Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Aventura ştrumfilor la Marea cea Mare

Hei, hei, hei! Toată lumea, fiţi atenţi!

Aventura ştrumfilor la Marea cea Mare

Ştrumfii Eco Şcolii „Avram Iancu" din Oradea şi-au planificat să ajungă în această vară la Marea cea Mare. Zis şi făcut!

Luni - la Constanţa şi Mamaia Nord
După un drum lung, dar frumos şi interesant cu trenul (la cuşetă), o experienţă nouă (pentru majoritatea), am ajuns cu bine la destinaţie.
De la gara Constanţa, cu autocarul, am străbătut repede distanţa ce-o mai aveam de parcurs până la Complex Mamaia Nord. După instalarea în camere şi luarea prânzului, pentru a profita de vremea frumoasă de pe litoralul românesc, am plecat cu mic cu mare pe plaja largă cu nisip fin, pe care o întâlneşti doar aici! Cât ai zice peşte (că doar ne aflam lângă Restaurantul „La Peşte"), cu toţii ne-am împrietenit cu apa, profitând câteva ore de valurile înspumate şi calde ale Mării Negre. Ca la-nceput de orice tabără, copiii (25 la număr) au stabilit regulile şi programul (orientativ) al taberei, exprimându-şi dorinţele pentru această săptămână specială sub soarele colorat al Mării...
După cină, aşa cum se obişnuieşte la Mare, ne-am plimbat pe ţărm, la aerosoli (timp de o oră şi jumătate); efectul? Un somn dulce şi profund, sănătos şi glorios!
Marţi - aventura plimbării
Ziua a început cu obişnuita înviorare. De dimineaţă s-a arătat a fi o zi ploioasă, fără plajă, fără bălăceală...
Dar nu ne-am supărat prea tare pentru că ne-am adunat în foişorul din curte şi am organizat jocuri de cunoaştere, am cântat, am jucat telefon fără fir şi telefon american, apoi fiecare am citit sau am rezolvat din temele individuale.  Înainte de prânz, ploaia s-a oprit şi iute am fugit pe malul mării, bucurându-ne de apa caldă, după care am pornit într-o aventură a plimbării, stabilind un record de 7 km parcurşi pe jos pe ţărmul staţiunii Mamaia. Înainte de culcare, ne-am jucat cu mingea şi cu paletele în incinta complexului.
Miercurea jocurilor
După o înviorare ca la mare, ne-am concentrat toată atenţia asupra apei şi nisipului, cu multă baie, plajă, jocuri şi distracţie sută la sută în mare, construcţii din nisip, iar seara plimbare  şi activităţi practice (confecţionare de bărcuţe), precum şi jocul cu pătura.
Joi - ziua concursurilor
După înviorare, am avut plajă de zile mari, mese gustoase şi odihna îngeraşilor; în partea a doua, jocuri cu mingea şi multe concursuri (între care şi cele de umflat şi spart baloane),o tombolă cu suveniruri de la mare şi o nouă preocupare - înălţarea zmeului. Având şi un sărbătorit al zilei, pe Andreea, fetele i-au pregătit un dans, confettii şi multe daruri, iar Andreea ne-a servit cu suc şi tort.
Vineri - călătorie cu vaporaşul
Ca şi în celelalte zile, ne-am bucurat de baie, de plajă şi de briza mării; am făcut şi o scurtă călătorie cu vaporaşul, puţin shopping pentru  suveniruri şi o aniversare (sărbătorirea tăticului Felix); seara, am lansat lampioane şi ne-am încărcat bateriile cu aerosoli pe malul mării.
Sâmbătă - ultima plajă şi bălăceală
Cât de repede mai trece timpul atunci când totul merge bine şi eşti fericit!
Parcă ieri am ajuns la Mamaia Nord.
Azi, cei 27 de copii (25 de elevi şi cei doi grădinari) au ieşit la ultima plajă şi bălăceală. Cu regretul că totul s-a sfârşit atât de repede, am lăsat în urmă ţărmul mării, plimbările cu telegondola şi vaporaşul, tombola, petrecerile, jocurile, concursurile... bărcuţele noastre lansate la apă...
Apoi am urcat în tren pornind spre casă.  
În loc de concluzii, Imnul ştrumfilor (cu Diana Zaha şi Diana Toader)
Hei!hei! toată lumea
Fiţi atenţi la noi!
Suntem ştrumfii veseli
Hai,veniţi cu noi!
La joacă, mai mereu
Ne distrăm la greu
Temele le făceam
De ele nu uitam.
Profesoara ne îndrumă
Să alegem calea bună
Pentru asta vă iubim
Şi cu drag vă mulţumim!
La mare sau la munte
Doamna ne duce oriunde
În autocar sau tren
Suntem un grup omogen.
La mare am venit
La Mamaia am sosit.
La plajă am stat
Petreceri multe-am dat!
Noi suntem ştrumfii
Deştepţi şi cuminţi
La lecţii atenţi
Mereu perseverenţi!
Vă mulţumesc dragi copii şi stimaţi părinţi pentru că aţi participat şi v-aţi implicat în această tabără!
Monica Toader
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Aventura ştrumfilor la Marea cea Mare.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:50:37 Ora standard a Europei de Est