Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Concursul național Copiii și drepturile lor, ediția a II-a

Între 18 și 21 iunie, se desfășoară, la Oradea,

Concursul național Copiii și drepturile lor, ediția a II-a

Joi (19 iunie 2008), la Liceul Teoretic „Aurel Lazăr” din Oradea a avut loc deschiderea festivă a concursului național „Copiii și drepturile lor”, parte integrantă a proiectului educativ național „Copiii și drepturile lor”, inițiat de Inspectoratul Școlar al județului Bihor.

Concursul este organizat de Inspectoratul Școlar al județului Bihor, în parteneriat cu Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Bihor, precum și Direcția de Muncă, Solidaritate Socială și Familie Bihor.
La etapa finală a celei de-a II-a ediții, participă zece echipaje reprezentând nouă județe (Alba, Bihor, Brăila, Gorj, Iași, Maramureș, Satu Mare, Sălaj și Suceava).
Ședința tehnică și deschiderea festivă
Dimineață, prof. Florin Negruțiu, inspector de specialitate al Inspectoratului Școlar al județului Bihor, reprezentant al echipei de proiect, a avut o întâlnire cu profesorii coordonatori, conducătorii echipajelor prezente la concurs. În cadrul ședinței tehnice, au fost reamintite regulamentul și modul de desfășurare a concursului: prezentarea materialelor la cele trei categorii: creație publicitară (afiș A3 și pliant), creație literară (un eseu de două pagini) și creație foto (cinci imagini).
Evaluarea teoretică a concurenților se va face pe baza unui test axat pe cunoașterea legislației din bibliografia indicată (Legea nr. 272/2004, care reglementează drepturile copiilor, Legea nr. 217/2003, privind prevenirea și combaterea violenței în familie și Strategia M.E.C.T. cu privire la reducerea fenomenului de violență în unitățile de învățământ preuniversitar).
Următoarele etape vizează interpretarea unor studii de caz prezentate pe fișe și a unor fapte de viață surprinse pe pelicula unui film, precum și compunerea unor imagini sugestive din piesele unui puzzle.
Potrivit programului, în cea de-a doua zi a competiției, echipajele urmau să  susțină proba practică la fundația „Smiles” din Cihei, o probă specială a etapei naționale: un studiu de caz realizat prin contact direct cu copii instituționalizați.
La ora 13, în sala festivă a Liceului Teoretic „Aurel Lazăr” a avut loc deschiderea festivă a concursului, cu participarea inspectorului școlar general, prof. Ioan Șereș, a reprezentanților partenerilor de proiect și a altor invitați (din partea Primăriei Oradea, viceprimar Biro Rozalia, a  Episcopiei Ortodoxe Române a Oradiei și a fundației „Smiles” din Cihei); gazdele au fost reprezentate de directorul liceului, prof. Ioan Micu.
După masa de prânz, echipajele urmau să revină în sala festivă pentru a susține proba teoretică.
Premii în valoare totală de 25 de milioane
După muncă (și pricepere), vine și răsplata!
Potrivit datelor furnizate de prof. Elisaveta Roșu, inspector de specialitate al Inspectoratului Școlar al județului Bihor (și membru al echipei de proiect), câștigătorii etapei naționale a concursului „Copiii și drepturile lor” au fost răsplătiți cu sume în bani care au totalizat 25 de milioane de lei (2. 500 RON).
Premiul I -100 RON (pentru fiecare din cei trei membri ai echipajului), premiul II – 80 RON (de „căciulă”), premiul III – 60 RON (pentru fiecare...).
Pe lângă aceste frumoase premii, s-au mai acordat premii I, II și III la patru categorii de concurs: pliant, afiș, eseu și fotografii (premiul I, în valoare de 60 RON, premiul II – 50, iar premiul III – 40 RON, pentru fiecare membru al echipajului); în total 36 de premii.
Clasamente:
Locul I – echipajul Colegiului Național „M. Munteanu Murgoci”, din Brăila (alcătuit din Luminița Cojocea, Raluca Butea și George Popescu), locul II – echipajul Seminarului Teologic „mitropolit Simion Ștefan”, din Alba Iulia (format din: Adriana Moica, Iulia Albu și Anca Bogdan), premiul III – echipajul Colegiului Tehnic „Dimitrie Leonida”, din Oradea, județul Bihor (Radu Alb, Alin Pup și Marius Mara).
La categoria pliant: I – Suceava, II – Maramureș, III – Bihor (C.T. „Dimitrie Leonida”)
Eseu: I - Gorj, II – Iași, III – Sălaj
Fotografii: I – Satu Mare, II – Alba, III – Bihor (L.T. „Aurel Lazăr”)
Afiș: I – Bihor (C.T. „D. Leonida”), II – Brăila, III – Bihor (L.T. „A. Lazăr”). (Ov. D.)  
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Concursul național Copiii și drepturile lor, ediția a II-a.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:39:02 Ora standard a Europei de Est