Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Didact – Practica pentru tranziţia de la educaţie la viaţa activă în domeniul Ştiinţelor Educaţiei”

Vineri, la Universitatea din Oradea, a fost lansat proiectul

„Didact – Practica pentru tranziţia de la educaţie la viaţa activă în domeniul Ştiinţelor Educaţiei”

„Prin acest proiect POSDRU, majoritatea banilor merg către studenţi, dar şi către cadrele didactice care ne primesc în practică", a subliniat managerul de proiect, conf. univ. dr. Karla Peter.

Vineri, 31 iulie 2015, managerul de proiect, conf. univ. dr. Karla Peter şi directorul de comunicare, lect. univ. dr. Dan Pătroc, au organizat o conferinţă publică de lansare a proiectului „Didact - Practica pentru tranziţia de la educaţie la viaţa activă în domeniul Ştiinţelor Educaţiei".
„Proiectul Didact, singurul proiect câştigător al Universităţii din Oradea în această rundă,  este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, Axa Prioritară 2 („Corelarea învăţării pe tot parcursul vieţii cu piaţa muncii"), Domeniul Major de Intervenţie 2.1 („Tranziţia de la şcoală la viaţa activă") în cadrul Cererii de Propuneri de Proiecte 189 („Stagii de practică pentru studenţi"). Valoarea totală a proiectului este de 832.446 lei, din care finanţarea nerambursabilă este de 815.797 de lei, iar perioada de implementare este de 6 luni (iulie-decembrie 2015). Partenerul în implementarea acestui proiect este Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor (reprezentat la conferinţă de d-na inspector şcolar general adjunct Codruţa Bogdan - n.n.)", a mai precizat managerul de proiect.
Proiectul urmăreşte facilitarea tranziţiei de la educaţie la viaţa activă pentru viitorii absolvenţi ai programelor de studii de licenţă din domeniul Ştiinţele Educaţiei, mai precis de la specializările Pedagogia învăţământului primar şi preşcolar şi Psihopedagogie specială, organizate de Departamentul de Ştiinţe ale Educaţiei din cadrul Facultăţii de Ştiinţe Socio-Umane. În mod concret, finanţarea obţinută permite ca 180 de studenţi înmatriculaţi în cadrul acestor programe, viitorii educatori, învăţători sau profesori pentru învăţământul special, să îşi desfăşoare practica de specialitate în mai multe grădiniţe, şcoli sau centre şcolare de educaţie incluzivă din Oradea, sub îndrumarea directă a 30 de cadre didactice experimentate.
Demn de evidenţiat sunt rezultate aşteptate ale proiectului: cei 180 de studenţi vor beneficia de 84 de ore de practică pedagogică îmbunătăţită (de birou şi efectivă), de 5 şedinţe de consiliere în carieră de grup şi 2 cercuri de carieră; de 180 de caiete de practică şi de tot atâtea ghiduri de practică pentru cele trei niveluri la care se va desfăşura practica (învăţământ preşcolar, primar şi special), de 180 de broşuri de consiliere de carieră; de subvenţii în valoare de 500 de lei/student la finalizarea stagiului de practică; iar în cadrul concursului „Proiect de autoperfecţionare didactică", cele mai bune 10 proiecte vor fi premiate cu suma de 1.000 de lei.
Amintind faptul că Centrul de tehnologie didactică a mai achiziţionat un parc de 10 calculatoare, directorul de comunicare Dan Pătroc a repus pe tapet o dorinţă care s-ar putea realiza: „o grădiniţă a Universităţii, ca unitate de practică pentru viitorii profesori, dar şi un sprijin real pentru cadrele didactice universitare care au copii de vârstă preşcolară".
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: „Didact – Practica pentru tranziţia de la educaţie la viaţa activă în domeniul Ştiinţelor Educaţiei”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:09:38 Ora standard a Europei de Est