Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Promovarea ocupării durabile în două regiuni din România prin servicii integrate”

Fişă de proiect

„Promovarea ocupării durabile în două regiuni din România prin servicii integrate”

Fundaţia Agora Oradea, în parteneriat cu SC Focus Plus SRL Bucureşti şi Agenţia Judeţeană pentru Ocupare a Forţei de Muncă Dâmboviţa implementează începând cu data de 2.04.2014, pe durata a 18 luni, proiectul: „Promovarea ocupării durabile în două regiuni din România prin servicii integrate", Contract nr. POSDRU/125/5.1/S/125438, proiect finanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 - 2013 - POSDRU.

„Obiectivul general al proiectului este facilitarea ocupării şi integrării/reintegrării pe piaţa muncii a persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă, a şomerilor, în special de lungă durată, şi a persoanelor inactive, prin măsuri integrate de furnizare de programe de formare profesională, servicii de informare şi consiliere profesională individuală, servicii de asistenţă şi consultanţă pentru începerea unei afaceri, organizarea de târguri ale locurilor de muncă", ne-a spus, ieri (marţi, 14 iulie 2015), dl rector, prof. univ. dr. Ioan Dziţac.
Obiectivele specifice se referă la: 1.Sprijin pentru facilitarea integrării durabile pe piaţa muncii, care include şi dezvoltarea abilităţilor de căutare a unui loc de muncă şi de prezentare la un interviu în vederea ocupării, prin activităţi de informare şi consiliere profesională a persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă, şomeri, în special de lungă durată, şi persoane inactive provenite din mediul urban şi rural din regiunile vizate de proiect, pentru 700 de persoane (350/regiune); 2. Diversificarea aptitudinilor şi competenţelor profesionale pentru 700 de persoane (persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, şomeri, în special de lungă durată, şi persoane inactive) provenite din mediul urban şi rural din regiunile Nord-Vest și Sud Muntenia prin programe de formare profesională şi iniţiere în utilizarea calculatorului, în vederea creşterii gradului de ocupare a acestora pe piaţa muncii; 3.Creşterea numărului de beneficiari de măsuri integrate de ocupare a forţei de muncă, în perspectiva începerii unei afaceri sau a unei activităţi independente, din 2 regiuni de dezvoltare; 4.Întâlniri organizate între cererea şi oferta de forţă de muncă pentru facilitarea accesului la ocupare al persoanelor fără loc de muncă, din cele două regiuni. Proiectul promovează un program integrat, atât prin activităţile de informare şi consiliere profesională a persoanelor incluse în grupul ţintă, cât şi prin creşterea şi dezvoltarea de noi competenţe profesionale şi antreprenoriale ale acestora.
Activităţile principale ale proiectului includ: Activitatea de management de proiect;  Activitatea de achiziţii pentru implementarea proiectului; Activitatea de informare şi publicitate; Recrutarea, selecţia şi înregistrarea grupului ţintă; Furnizarea serviciilor de informare şi consiliere profesională individuală sau de grup. Aceasta vizează activităţi de: informare, facilitând astfel accesul grupului ţintă la informaţii privind piaţa muncii şi evoluţia ocupaţiilor; consiliere privind cariera. Acreditarea/autorizarea programelor de formare/educaţie destinate persoanelor din categoriile de grupuri ţintă; Furnizarea programelor de formare profesională, care să asigure creşterea şi diversificarea competenţelor profesionale ale persoanelor în căutarea unui loc de muncă în scopul asigurării mobilităţii şi reintegrării pe piaţa muncii; Furnizarea serviciilor de consultanţă şi asistenţă pentru începerea unei activităţi independente sau pentru iniţierea unei afaceri; Organizarea de târguri de joburi în cele două regiuni vizate de proiect. Se va organiza câte 1 târg al locurilor de muncă/regiune la care vor fi invitaţi agenţi economici, pentru a facilita accesul pe piaţa muncii a grupului ţintă al proiectului.
Valoarea totală a proiectului este de 4.968.408,94 lei.
Pentru a obţine mai multe informaţii, contactaţi managerul de proiect:Pandelică Ionuţ sau asistentul manager, doamna decan: Gabriela Bologa; telefon/ fax: 0259 427398 / 0259. 434.925; adresă de e-mail: decan@univagora.ro
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto:
Promovarea ocupării durabile în două regiuni din România prin servicii integrate”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:44:52 Ora standard a Europei de Est