Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„ACCES – antreprenoriat, curaj, cunoaştere, efort, succes”

Conferinţa de promovare a centrelor de sprijin pentru iniţierea afacerilor

„ACCES – antreprenoriat, curaj, cunoaştere, efort, succes”

Fundaţia Serviciilor Sociale Bethany Timişoara, în parteneriat cu Fundaţia Agora din Oradea şi Universitatea de Vest din Timişoara, a prezentat vineri, 3 iulie 2015, în cadrul unei conferinţe la sediul Fundaţiei Agora din Oradea Centrele de sprijin pentru initierea afacerilor infiinţate şi dezvoltate la Oradea în cadrul proiectului POSDRU/176/3.1/S/149677-„ACCES - antreprenoriat - curaj, cunoaştere, efort, succes", Axa prioritară 3 „Creşterea adaptabilităţii lucrătorilor şi a întreprinderilor", Domeniul major de intervenţie 3.1 „Promovarea culturii antreprenoriale".

Proiectul strategic „ACCES" se adresează cetăţenilor din 10 judeţe (Arad, Bihor, Bistriţa-Năsăud, Caraş-Severin, Cluj, Hunedoara, Maramureş, Satu Mare, Sălaj şi Timiş), iar prin intermediul lui se doreşte stimularea preocupărilor antreprenoriale, ale tuturor persoanelor care doresc să iniţieze o afacere, în special ale tinerilor întreprinzători. Printre cele mai importante activităţi şi servicii din cadrul proiectului se numără şi dezvoltarea de activităţi integrate, cuprinzând consiliere, sprijin pentru iniţierea afacerilor, formare profesională, activităţi de asistenţă şi post asistenţă în sprijinul iniţierii afacerilor şi al ocupării pe cont propriu. În acest sens, ca parte a serviciilor integrate oferite în proiect, au fost infiinţate şi dezvoltate la Oradea două Centre de sprijin şi iniţiere în afaceri prin intermediul cărora a fost oferită consiliere gratuită pentru înfiinţarea unei întreprinderi şi întocmirea unui plan de afaceri. Acestea funcţionează la sediul Liceului Tehnologic „Ioan Bococi" (Str. Tudor Vladimirescu Nr.42) şi la sediul Fundaţiei Agora (Piaţa Tineretului Nr. 8).
Conferinţa a fost deschisă de doamna prof. univ. dr. Adriana Manolescu, din partea Fundaţiei Agora Oradea, care a salutat iniţierea acestui proiect, subliniind faptul că acest proiect are impact deosebit asupra regiunilor de implementare, atât prin activităţile propuse, cât şi prin  parteneriatele între instituţii, iar apoi d-na Codruţa Darida, manager proiect, Fundaţia Serviciilor Sociale Bethany Timişoara, a prezentat obiectivele proiectului, activităţile şi rezultatele care vor fi obţinute în urma implementării proiectului.
D-na conf. univ. dr. Gabriela Bologa, coordonator activităţi tehnice, Fundaţia Agora Oradea şi d-na prof. Mariana Şandor, coordonator activităţi tehnice Nord-Vest, Fundaţia Serviciilor Sociale Bethany, au prezentat activitatea Centrelor de sprijin şi iniţiere în afaceri Oradea şi rezultatele acestora la finalul a 5 luni de activitate. În cadrul aceleiaşi conferinţe, doamna  manager de proiect, Codruţa Darida, a anunţat public  rezultatele Concursului de idei de afaceri (care a însumat premii totale în valoare de 1.000.000 de euro), organizat în cadrul proiectului ACCES şi a premiat cei 24 de câştigători pentru zona de  Nord -Vest.
 Opt dintre participanţi la Competiţia de idei de afaceri  din judeţul Bihor au convins Comisia de evaluarea că ideile lor de afaceri sunt de succes obţinând astfel finanţare nerabursabilă pentru a iniţia afacerea.
Câştigătorii bihoreni
Câştigătorii din judeţul Bihor sunt: Blejan Richard Norbert, cu suma de 109.509.00 lei, Jolta Alexandra,  cu 110.000.00 lei, Hoduţ Valentina, cu 106.342.00 lei, Costa Darina, cu 110.000.00 lei, Petrila Vlad Florin,  cu  91.479.00 lei, Revesz Aliz, cu 110.000.00 lei, Todica Şerban Mihai, cu 109.985.00 lei, Furtos Teodor, 33 889.00 lei.
Câştigătorii vor dezvolta afaceri  în domeniile: Tehnologia informaţiilor, Industria auto şi componente, Industrii creative, Lemn şi mobilă, Sănătate şi produse farmaceutice .
Cinci dintre câştigători (Jolta Alexandra şi Todica Şerban, din Bihor, Sas Sergiu, din Maramureş, Crăciun Bogdan, din Sălaj şi Retegan Adriana, din Bistriţa-Năsăud, şi-au prezentat planurile de afaceri premiate.
Proiectul strategic POSDRU/176/3.1/S/149677-„ACCES - antreprenoriat, curaj, cunoaştere, efort, succes" se desfăşoară în perioada 16 februarie - 15 decembrie 2015. Proiectul este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 - 2013, iar obiectivul principal al acestuia este promovarea culturii antreprenoriale în Regiunea de Vest şi Regiunea de Nord-Vest. Valoarea totală a acestui proiect este de 6.713.288,00 lei din care 94% în valoare de 6.184.280,91 lei valoarea eligibilă a finanţării nerambursabile acordată din FSE; 6% în valoare de 394.741,33 lei valoarea eligibilă a finanţării nerambursabile acordată din Bugetul Naţional şi 2 % în valoare de 134.265,76 lei contribuţia eligibilă a beneficiarului - Fundaţia Serviciilor Sociale Bethany.
Mariana S. & Ovidiu D.
P.S. Pentru mai multe poze (54 de poze), accesaţi Galeria foto: „ACCES – antreprenoriat, curaj, cunoaştere, efort, succes”.

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 09:58:00 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...