Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Dezbatere publică la Buzău între reprezentanţii elevilor şi ministrul Educaţiei

Adunarea Generală Extraordinară a Consiliului Naţional al Elevilor

Dezbatere publică la Buzău între reprezentanţii elevilor şi ministrul Educaţiei

Evenimentul organizat de către Consiliul Judeţean al Elevilor Buzău cu sprijinul Inspectoratului Şcolar Judeţean Buzău şi al comunităţii locale: Primăria Municipiului Buzău, Consiliul Judeţean Buzău şi alţi sponsori şi parteneri a reuşit prin cele 4 zile de ateliere şi dezbateri publice să îşi îndeplinească cele două scopuri principale:

adoptarea unei rezoluţii privind viziunea elevilor din România asupra sistemului educaţional (cu ajutorul organizaţiilor partenere) şi adoptarea unui nou Regulament de Organizare şi Funcţionare a Consiliului Naţional al Elevilor.
O imagine de ansamblu a situaţiei actuale a învăţămîntului a fost prezentată, luni la Colegiul Naţional „B. P. Haşdeu" din Buzău, în cadrul unei dezbateri publice, de către preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor, Horia Oniţa, cu ajutorul rezoluţiei la care au lucrat membrii Adunării Generale CNE şi membrii Biroului Executiv, împreună cu invitaţi din partea autorităţilor şi din partea organizaţiilor de studenţi. Domnul ministru al Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice, Sorin Cîmpeanu, a adresat reprezentanţilor elevilor gândurile sale legate de examenul de Bacalaureat („nu alergăm după un procent de promovare mai mare"), manifestându-şi mulţumirea faţă de rată de promovabilitate mai ridicată faţă de anii precedenţi. Domnişoara consilier prezidenţial pe probleme de educaţie, Ligia Deca, a împărtăşit elevilor din experienţa sa în materie de reprezentativitate şi cum aceasta a ajutat-o mai apoi pe plan profesional, precum şi părerea dumneaei privind starea şi nevoile sistemul de educaţie din România. Al treilea invitat ce a luat cuvântul, Domnul academician Solomon Marcus a subliniat faptul că  „despre educaţie trebuie să vorbim numai la persoana întâi!". Doamna senator Ecaterina Andronescu a accentuat că „structura reprezentativă e elevilor este mai mult decât un partener, este parte a sistemului educaţional". Mai mult, dumneaei a oferit o alternativă inovativă necesară învăţării pentru susţinerea examenului de bacalaureat, o platformă interactivă ce oferă cursuri on-line gratuite de matematică, fizică şi chimie, inspirată de platforma profesorului de matematică Salman Khan.
Alături de reprezentanţii elevilor, au mai participat la dezbaterea publică de ieri şi reprezentanţi ai Salvaţi Copiii, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor Copilului şi Adopţie (ANPDCA), World Vision, delegat de tineret al României la ONU, Consiliul Tineretului din România, Alianţa Naţională a Organizaţiilor Studenţeşti din România şi Coaliţia pentru Educaţie.
La sfârşitul punctelor de opinie exprimate, invitaţii speciali au răspuns la întrebările şi nelămurile ridicate de reprezentanţii elevilor.
Consiliul Elevilor a realizat prin această rezoluţie un pas foarte important în activitatea de reprezentativitate şi apărare a drepturilor elevilor din România. S-a reuşit expunerea poziţiilor ce au la bază nevoile exprimate de elevi, punând bazele unor noi relaţii de parteneriat.
Eusebiu - Mihail TUDOROIU

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:17:34 Ora standard a Europei de Est