Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Directorul Liceului „Ghibu” s-a întâlnit, vineri, cu preşedintele Senatului şi cu preşedintele Consiliului de Administraţie

În cadrul parteneriatului dintre Universitatea „Agora” şi Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu”

Directorul Liceului „Ghibu” s-a întâlnit, vineri, cu preşedintele Senatului şi cu preşedintele Consiliului de Administraţie

Vineri, 10 iulie 2015, directorul Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu" din Oradea, domnul profesor Ioan Pirtea, a fost primit de preşedintele Senatului, doamna profesor univ. dr. Adriana Manolescu şi de preşedintele Consiliului de Administraţie, domnul profesor univ. dr. ing. Mişu-Jan Manolescu.

Trebuie să precizăm că în baza bunelor relaţii de colaborare statornicite în timp între cele două instituţii de învăţământ, decanul Facultăţii de Drept şi Ştiinţe Economice de la Universitatea „Agora", d-na conf. univ. dr. Gabriela Bologa şi directorul Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu", dl profesor Ioan Pirtea, au semnat, în urmă cu o lună, pe 8 iunie 2015, un parteneriat de colaborare şi acces la succes!
Evenimentul s-a desfăşurat în sala festivă a Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu".
Festivitatea a fost deschisă de directorul Liceului, dl profesor Ioan Pirtea, care a subliniat buna colaborare statornicită în timp între cele două instituţii de învăţământ, faptul că tot mai mulţi absolvenţi ai Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu" au decis să-şi desăvârşescă pregătirea profesională urmând programe de studiu şi proiecte europene oferite de Universitatea „Agora" din Oradea, iar unii devenind chiar cadre didactice ale Universităţii ori reuşind să se angajeze şi să obţină fonduri pentru planul lor de afaceri participând la proiecte europene derulate de Universitatea „Agora".
La rândul său, doamna decan Gabriela Bologa a prezentat oferta educaţională a Universităţii, programele de studiu, proiectele europene derulate de Universitatea „Agora" şi toate oportunităţile şi facilităţile (burse de merit şi sociale, burse Erasmus, stagii de practică şi tabere de vară în ţară şi în străinătate) oferite de Universitate pentru accesul la succes al absolvenţilor Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu". Informaţiile au fost întărite şi dezvoltate apoi de directorul de imagine al Universităţii, dl general conf. univ. dr. Vasile Creţ, iar un student de la programul de Poliţie Locală a împărţit elevilor pliante cuprizând
Oferta educaţională a Universităţii „Agora"
Absolvenţii de liceu (cu diplomă de bacalaureat) pot alege în cadrul programului de licenţă următoarele specializări: „Drept" (4 ani), „Management" (3 ani), „Contabilitate şi Informatică de Gestiune" (3 ani)  şi „Poliţie Locală" (3 ani). 
Programele de master pentru candidaţii ce au finalizat studiile de licenţă sunt: „Managementul Resurselor Umane" (2 ani); „Ştiinţe Penale şi Criminalistică" (1 an) şi „Cercetări Criminalistice Aplicate". Universitatea Agora pune la dispoziţie, de asemenea, şi programe de studii  postuniversitare de 1 semestru în domeniile „Drept", „Management" şi „Contabilitate", pentru posesorii de diplome de licenţă sau master sau adeverinţe pentru promoţia 2015.
Alături de oferta educaţională, pe site-ul Universităţii Agora, candidaţii pot consulta Regulamentul Universităţii „Agora" privind organizarea şi desfăşurarea concursului de admitere în ciclul de studii universitare de licenţă şi master şi planul de şcolarizare pentru anul universitar 2015-2016.
Înscrierile vor avea loc la sediul Universităţii „Agora". Admiterea la Facultatea de Drept şi Ştiinţe Economice, la programele de studii universitare de licenţă şi master, va avea loc în cadrul a două sesiuni, conform următorului calendar: (1) Sesiunea I: 4 mai - 31 iulie şi (2) Sesiunea a II-a: 3 august - 29 septembrie. Criteriul de selecţie pentru admitere la studiile de licenţă şi master, pe locurile cu taxă, se va face pe baza mediei de la examenul de bacalaureat sau licenţă. Pentru specializarea „Cercetări Criminalistice Aplicate" din cadrul programului de master se va da şi un interviu.
Aşadar, întâlnirea de vineri, 10 iulie 2015, s-a desfăşurat sub aceste auspicii, întărind şi parafând, la nivel înalt, parteneriatul dintre cele două instituţii de învăţământ.
Ovidiu Dan

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:37:34 Ora standard a Europei de Est