Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Absolvenții de la Management și Marketing au susținut licența

La Universitatea din Oradea

Absolvenții de la Management și Marketing au susținut licența

Miercuri, 8 iulie 2015, la Universitatea din Oradea, 31 de absolvenţi economişti de la Management şi 24 de la Marketing au susţinut examenul de licenţă în sesiunea iulie 2015.

Examenul de licenţă a constat din susţinerea a două probe: verificarea cunoştinţelor fundamentale şi de specialitate din domeniul Management, respectiv Marketing, precum şi susţinerea lucrării de licenţă.
Temele lucrărilor de licenţă au vizat subiecte ca: managementul inovării, managementul şi marketingul strategic, managementul şi marketingul educaţional, managementul şi marketingul serviciilor turistice, strategii de comunicare, managementul calităţii, recuperarea şi reciclarea, elaborarea şi finanţarea proiectelor din programe europene, strategiile de resurse umane, motivarea şi recompensarea personalului, managementul carierei, propunerile de îmbunătăţire a marketingului firmelor şi organizaţiilor, logistica şi lanţurile de ofertă, managementul brandului şi identităţii judeţului Bihor, crearea şi managementul brandurilor, mixul promoţional în industria modei, mixul de marketing în servicii, propuneri privind îmbunătăţirea vânzărilor firmelor, marketingul spaţiilor de vânzare, tehnici de promovare a vânzărilor, dezvoltarea afacerilor în mediul rural, organizaţiile de tip alumni, marketingul online, realizarea unor cercetări de marketing şi de piaţă, strategii de promovare, creativitatea în marketing, marketingul serviciilor de sănătate, organizarea unor campanii de relaţii publice, distribuţia produsului turistic, cercetarea imaginii firmelor şi realizarea unor planuri de marketing.
Fiecare lucrare a avut un studiu de caz în cadrul cărora studenţii au aplicat teoria în cazul unei organizaţii sau firme a căror marketing sau management doresc să îl îmbunătăţească. Studenţii absolvenţi s-au prezentat exemplar, frumoşi, emoţionaţi şi autentici, şi-au prezentat lucrările realizate, motivaţia realizării lor, legătura lor cu tema şi implicarea în domeniu, cercetările realizate, concluziile în urma cercetării şi propunerile făcute. Unele dintre lucrări vizează proiecte şi afaceri ale studenţilor în care aceştia s-au implicat deja, afacerile lor sau ale familiilor lor, absolvenţii de la Management şi Marketing fiind puternic orientaţi antreprenorial.
Mulţi dintre absolvenţii de la Management şi Marketing intenţionează să îşi continue cercetările şi proiectele făcute în cadrul programelor de master în aceste domenii. Facultatea de Ştiinţe Economice organizează programe de master profesional la Managementul organizaţiei şi la Marketing şi comunicare în afaceri la care se pot înscrie absolvenţi cu diplomă de licenţă din orice domeniu, nu numai din domeniul economic.
Facultatea de Ştiinţe Economice organizează licenţă la şase programe de studii, pe lângă Management şi Marketing mai există programe de studii de Afaceri internaţionale, Contabilitate şi informatică de gestiune, Economia comerţului, turismului şi serviciilor, Finanţe şi bănci, precum şi opt programe de master.
Următoarea susţinere a examenului de licenţă este în 9 septembrie 2015.
Mai multe despre Facultatea de Ştiinţe Economice şi programele ei de licenţă şi de master puteţi găsi pe site-ul http://steconomice.uoradea.ro şi pe pagina de Facebook a Facultăţii de Ştiințe Economice.
Conf. univ. dr. Dorin - Cristian COITA,
director al Departamentului de Management - Marketing
Facultatea de Ştiinţe Economice

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:55:06 Ora standard a Europei de Est