Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Final de Proiect Multilateral Comenius la Colegiul Tehnic „Traian Vuia”, Oradea

Diseminare la

Final de Proiect Multilateral Comenius la Colegiul Tehnic „Traian Vuia”, Oradea

Joi, 25.06.2015, în sala Comenius a Colegiului Tehnic „Traian Vuia" din Oradea a avut loc o amplă activitate de diseminare la finalul Proiectului Multilateral Comenius „Option Variety for Entrepreneurship - Varietate de opțiuni în antreprenoriat".

Proiectul s-a derulat în perioada august 2013 - iulie 2015 cu sprijinul financiar al Comisiei Europene, prin programul „Învăţare pe tot parcursul vieţii".
Momentul a fost unul de bilanț al celor doi ani de proiect şi s-a dorit realizarea unei treceri în revistă a tuturor aspectelor legate de desfăşurarea proiectului, de la obiectivele propuse şi temele vizate, până la activităţile realizate, corelarea lor cu obiectivele, realizarea produselor finale şi impresii ale profesorilor şi elevilor cu privire la o experienţă nouă, experienţa proiectelor Comenius.
În faţa unui public numeros, format din reprezentanţi ai conducerii şcolii, reprezentanţi ai Inspectoratului Şcolar Judeţean Bihor, ai Bibliotecii Universităţii din Oradea şi ai Bibliotecii Judeţene „Gheorghe Şincai", la care s-au adăugat elevi şi profesori de la şcoli orădene, dar şi de la Colegiul Tehnic „Traian Vuia", coordonatorul de proiect, prof. Urs Marcela, a realizat o prezentare  în care, ajutându-se de informații succinte însoţite de poze sugestive a încercat să surprindă cât mai exact cei doi ani de implementare a proiectului.
Proiectul Comenius Multilateral a fost derulat în colaborare cu şcoli din Spania (ţara coordonatoare), Turcia, Lituania şi Bulgaria, şi a avut drept obiective: îmbogăţirea cunoştinţelor elevilor despre economie şi probleme de afaceri, familiarizarea elevilor cu principiile care guvernează piaţa muncii şi funcţionarea afacerilor şi a băncilor, formarea unei atitudini de disponibilitate în folosirea limbii engleze, încurajarea elevilor în învățarea unor limbi străine, dezvoltarea abilităţilor de a folosi surse diferite de informaţie şi tehnologii moderne şi nu în ultimul rând formarea la elevi a unei atitudini de deschidere, curiozitate, toleranţă şi respect pentru dreptul de a fi diferit. Venind în întâmpinarea acestor obiective s-au realizat activităţi edificatoare, atât pe plan local, cât şi în timpul reuniunilor de proiect desfăşurate în fiecare dintre ţările partenere. Astfel în timpul reuniunilor organizate în Turcia, România, Lituania, Bulgaria şi Spania au fost organizate numeroase ateliere de lucru în care, fie au fost susţinute prezentările pregătite de fiecare ţară în parte („Caracteristicile economice ale regiunii de reşedinţă", „Sistemul de angajare naţional", „Şomajul şi mijloacele de prevenire ale acestuia în regiunea de reşedinţă", „Povestea unei afaceri de succes", „Afacerea mea viitoare", „Comerţul on-line" etc.), fie au fost organizate activităţi pe grupe mixte multinaționale („Înfiinţează o afacere", „Vânătorii de idei de afaceri", „Ziua antreprenoriatului", „O idee de afaceri inedită" etc.). Tot în cadrul reuniunilor de proiect au avut loc vizite de studiu la diferite firme exemplu de activitate antreprenorială de succes sau la diferite instituţii care asigură consultanţă în domeniul antreprenoriatului. În acest sens amintim vizita la S.C. European Food SA, România, S.C. Celestica SRL, România, Sunrise Valley Science and Technology Park - un parc tehnologic pentru educaţie antreprenorială, Lituania, Nuh Çimento Sanayi A.Ş.,Turcia, Palo Cortao branding şi CADE (Centro de Apoyo al Desarrollo Empresarial), Spania etc. Nu în ultimul rând, reuniunile de proiect au adus cu ele şi vizitele de documentare în diferite oraşe sau locuri emblematice pentru fiecare ţară, din dorinţa de a cunoaşte măcar o frântură din geografia, istoria şi cultura ţărilor partenere. Aici se înscriu vizitele la Peştera Urşilor, România, la Vilnius, capitala Lituaniei, Capul Kaliakra şi Palatul Reginei Maria de la Balcic, în Bulgaria sau vizitele la Cádiz şi Sevilia în Spania.
Pe plan local, au fost întreprinse vizite de studiu la Primăria Oradea - Direcţia Management Proiecte cu Finanţare Europeană, Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Bihor, Asociaţia Firmelor Bihorene sau CEC Bank Oradea, toate cu scopul de a obţine informaţiile necesare realizării unor materiale tematice sau pentru a lua contact direct cu realităţile pieţei de muncă, pieţei financiare şi bancare sau cea a oamenilor de afaceri. Tot pe plan local, în timpul orelor de curs au fost organizate activităţi diverse, care au inclus întâlniri cu oameni de afaceri, prelegeri despre competitivitate susţinute de lectori universitari de la Universitatea din Oradea, lecţii cu context economic la orele de engleză, matematică sau module de specialitate, concursuri pe teme economice la orele de economie, programe de educaţie financiară la orele de educaţie antreprenorială sau jocuri interactive on-line cu tematică financiară la orele de TIC etc. Nu în ultimul rând trebuie menţionată participarea elevilor noştri la competiţii cu tematică economică şi financiară printre care amintim: „Târgul firmelor de exercițiu", etapa locală, „Târgul judeţean de iarnă al firmelor de exerciţiu", „Târgul firmelor de exerciţiu - Sărbătorile de iarnă" sau competiţiile „Business Plan", etapele locale şi regionale.
Activitatea de diseminare a continuat cu invitaţia adresată profesorilor şi elevilor din echipa de proiect, de a-şi exprima opiniile, impresii legate de participarea directă la activitatea din cadrul proiectului. Concluzia unanimă care s-a desprins a fost aceea că experienţa Comenius a fost una inedită şi benefică, ea  aducând plus valoare şi oferind oportunităţi de dezvoltare, de cunoaştere şi de valorizare într-un context nou, european.
În încheiere, participanţii au putut consulta materialele expuse, care au cuprins panouri cu fotografii şi impresii din timpul reuniunilor de proiect, fotografii din timpul activităţilor desfăşurate pe plan local, produse finale ale proiectului în formă tipărită, buletinele informative scrise pe parcursul proiectului oferite participanţilor sau materiale diverse referitoare la fiecare ţară participantă la proiect.
La revedere Comenius! Bun venit Erasmus+ !
Acest proiect a fost finanţat cu sprijinul Comisiei Europene. Această comunicare reflectă numai punctul de vedere al autorului, iar Comisia nu este responsabilă pentru eventuala utilizare a informaţiilor pe care le conţine.
Prof. Marcela Urs,
coordonator de proiect
Foto: Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze (53 de poze), accesaţi Galeria foto: Final de Proiect Multilateral Comenius la Colegiul Tehnic „Traian Vuia”, Oradea.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:33:01 Ora standard a Europei de Est