Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Construire campus şcolar pentru Colegiul Economic „Partenie Cosma” şi Liceul Tehnologic Sanitar „Vasile Voiculescu”

Stadiul lucrărilor

Construire campus şcolar pentru Colegiul Economic „Partenie Cosma” şi Liceul Tehnologic Sanitar „Vasile Voiculescu”

Campusul şcolar a fost aprobat prin HGR nr.454 din 2007 privind repartizarea unor sume din transferuri din bugetul de stat către bugetele locale, prevăzute în bugetul Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, pentru finanţarea în anul 2007 a unor cheltuieli de capital ale unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat

Investiţia presupune construirea a şapte corpuri importante de clădire şi anume: Şcoala cu 24 săli de clasa, a câte - 2 corpuri, regim de înălţime S+P+2E - corp1, P+2E-corp 2; Cămin internat 300 locuri, regim de înălţime P+3E; Cantină şi club, regim de înălţime S+P+1E; Garsoniere pentru cadre didactice, regim de înălţime P+1E; Ateliere şcoală, regim de înălţime P; Sală de sport, regim de înălţime P;
Lucrările au început în anul 2008 în baza autorizaţiei de construire nr. 1681 din 12.09.2008, eliberată de Primăria Municipiului Oradea, la corpul 2 de clădire Şcoală cu 24 săli de clasă, cu o susţinere de 1.300.000 de lei în anul 2008, din partea bugetului de stat, în continuare lucrările fiind bugetate de către Primăria Municipiului Oradea.
Lucrările se execută de către firma SC SELINA SRL.
Se precizează faptul că din considerente economice, până în prezent a fost realizat un singur corp de clădire - Şcoala cu 24 săli de clasă P+2E, corp 2, Centrală Termică, o parte din sistematizarea pe verticală, împrejmuirea aferentă corpurilor de clădire executate, reţelele edilitare aferente corpului de clădire construit, precum şi o platformă asfaltată în  curtea  şcolii, decontată din Baza de sport.
Valoarea lucrărilor decontate este de 8.232.960,84 lei cu TVA,
În  prezent, lucrările sunt cuprinse în programul de finanţare europeană POR,
La începutul lunii noiembrie 2014 a fost semnat contractul de finanţare.
Suprafaţa totală construită 7.178,9mp
SUPRAFAŢA UTILĂ DESFĂŞURATĂ 16.752,93 mp
Valoare contract -  27.415.777,18 lei
Până în prezent au fost executate următoarele lucrări:
A doua şcoala cu 24 săli de clasă: a fost executată fundaţia şi în prezent se execută structura de rezistenţă şi zidăria la parter
Cămin internat 300 locuri regim de înălţime P+3E: - a fost executată săpătura la fundaţie, s-a turnat betonul de egalizare şi în prezent se lucrează la armarea radierului
Cantină şi club, regim de înălţime S+P+1E: - a fost executată săpătura la fundaţie şi s-a turnat  betonul de egalizare
 Garsoniere pentru cadre didactice, regim de înălţime P+1E: a fost executată săpătura la fundaţie şi s-a turnat betonul de egalizare, şi radierul. În prezent se execută armarea în elevaţie
Ateliere şcoală, regim de înălţime P: s-a executat structura de rezistenţă şi în prezent se lucrează  la şarpantă
Sală de sport, regim de înălţime P: s-a executat structura de rezistenţă la subsol şi parter
Au fost efectuate două cereri de plată în sumă totală de aproximativ 2.900.000 lei
Stadiul fizic al lucrărilor executate este de aproximativ 20%. (B.P.)

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 20:58:47 Ora standard a Europei de Est