Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Prima ediţie regională a Zilelor Inovării pentru IMM-uri

În 19-20 iunie

Prima ediţie regională a Zilelor Inovării pentru IMM-uri

Fundaţia Comunitară Oradea şi Smart Fin Consulting, în colaborare cu Universitatea Hasselt (Belgia), au organizat în 19-20 iunie 2015, la Oradea, prima ediţie regională a Zilelor Inovării pentru IMM-uri.

Constatând, în urma unor anchete de conjuctură, dificultăţile cu care se confruntă mediul IMM-urilor din regiune în contextul globalizării economice, organizatorii au prezentat o serie de soluţii practice şi personalizate pentru depăşirea acestora, cu ajutorul unor specialişti reputaţi în domeniile strategiei, alianţelor, lobby-ului, protejării proprietăţii intelectuale şi al finanţării inovării.
Prima zi a evenimentului a fost dedicată unor studii de caz relevante pentru  IMM-uri şi în care fiecare din cei peste 90 de participanţi s-a putut regăsi. Partea a doua a zilei, structurată diferit pentru start-up-uri şi pentru firme mature, a fost dedicată oferirii de soluţii generice şi aplicabile de către fiecare participant, cu ajutorul : Oana Pop (Hasselt University -Belgia), Elisabeta Butoi (Enterprise Europe Network -EEN), Liliana Pop (ambasador DPI UE în România şi Oficiul pentru Transferul Tehnologiei - Cluj-Napoca), Oana Man şi Oana Rus (crestemidei.ro), Daniel Nagy (Brickflow - Ungaria), Cosmin Cricleviti (Continuous Improvement Academy - Oradea), Kriszta Csala (Design Terminal - Ungaria), Dacian Coita (Smartfin Consulting - Oradea) şi Sorin Constantin (UnicreditTiriac Bank - Oradea).
A doua zi a evenimentului, organizată sub formă de atelier de lucru, a fost rezervată celor mai interesate 20 de firme participante care s-au arătat preocupate de dezvoltarea afacerii prin mijloace neconvenţionale şi în căutare de rezultate imediate. Participanţii, din Salonta, Oradea, Cluj-Napoca, Timişoara, Bucureşti şi Cipru, au fost îndrumaţi de specialişti din Belgia (Nadine Roijakkers, profesor de strategie la Universitatea Hasselt din Belgia şi fost senior consultant în strategie la KPMG Utrecht şi Paris), S.U.A. (Andy Zynga, mediator şi facilitator de business transfrontalier la NineSigma Group, fost consultant la BearingPoint Germania şi Marea Britanie) şi Malta (Anamaria Magri Pantea, Ascend Consulting, Institutul European de Inovare şi Tehnologie de pe lângă Comisia Europeană şi reprezentant al Maltei în Comitetul de Management pentru Programul Cadru de Competitivitate şi Inovare al UE). Aceştia au prezentat metode şi modele concrete privind modul de evaluare şi selecţie a partenerilor de afaceri,  construirea încrederii şi cooperării între părţi, încurajarea procesului de generare a ideilor inovatoare în organizaţii, înţelegerea şi rezolvarea provocărilor specifice afacerilor  care vor să-şi crească gradul de inovare, soluţii de identificare a partenerilor şi comercializarea produselor inovatoare.
Unul dintre participanţi, Dacian Lontiş, rezumă astfel evenimentul: „Un eveniment select cu prezenţă interesantă: antreprenori, consultanţi, lobişti, funcţionari publici din departamente legate de dezvoltare ... Vom avea de lucru în anii următori. Felicitări pentru iniţiativă".
Universitatea Hasselt este o universitate dinamică, având o orientare internaţională pronunţată. Fondată în 1971, este în prezent cea mai tânără universitate din Belgia. Grupul de cercetare în domeniul inovării („The Innovation Management Research Group") din cadrul universităţii se compune dintr-o echipă dedicată de experţi şi este strâns legată de cercetători de top din domeniul inovării din întreaga lume. Grupul este condus de prof Wim Vanhaverbeke, şi se specializează pe cercetare aplicată.
Smartfin Consulting este o companie de consultanţă din Oradea specializată în educaţie financiară şi de afaceri pentru antreprenori şi pentru companii, consultanţă în elaborarea de strategii de dezvoltare. Smartfin Consulting oferă de peste 10 ani servicii de creştere a profitabilităţii afacerilor prin atragerea de finanţări, implementarea de procese de control intern, audit intern şi controlling.
Fundaţia Comunitară Oradea face parte din programul naţional de Fundaţii Comunitare iniţiat de către Asociaţia pentru Relaţii Comunitare, în parteneriat cu Fundaţia pentru Parteneriat şi Fundaţia Pact, cu sprijinul financiar al: Charles Stewart Mott Foundation, Trust for Civil Society in Central and Eastern Europe şi Romanian-American Foundation. Fundaţia Comunitară Oradea îşi propune îmbunătăţirea vieţii locuitorilor din judeţul Bihor prin mobilizarea şi distribuirea de resurse pentru iniţiative locale. Susţine interesele filantropice ale donatorilor - persoane fizice şi juridice, gestionând fonduri private pe care le direcţionează spre nevoile comunităţii, sub formă de granturi, burse şi actiţiuni de sprijin comunitar.
Claudia Abrudan,
director executiv

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:21:59 Ora standard a Europei de Est