Andrei Şaguna" şi „Traian Vuia", care în urma fuziuni va deveni o şcoală profesională pilot, după modelul german", a spus primarul Ilie Bolojan în deschiderea conferinţei.
În continuare primarul Ilie Bolojan a prezentat strategia pe care Primăria Oradea o are pentru a susţine dezvoltarea economică a municipiului.
Economia locală a înregistrat un trend ascendent - creştere cu 16% a fondului total de salarii
City-managerul Eduard Florea a vorbit despre creşterea cu 16%, faţă de anul trecut, a fondului total de salarii, acest lucru fiind un indicator clar, că economia locală din Oradea se dezvoltă şi este într-un trend ascendent.
„Impozitul pe salarii este instrumentul prin care se poate măsura dezvoltarea economică a unei localităţi. Graficele realizate ne arată că în intervalul 2008 - 2009, efectele crizei economice au fost resimţite şi la Oradea, la fel ca în toată ţara prin: salarii reduse, firme care au intrat în insolvenţă sau în faliment, dar şi prin reducerea locurilor de muncă. În perioada 2011 - 2012 se înregistrează o stagnare din punct de vedere economic, însă, după anul 2012 Oradea creşte din nou şi se evidenţiază un progres economic. Acest ritm de creştere este unul foarte bun şi trebuie păstrat pentru a ne putea apropia ca dezvoltare, de oraşele mari din România", a completat city-managerul Eduard Florea.
Primăria Oradea vine cu o strategie de dezvoltare economică
Strategia pentru dezvoltarea economică a municipiului cuprinde toate măsurile gândite de administraţia locală pentru ca ritmul de creştere înregistrat de Oradea, să poată continua. Măsurile prevăzute sunt sintetizate în următoarele 10 puncte/capitole: continuarea proiectului parcurilor industriale şi diversificarea ofertei acestora, susţinerea formării profesionale în Oradea, promovarea oraşului prin misiuni economice, realizarea până în anul 2019  a unui centru intermodal care va asigura transportul rutier - feroviar al mărfurilor, susţinerea integrării producţiei marilor companii în economnia locală, susţinerea extinderii companiilor din Oradea pe alte pieţe (în România sau în afara ţării), asigurarea de spaţii pentru incubatoarele de afaceri pentru sectorul IT, susţinerea revigorării economice a fostelor zone industriale şi a centrului istoric, reprezentarea comunelor din zona metropolitană pentru oferta economică a acestora, transformarea Parcului Industrial Eurobusiness în Agenţia de Dezvoltare Economică şi înfiinţarea Comitetului pentru Oradea. 
„Rolul Primăriei nu e să realizeze afaceri de succes, ci să creeze un mediu în care acestea pot reuşi", a spus primarul Ilie Bolojan.
3.000 de locuri de muncă ocupate în parcurile industriale, alte 430 aşteaptă să fie ocupate
În ceea ce priveşte, parcurile industriale ca principal generator de locuri de muncă, administratorul acestora, d-na Delia Ungur a precizat că în Parcul Industrial I şi II lucrează momentan 3.000 de oameni, ponderea cea mai mare având-o specializările tehnice.
În Parcul Industrial I şi II vor fi construite 2 hale cu o suprafaţă totală de 10.000 mp, administraţia locală venind astfel cu o oferă care nu există în acest moment în Oradea - aceea de a pune la dispoziţia investitorilor hale pe bază de comandă fermă.
„Pe lângă cele 3.000 de locuri de muncă ocupate în parcurile industriale, acestea mai vin cu încă 430 de locuri de muncă vacante. Recomandăm tuturor orădenilor interesaţi de un loc de muncă, fie să contacteze direct companiile din Parcul Industrial Eurobusiness, fie să acceseze site-ul Parcului Industrial Eurobusiess - secţiunea CARIERE pentru a vizualiza oferta de locuri de muncă şi pentru a depune CV-uri. Totodată, anunţăm că azi se deschid ofertele şi vom începe atribuirea de terenuri în Parcul Industrial III, al cărui specific este logistică şi transport", a spus administratorul Delia Ungur. (B.P.)

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 20:34:19 Ora standard a Europei de Est