Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Festivitatea de premiere

“Bune practici” în educația pentru protecția mediului

Festivitatea de premiere

Luni (16 iunie 2008), a debutat, la Oradea, prima ediție a concursului național “Bune practici” în educația pentru protecția mediului, competiție inițiată și organizată de Inspectoratul Școlar al județului Bihor.

Timp de patru zile, cei 36 de concurenți din 11 județe ale țării (Alba, Bihor, Botoșani, Brăila, Brașov, Caraș – Severin, Ialomița, Ilfov, Prahova, Satu Mare și Suceava) au participat la o suită de manifestări. În prima zi, cele 18 echipaje (zece la gimnaziu și opt la liceu) și-au prezentat portofoliile și proiectele, iar în zilele următoare au desfășurat activități de investigare în cadrul Rezervației de stârci din pădurea Rădvani, comuna Cefa și la lacul cu nuferi din Băile 1 Mai, marți, au participat la simpozionul „“Bune practici” în educația pentru protecția mediului (în cadrul căruia au fost prezentate 31 de lucrări, din care 16 au fost semnate de profesori coordonatori ai echipajelor prezente la concurs), iar miercuri, au luat parte la un curs de formare organizat de Casa Corpului Didactic Bihor. Festivitatea de încheiere a avut loc joi dimineața, fiind prezidată de generalul Inspectoratului Școlar al județului Bihor, prof. Ioan Șereș, care a înmânat diplomele profesorilor coordonatorilor și premiile câștigătorilor celei dintâi ediții a concursului național “Bune practici” în educația pentru protecția mediului.
Clasamentul echipajelor de gimnaziu:
1. echipajul Ecoșcolii “Miron Costin” din Suceava (Ana Maria Rusu și Dragoș Parasca, însoțiți de prof. Valerica Ignătescu)
2. echipajul Școlii cu clasele I-VIII “Mihai Eminescu” din Brăila (Corina Dabija și Luciana Moroianu, prof. ing. Ileana Savu)
3. echipajul Palatului Copiilor și Elevilor din Botoșani (Eliza Giuboruncă și Andreea Iosub, prof. Cecila Vicoveanu)
4. echipajul Liceului Teologic Greco-Catolic din Oradea, județul Bihor (surorile gemene Bianca și Patricia Bibarț, prof. Adina Stancu)
5. echipajul Școlii cu clasele I-VIII din Valea Călugărească, județul Prahova (Florina Toma și Camelia Tănase, prof. Georgeta Stavri)
6.  echipajul Școlii cu clasele I-VIII „Ion Agârbiceanu” din Alba Iulia, județul Alba (Irina Poiană și Paul Călin Cosma, prof. Codruța Lodroman)
7. echipajul Școlii de Arte și Meserii din Bordușani, județul Ialomița (Ana Marcel și Laura Potop, prof. Cornelia Stoicescu)
8. echipajul Școlii cu clasele I-VIII nr. 31 din Brașov, județul Brașov (Gabriela Mihăilă și Marius Florea, prof. Tatiana Giossanu)
9. echipajul Școlii cu clasele I-VIII din Ciclova-Română, județul Caraș-Severin (Valentina Goje și Cătălin Chisăliță, prof. Cristina Lungu)
10. echipajul  Colegiului Național „Ioan Slavici” din Satu Mare, județul Satu Mare (Iulia Câcău-Leș și Banyasz Bianca, prof. Crina Câcău-Leș).
Clasamentul echipajelor de liceu
1.județul Caraș-Severin (Mihaela Lungauer și Bogdan Ivan, prof. Mimi Ionescu și Lucia Munteanu, de la Gr. Șc. Ind. „Ștefan Anghel” din Reșița)
2.județul Brăila (Mădălina Iosif și Emanuela Găman, prof. Mimi Iosif și Gabriel Pascu, de la Colegiul Național „Gh. Munteanu Murgoci” din Brăila)
3.județul Brașov (Georgiana Istrate și Horvath Izabella, prof. Tatiana Giossanu, de la Colegiul de Științe “Grigore Antipa” din Brașov)
4.județul Bihor (Oana Pițurcă și Sorina Miheș, prof. Ionela Radu, de la Colegiul Tehnic „Transilvania” din Oradea)
5.județul Satu Mare (Denisa Horotan și Sebastian Sabo, prof. Elena Dragoș, de la Colegiul Național „Ioan Slavici” din Satu Mare)
6.județul Ilfov (Georgiana Chiru și Daniela Liscan, prof. Maria și Dumitru-Dan Nicolau, de la Lic. Teoretic „Tr. Lalescu” din Brănești)
7.județul Prahova (Andrada Dumitru și Coramia Moțoi, prof. Gabriela Nedelcu, de la Colegiul Național „Mihai Viteazul” din Ploiești)
8.județul Alba (Anca Jurj și Amalia Morar, prof. Felicia Furdui, de la Seminarul Teologic Ortodox „Mitropolit Simion Ștefan” din Alba Iulia).
În urma jurizării portofoliilor (cuprinzând imagini, afișe și pliante), echipajele au fost premiate cu diplome, după cum urmează: la liceu *pentru imagini sugestive: echipajele județelor: Brăila, Satu Mare, Ilfov și Alba *pentru mesajul afișului, echipajele județelor: Prahova, Brașov și Bihor *pentru valoarea pliantului, echipajele județelor: Brașov, Satu Mare și Caraș-Severin; la gimnaziu *pentru imagini sugestive, echipajele județelor: Brăila, Botoșani, Caraș-Severin și Brașov *pentru mesajul afișului, echipajele județelor: Brăila, Ialomița, Prahova, Suceava, Alba, Bihor și Satu Mare.
Alte premii
Conf. univ. dr. Ribana Linc, de la Facultatea de Istorie – Geografie, Relații Internaționale a Universității din Oradea a ținut să acorde două premii speciale (diplome) echipajelor de la S.A.M. Bordușani, județului Ialomița și echipajului liceenilor sătmăreni de la C.N. „I. Slavici”.
Reprezentanții Muzeului Þării Crișurilor au acordat câte o diplomă reprezentanților județului Bihor, respectiv, echipajelor de la Liceul Teologic Greco-Catolic și Colegiul Tehnic „Transilvania”, iar reprezentanții Autostrăzii „Transilvania” au premiat toate echipajele cu tricouri, iar pe cei de pe locul I, cu ghiozdane reflectorizante.
Marele premiu...
În afara concursului, noi acordăm marele premiu doamnei profesoare Valerica Ignătescu, de la Ecoșcoala „Miron Costin” Suceava pentru frumoasa și realista poezie compusă organizatorilor și participanților la prima ediție a concursului național “Bune practici” în educația pentru protecția mediului.
“Din Suceava lui Ștefan cel Mare
Spre Oradea, noi ne-am îndreptat
Să fim aici la un concurs de mediu
Ce-n calendar este și promovat.
Primul ecologist din top
Noi la Oradea l-am găsit
E doamna inspectoare Roșu,
Care pe toți ne-a-nsuflețit,
De-am venit din toată țara,
Bune practici să-nvățăm
Și-mpreună să-ncercăm
Terra noi să o salvăm.
Prin pădure am umblat,
Specii am identificat,
De țânțari am fost pișcați
Și de stârci chiar … însemnați.
Bucuria a fost mare
Dup-atâta cercetare!
Foarte bine-am fost tratați:
Slană, borș, crap fript și mămăligă,
Dar și foarte des pozați
De domnul Viorel, cel care
Ne-a-nsoțit și-n cercetare!
Chiar nori de am avut,
Nuferii tot i-am văzut.
Ne-am și bălăcit un pic,
Până ploaia a pornit.
Înainte de plecare,
Vrem să vă mulțumim
Că ne-ați chemat,
Să mulțumim tuturor celor care
S-au implicat în organizare,
Cazare, plimbare și ne-au dat mâncare.
Începutul a fost făcut,
Calificativul, “superlativul absolut”.
Toți cei prezenți, cu mic cu mare,
Așteptăm deci… vara viitoare!
Și-acum când suntem în prag de plecare,
Noi, cei din Suceava, vă oferim o floare,
De lege, ea nu-i ocrotită,
Din suflet vă este oferită!”
 (Ovi DAN)
P. S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Festivitatea de premiere.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:56:40 Ora standard a Europei de Est