Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Disfuncţionalităţi depistate la examenul de bacalaureat, în judeţul Bihor

Măsuri decise de ministrul Educaţiei şi Comisia Naţională de Bacalaureat în cazul unor

Disfuncţionalităţi depistate la examenul de bacalaureat, în judeţul Bihor

Urmare a unei sesizări privind existenţa unor similitudini între 42 de lucrări la matematică provenind din centrul de examen Colegiul Tehnic „Unirea" din Ştei, judeţul Bihor, Comisia Judeţeană de Bacalaureat, în conformitate cu prevederile art. 6, alin. (3) din ordinul de ministru nr. 4430/29.08.2014 privind aprobarea Metodologiei de organizare şi desfăşurare a examenului de bacalaureat 2015, a dispus analiza înregistrărilor din toate cele 14 săli în care s-a desfăşurat proba E)c) - proba obligatorie a profilului (matematică sau istorie).

În urma analizei înregistrărilor, s-a constatat că în 10 din cele 14 săli în care s-a desfăşurat proba E)c), profesorii asistenţi nu au respectat toate atribuţiile prevăzute de metodologie, permiţând candidaţilor să comunice între ei şi să fraudeze examenul fie prin utilizarea unor înscrisuri interzise de metodologie, fie lăsându-i sau chiar ajutându-i să copieze unii de la alţii.
În consecinţă, având în vedere gravitatea faptelor, ministrul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice, Sorin Mihai Cîmpeanu, a dispus duminică, 5 iulie, trimiterea Corpului de Control, iar Comisia Naţională de Bacalaureat a solicitat constituirea unei comisii de cercetare disciplinară a profesorilor asistenţi din sălile în care examenul a fost fraudat, dar şi a preşedintelui, vicepreşedintelui şi membrilor Comisiei de bacalaureat din Centrul de examen Colegiul Tehnic „Unirea" din Ştei, judeţul Bihor, confom art. 84, alin. (2) din Metodologia de organizare şi desfăşurare a examenului de bacalaureat, aprobată prin ordinul Ministrului Educaţiei nr. 4799/31.08.2010. De asemenea, s-a decis sesizarea în scris a organelor de cercetare penală.
În cazul elevilor care au susţinut examenul în cele 10 săli în care profesorii asistenţi nu au respectat întocmai prevederile metodologiei, urmează să se verifice implicarea acestora, în fiecare caz în parte. În raport cu implicarea şi participarea personală a fiecărui elev la nerespectarea prevederilor legale privind desfăşurarea examenului de bacalureat, se vor aplica prevederile art. 96, alin. (1) şi (2) din Metodologia de organizare şi desfăşurare a examenului de bacalaureat: „Candidaţii care au beneficiat de informaţii, documente sau alte forme de sprijin, obţinute pe cale frauduloasă, prin intermediul cărora le-a fost facilitată rezolvarea subiectelor, situaţii constatate de organele în drept, sunt eliminaţi din examenDacă frauda este constatată în centrul zonal de evaluare, lucrările sunt anulate, iar candidaţii care au fraudat sunt consideraţi eliminaţi din examen. Candidaţii eliminaţi de la o probă, pentru fraudă sau tentativă de fraudă, nu mai au dreptul de a participa la următoarele două sesiuni ale examenului de bacalaureat. Aceştia vor relua integral examenul de bacalaureat, cel mai devreme în a treia sesiune după cea în timpul căreia au fost eliminaţi". Aşadar, pentru fiecare elev în parte va fi analizat gradul de implicare şi vinovăţia şi se vor stabili sancţiuni ce pot merge până la eliminarea din examen, fără posibilitatea de a participa la următoarele două sesiuni ale examenului de bacalaureat, cu reluarea integrală a probelor.
Menţionăm că potrivit art. 83, alin. (1) şi (2) din aceeaşi metodologie, sancţiunile disciplinare care se pot aplica personalului didactic implicat în organizarea şi desfăşurarea examenului de bacalaureat, pot ajunge, în raport cu gravitatea abaterilor, până la destituirea din funcţia de conducere, de îndrumare şi de control din învăţământ sau desfacerea disciplinară a contractului de muncă: „profesorii care, în perioada examenului, comit fapte cu caracter infracţional, respectiv furnizarea soluţiilor problemelor, înlocuiri de lucrări, falsificări de lucrări etc., care permit sau favorizează fraudarea examenului sau care au manifestări care atestă neglijenţa în îndeplinirea atribuţiilor ce le revin, sunt sancţionate în conformitate cu prevederile metodologiei de examen sau ale Codului penal".
La centrul de examen Colegiul Tehnic „Unirea" din Ştei, judeţul Bihor, au susţinut examenul de bacalaureat în sesiunea iunie-iulie 2015 elevii respectivului colegiu, dar şi elevii Colegiului Naţional „Avram Iancu" din localitate. La proba E)c) au fost prezenţi 255 de candidaţi (184 la matematică şi 71 la istorie) din totalul celor 265 înscrişi (188 la matematică şi 77 la istorie). În cele 10 săli în care nu a fost respectată întocmai metodologia de examen au susţinut proba de matematică un număr de 152 de elevi, iar proba de istorie a fost susţinută de 39 de elevi. Supravegherea candidaţilor a fost realizată de 20 de profesori asistenţi, distribuiţi câte doi în fiecare sală de examen. În toate sălile amenajate pentru susţinerea probelor a existat aparatură de supraveghere/înregistrare audio-video.
Biroul de presă

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:53:00 Ora standard a Europei de Est