Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Povestea ştrumfilor, începută în urmă cu doi ani, continuă...

La Eco Şcoala „Avram Iancu”

Povestea ştrumfilor, începută în urmă cu doi ani, continuă...

Iată-ne ajunşi la finele clasei întâi!

Suntem 29 de ştrumfi în clasa I C şi împreună cu d-na învăţătoare şi cu familia fiecăruia, am reuşit să trecem peste tot ceea ce ni s-a părut greu; ne-am bucurat să acumulăm zi de zi cât mai multe cunoştinţe şi să ne formăm priceperi şi deprinderi necesare ca şcolari.

Un an întreg am muncit mult şi cu folos! Am pus bazele pentru anii ce vor urma. Am deprins ceea ce era cel mai important: citit-scrisul şi socotitul. Sunt mândră de clasa mea de ştrumfi... curioşi, harnici, îndemânatici, ambiţioşi şi pe deplin competitivi.
Îi felicit pentru rezultatele deosebite la învăţătură şi purtare; pentru faptul de a fi un colectiv închegat, o adevărată familie, nişte prieteni, uniţi la bine şi la greu. Mă bucură plăcerea cu care au venit zi de zi la şcoală şi faptul că după 8 ore, cu greu se desprindeau de ale lor ca să plece acasă, acest fapt motivându-mă foarte mult pe mine ca dascăl. Fişele, caietele auxiliare şi manualele mi-au demonstrat că sunt capabili de performanţă şi creativitate, de un ritm de muncă dinamic şi constructiv.
Dans şi surprize
Festivitatea de final a fost deschisă de dansul ştrumfilor, pregătit împreună cu Andrei Culda, instructorul lor de dans. Au urmat două surprize din partea mea: eleva Diana Toader, din clasa a V-a, a susţinut primul ei recital la pian, iar elevii Pascar Paul şi Bulzan Alexia, din clasa a III-a, campioni mondiali la dans sportiv, ne-au vrăjit cu dansul lor măiestrit. Un material în PowerPoint, cu imagini sugestive, a avut darul de a rememora traseul parcurs de ştrumfi în acest an şcolar, evidenţiind toate evenimentele şi activităţile importante, iar recitalul de cântece a însufleţit şi mai mult atmosfera.
Precum sunt diferite degetele de la o mână, iar  fraţii sunt diferiţi, aşa şi noi, cei 29 de şcolari, suntem diferiţi, fiecare cu personalitatea lui, fiecare cu aptitudinile şi caracterul său. Toţi au muncit după puteri, pricepere şi ambiţie, iar la sfârşit, fiecare a fost răsplătit după efortul depus şi rezultatele obţinute. Doar 4 dintre ei au încheiat cu Bine la CLR, restul, doar cu FB. S-au obţinut apoi rezultate minunate (premii şi diplome de participare) la cele două etape ale Concursului naţional Comper la Lb. Română şi Matematică, diplome speciale (Cea mai bună voce, Cel mai ordonat elev, Magicianul literelor/cifrelor, Cel mai activ elev, Prietenul naturii etc)...
Dragii mei, după un an rodnic şi bun, vă doresc o vacanţă minunată!
Prof. Monica Toader
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Povestea ştrumfilor, începută în urmă cu doi ani, continuă...

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:47:08 Ora standard a Europei de Est