Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Au fost repartizate 34 de cadre didactice

La Şedinţa publică de luni,

Au fost repartizate 34 de cadre didactice

Luni, 27 iulie 2015, la sala mare de şedinţe a Inspectoratului Şcolar Judeţean Bihor s-a desfăşurat Şedinţa publică pentru repartizarea candidaţilor pentru angajare pe perioadă nedeterminată.

În urma susţinerii Concursului naţional unic din 15 iulie 2015 pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din învăţământul preuniversitar, 34 de cadre didactice din Bihor care au avut media de repartiţie 7 sau peste 7 au ocupat 34 de posturi titularizabile din cele 74 disponibile.
Ceilalţi candidaţi prezenţi au rămas cu ochii în soare, graţie neşansei ori unei medii inferioare. Aşa se face că au rămas 40 de posturi neocupate care vor fi redistibuite pentru şedinţa din 25 august când vor putea emite pretenţii şi cei cu mediile sub 7.00. Dar, atunci se vor obţine doar supliniri pe perioadă determinată (pe un an şcolar).
În Şedinţa publică de luni, gestionată de comisia judeţeană (alcătuită din preşedinte, doamna inspector şcolar general adjunct Codruţa Bogdan şi cei doi secretari, prof. Alin Novac Iuhas şi Horea Abrudan, inspectori şcolari cu   managementul), s-au ocupat: 8 posturi de educatoare (lb.română) şi 5 de învăţători (lb. română), 4 de educaţie fizică şi sport (2, respectiv 2 de dans modern, la Palat - structurile cluburile copiilor din Aleşd şi Salonta); învăţător în limba germană (1), geografie (1), engleză-franceză (3), limba şi literatura română (1), matematică (1), învăţământ special (5), tehnologia informaţiei (1). Dar au rămas 40 de posturi neocupate, după cum spuneam: alimentaţie publică şi turism (în limba maghiară), biologie-chimie (3), dans modern şi contemporan, economic-administrativ şi servicii, educaţie fizică şi sport (pregătire de specialitate) - 3 posturi, învăţământ special, educatoare în limba germană (5), educatoare în limba română, cu aviz de Waldorf, fizică (3 posturi), fizică-chimie, instrumente tradiţionale (la Palat), înv. în lb. germană, înv. în lb. română cu avize de Step by step şi cult, engleză (la „Emanuel"), limba maghiară (maternă), mate-fizică (în limba maghiară), numismatică (la Clubul Copiilor din Beiuş), orchestră populară (la Palat), maistru electronică şi automatizări („Tr. Vuia"), prof. documentarist (la Brusturi)...
Secretarii comisiei s-au confruntat cu unele probleme datorită superficialităţii manifestate de unii candidaţi în validarea datelor personale, dar şi unor erori date de site-ul central, care refuza să valideze unele cazuri „problemă" (precum cazul „meşterului" şi doamnei Manole)...
Doamnelor şi domnilor candidaţi, pentru 25-26  august 2015, să vă înarmaţi cu codurile posturilor pe care le solicitaţi şi cu multă răbdare şi înţelegere.
Cei ce visaţi şi speraţi la detaşări, între 17 şi 20 august să vă depuneţi documentele necesare pentru detaşare în interesul învăţământului (dar şi în interes personal).
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Au fost repartizate 34 de cadre didactice.

Trimite email
vineri, 27 decembrie 2024, 01:07:20 Ora standard a Europei de Est