Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Bilanţul de activitate a doamnei deputat Florica Cherecheş

Sesiunea parlamentară februarie-iunie 2015

Bilanţul de activitate a doamnei deputat Florica Cherecheş

În prima sesiune parlamentară a anului 2015, doamna deputat Florica Cherecheş, secretar al Grupului parlamentar al PNL, a desfăşurat o activitate bogată, susţinând 12 declaraţii politice, 14 întrebări adresate miniştrilor, fiind co-semnatar la 35 de propuneri legislative, 6 moţiuni, a participat la conferinţe, seminarii şi grupuri de lucru, a avut numeroase întâlniri şi audienţe cu cetăţenii şi a promovat Oradea în ţară şi în străinătate.

Declaraţiile politice au atins subiecte precum: importanţa familiei pentru societate, învăţământul profesional în sistem dual, referendumul privind unificarea Municipiului Oradea cu comuna Sînmartin, situaţia dezastruoasă a DN 76, educaţie, regimul adopţiei, sănătate şi angajarea de personal de către DGASPC-uri.
În urma identificării unor probleme sau a sesizărilor primite la Biroul parlamentar s-au formulat întrebări către miniştrii de resort, cu privire la necesitatea elaborării unei noi Legi a Educaţiei, sistemul de învăţământ ante-preşcolar, retrocedarea imobilelor, locurile de muncă în sistemul de asigurări sociale, finanţarea învăţământului particular şi confesional acreditat, elaborarea liniilor directoare şi a ghidurilor de finanţare pentru perioada 2014-2020.
Dintre propunerile legislative depuse sau susţinute de doamna deputat amintim:
Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea art.36 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.83/2014 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2015, precum şi alte măsuri în domeniul cheltuielilor publice.
Astfel, din 15 septembrie elevii din învăţământul privat şi confesional vor beneficia de finanţarea de bază. Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice a încălcat Constituţia României şi Legea Educaţiei Naţionale, prin amânarea, nejustificată, a termenului de la care elevii din învăţământul privat şi confesional acreditat beneficiază de subvenţie de la stat.  Din această toamnă, se va elimina discriminarea şi toţi cei peste 60.000 de elevi care învaţă în şcoli private sau confesionale acreditate vor beneficia de subvenţia de bază. Finanţarea de bază cuprinde: cheltuielile de personal didactic, nedidactic şi auxiliar; cheltuielile pentru perfecţionarea personalului didactic; cheltuielile pentru procurarea manualelor şcolare acordate în mod gratuit elevilor din învăţământul preuniversitar obligatoriu; dotări cu mijloace de învăţământ corespunzător curriculum-ului şcolar; cheltuieli materiale şi pentru servicii curente;
Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Legii Educaţiei Naţionale nr.1/ 2011 astfel încât reprezentantul elevilor, major, să fie membru cu drept de vot în Consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ din ciclul liceal sau postliceal.
Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Legii Educaţiei Naţionale nr.1/ 2011 privind înfiinţarea Institutului pentru Învăţământul Românesc în Străinătate Institutul va fi subordonat Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice, iar prin colaborare cu Ministerul Afacerilor Externe (MAE), ar urma să stabilească organizarea unor unităţi de învăţământ preuniversitar cu predare în limba română, ţinând cont de prevederile articolului 32 din Constituţia României prin care statul asigură dreptul necondiţionat la învăţătură al tuturor cetăţenilor prin învăţământul general obligatoriu, prin învăţământul liceal şi prin cel profesional, prin învăţământul superior, precum şi prin alte forme de instrucţie şi de perfecţionare". Respectivele unităţi de învăţământ ar urma să se adreseze tuturor celor care, potrivit prezentei legi, au împlinit vârsta legală pentru a fi înscrişi în învăţământul preuniversitar şi care fac dovada rezidenţei/şederii în străinătate.
Propunere legislativă privind organizarea şi desfăşurarea stagiilor profesionale - în urma acestor stagii profesionale, tinerii beneficiază din partea Guvernului României de un certificat prin care, la absolvire, perioada de stagiu cuprinsă între trei luni şi maximum un an de zile este recunoscută ca experienţă profesională. Astăzi, cea mai mare problemă a tinerilor este lipsa de experienţă profesională în domeniul în care vor să se angajeze. Angajatorii vor beneficia de deduceri fiscale şi subvenţii şi vor putea astfel să-i remunereze pe tineri prin oferirea de cursuri de instruire şi burse. Pe perioada acestui stagiu de practică, care nu înseamnă altceva decât o perioadă de probă pentru un angajat, angajatorii văd dacă ei sunt competenţi, dacă fac faţă programului şi cerinţelor. Activitatea stagiarului va fi reglementată printr-un contract de stagiu, vor fi stabilite drepturile şi obligaţiile acestuia, numărul maxim de ore pe zi pe care le poate efectua şi numărul de ore pe săptămână, plata lunară pe care o va primi şi perioada de stagiu, urmând ca stagiarul să primească un certificat care-i va recunoaşte vechimea, fără a fi considerată însă stagiu de cotizare. Propunerea urmează să intre din toamnă la comisii în cele două camere.
Propunere legislativă pentru modificarea alin.(2) al art.18 din Legea educaţiei naţionale nr.1/2011 (Lege 153/2015) care stabileşte că părinţii/tutorele sau elevul major să solicite în scris să studieze disciplina Religie. Schimbarea opţiunii sau retragerea se face tot prin solicitare scrisă.
Propunerea legislativă privind siguranţa în unităţile de învăţământ care prevede obligativitatea întocmirii unui plan anual de măsuri pentru creşterea siguranţei în şcoli, a regulamentului de ordine interioară, a formării unei Comisii pentru prevenirea şi combaterea violenţei în mediul şcolar. Din comisie fac parte: directorii unităţii, un cadru didactic ales de consiliul profesoral, doi reprezentanţi ai părinţilor, doi reprezentanţi ai elevilor, lucrătorul de poliţie responsabil cu siguranţa şcolară, arondat unităţii respective şi reprezentantul Consiliului local în consiliul de administraţie. Propunerea mai prevede obligativitatea purtării unui semn distinctiv cum ar fi: uniformă, eşarfă, ecuson. Mai prevede reguli pentru accesul în şcoală şi părăsirea acesteia de către elevi, precum şi împrejmuirea obligatorie a şcolilor, începând cu anul şcolar 2015-2016.
Legea privind aprobarea OUG nr 65/2014 pentru modificarea şi completarea unor acte normative
Amendamentul PNL, nesusţinut iniţial de PSD, dar votat apoi de plenul Camerei Deputaţilor, prevede ca alocaţia lunară de stat pentru copii să crească de la 42 la 84 de lei.
OUG 94/2014 privind modificarea şi completarea Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, precum şi modificarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei care are prevederi în domeniul  învăţământului profesional în sistem dual.
Amendamentele impuse de PNL şi votate de Camera Deputaţilor au vizat următoarele aspecte:
Învăţământul dual să se poată desfăşura pe bază de contract de tip formare profesională, nu aşa cum prevedea ordonanţa ca elevul să aibă obligatoriu un contract de muncă şi antreprenorii să fie obligaţi să plătească un salariu elevului. PNL consideră că pentru atragerea investitorilor ai nevoie de forţă de muncă bine calificată şi infrastructură, nu de taxări şi birocratizări inutile.
Învăţământul de tip dual începe imediat după absolvirea gimnaziului şi nu, aşa cum prevedea ordonanţa, după învăţământul obligatoriu.
Amendamentele au eliminat birocratizarea excesivă impusă de ordonanţă, prin care, toate solicitările venite de la agenţii economici ar fi trebuit să fie adunate şi avizate de consorţiile regionale şi comitetele locale de dezvoltare a parteneriatului social. Apoi s-ar fi transmis inspectoratelor şi de acolo la minister pentru avizare.
Şcoala profesională în sistem dual se întinde pe durata a 3 ani şi nu a 2 ani.
PSD este cel care a distrus învăţământul profesional din România. Prin LEN, a fost reînfiinţat învăţământul profesional şi gândit ca o alternativă pentru deprinderea unei meserii, iar interesul pentru acest tip de învăţământ creşte în fiecare an. Majoritatea absolvenţilor acestui tip de învăţământ sunt angajaţi la finalizarea cursurilor, iar în timpul şcolarizării, toţi primesc lunar 400 lei, 200 de la minister şi 200 de la compania cu care a încheiat contract. Legat de acest proiect legislativ, PNL solicită Senatului şi doamnei Ecaterina Andronescu, preşedintele Comisiei pentru învăţământ din Senat să nu îl blocheze şi să susţină amendamentele PNL pentru a elimina greşelile şi confuzia produse de ordonanţă.
Din păcate, ministrul Cîmpeanu susţine doar la nivel declarativ învăţământul profesional, dar pare să nu înţeleagă importanţa dezvoltării lui în acest context economic, iar afirmaţiile făcute recent, cu ocazia semnării protocolului  dintre Camera de comerţ şi industrie a României şi MECS o dovedeşte cu prisosinţă.
Propunere legislativă privind modificarea şi completarea Legii nr.273 din 21 iunie 2004 privind procedura adopţiei doreşte să contribuie la creşterea numărului de copii adoptaţi pentru a le oferi şansa de a creşte în siguranţă şi cu dragostea unei familii. Modificările se referă în special la mărirea valabilităţii atestatului de persoană sau familie aptă să adopte, de la 1 an la 2 ani, reducerea perioadei de timp în care copilul se află în stadiul măsurii de protecţie, de la 1 an la 6 luni, reducerea termenului în care părinţii şi rudele copilului şi-ar putea retrage declaraţia de consimţământ la adopţie la 30 de zile, precum şi reducerea numărului de rude care trebuie identificate pentru a-şi exprima consimţământul, de la gradul al IV-lea la gradul al treilea, acordarea concediului de îngrijire a copilului adoptat, pe o perioadã de un an, indiferent de vârsta copilului, precum şi de o indemnizaţie lunară egală cu media veniturilor nete realizate în ultimele 12 luni. De asemenea, în cazul adopţiilor internaţionale în care măcar un părinte e român, am propus scurtarea termenelor din legislaţia în vigoare pe care copiii trebuie să le petreacă în sistemul de stat. Până acum, copiii care sunt deschişi adopţiei internaţionale de către români sunt cei care au stat doi ani în sistem şi nu au fost adoptaţi de o familie din România. Vrem să reducem acest termen de la doi ani la şase luni, tocmai pentru a da şansa mai multor copii să fie adoptaţi de familii de români stabiliţi în străinătate. Din nefericire, propunerea legislativă se află de mai multe săptămâni pe ordinea de zi la Camera Deputaţilor, având raport de respingere, după ce a fost respinsă de Senat. Între timp, Ministerul Muncii a iniţiat propriul proiect legislativ, multe dintre prevederile susţinute de PNL fiind cuprinse în proiectul ministerului. O dovadă de bună credinţă ar fi fost susţinerea propunerii noastre legislative, eventual cu amendamente, astfel încât legislaţia în domeniul adopţiei să fie modificată rapid pentru binele copilului.
PNL a deţinut preşedintia Comisiei speciale privind legile electorale, timp în care au fost adoptate patru legi, ai căror iniţiatori sunt parlamentarii liberali:
 *Noua lege a partidelor politice care permite înfiinţarea unui partid cu numai trei membri, faţă de 25.000 cât era până în prezent
*Noua lege a finanţării partidelor politice, act normativ care introduce modalităţi transparente de finanţare a partidelor politice şi a campaniilor electorale
*Noua lege a alegerilor locale, potrivit căreia primarii vor fi aleşi într-un singur tur de scrutin, iar preşedinţii de consilii judeţene din rândul consilierilor prin vot indirect.
PNL a susţinut cu tărie alegerea în două tururi de scrutin.
*Noua lege a alegerilor parlamentare care prevede revenirea la sistemul de vot proporţional pe liste şi aduce o scădere semnificativă a numărului de parlamentari prin scăderea normei de reprezentare
*Una dintre cele mai importante prevederi, atât la locale cât ;i la parlamentare, este introducerea sistemului electronic pentru prevenirea votului multiplu.
PNL a susţinut creşterea numărului de parlamentari care să reprezinte diaspora
VOTUL PRIN CORESPONDENŢĂ PNL a depus la sfârşitul lunii martie în Parlament o propunere legislativă în acest sens, în vederea respectării promisiunilor făcute românilor din Diaspora în campanie, privind reforma legilor electorale.
PNL a depus şi o moţiune de cenzură pe tema refuzului PSD şi al lui Victor Ponta de a adopta legea votului prin corespondenţă.
PNL este pregătit pentru o sesiune parlamentară extraordinară, pe care o cere prin preşedintele său, doamna Alina Gorghiu, pentru a vota introducerea votului prin corespondenţă. Motivul convocării unei sesiuni extraordinare este că, în condiţiile în care proiectul nu va fi adoptat urgent, el nu mai poate fi pus în aplicare la viitoarele alegeri din 2016, pentru că se intră în termenul de un an stabilit de Comisia de la Veneţia şi de Curtea Constituţională pentru modificarea legislaţiei electorale.
Al doilea motiv pentru această convocare este angajamentul pe care liberalii şi l-au luat privind acest proiect legislativ, faţă de diaspora românească. Liberalii au fost singurii care au susţinut acest proiect în mod constant şi au depus şi o moţiune de cenzură pe această temă.
În calitate de membru al Comisiei pentru învăţământ, ştiinţă, tineret şi sport şi preşedinte al OFL Oradea, doamna deputat a iniţiat şi coordonat proiectul anual al OFL, cu ocazia Zilei internaţionale a cărţii pentru copii. Acesta a constat într-o acţiune de colectare de cărţi pentru copii şi tineret în urma căreia s-au adunat aproximativ 1.500 de cărţi, care au fost donate Bibliotecii din Bratca, pentru a fi folosite de elevii Liceului Bratca şi locuitorii comunei. Tot în cadrul proiectului, 32 de copii din zona Bratca şi Aleşd au participat la o piesă de teatru pentru copii şi au vizitat apoi Grădina zoologică, fiind însoţiţi de copii din Oradea, pentru a creşte solidaritatea dintre ei şi a lega relaţii de prietenie.
Ca membru al Grupului ecumenic de rugăciune din Parlamentul României, a participat la:
*Micul dejun cu rugăciune organizat la Washington DC, ocazie cu care a avut întâlniri şi cu o serie de congresmeni şi senatori americani
*Balcanic Gathering, conferinţă cu participare numeroasă internaţională, la Palatul Parlamentului.
Doamna deputat Florica Cherecheş a participat la mai multe conferinţe şi evenimente, dintre care amintim doar:
*Conferinţă pe tema migraţiei romilor la Oradea
*Marşul pentru viaţă 2015, eveniment anual, dedicat valorizării şi protejării vieţii copiilor începând de la concepţie.
*Masă rotundă organizată de UNICEF pe tema protecţiei copilului
*Conferinţa Internaţională „Clasa politică şi societatea civilă - lupta comună împotriva traficului de fiinţe umane" de la Palatul Parlamentului
*Târgul şcolilor profesionale 2015 Oradea
*Dezbaterea cu tema „Politici liberale pentru susţinerea familiilor active şi pentru creştere demografică", la Palatul Parlamentului
Florica Cherecheş,
deputat PNL

 

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 10:07:31 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...