Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

D-na director Viorica Indrea ne-a dăruit „Cutiuţa cu copilării”

Miercuri, la Grădiniţa Nr. 42 - „Maria”

D-na director Viorica Indrea ne-a dăruit „Cutiuţa cu copilării”

Revenind în instituţia pe care a slujit-o cu devotament atâţia ani, ca educatoare, dar şi ca director (peste 25 de ani, în întreaga carieră didactică), doamna educatoare Viorica Indrea şi-a lansat miercuri, 17 iunie 2015, prima sa carte de poezii, intitulată „Cutiuţa cu copilării".

„Cutiuţa cu copilării este, de fapt, cutiuţa cu jucării lirice a poetei Viorica Indrea, adică acel topos ludic în care copiii, oamenii mari, tot felul de animale, flori, plante, legume se joacă de-a copilăria, fiecare în felul său şi conform universului propriu", avea să precizeze, miercuri la lansare, poetul Lucian Scurtu, apreciere pe care o (re)găsim şi pe coperta cărţii, sub semnătura proprie a poetului Lucian Scurtu.
„Volumul „Cutiuţa cu copilării oferit de d-na educatoare Viorica Indrea este rodul unei bogate experienţe câştigate pe parcursul a 40 de ani de activitate didactică. Parafrazându-l pe Jung, am putea spune că după ce şi-a risipit razele pe o lume întreagă şi îndeosebi pe lumea copilăriei, acum şi le retrage pentru o clipă pentru a se lumina pe sine însăşi şi pentru a putea răspândi în jur lumină mai puternic. Autoarea acceptă evenimentele trăite ca o materie primă din care împleteşte sensuri şi valori. Versurile sunt dedicate experienţelor din copilărie, una din cele mai interesante şi mai spectaculoase etape din viaţa omului, perioadă deschisă spre multiple transformări, spre achiziţii de neimaginat, a spus lector univ. dr. Daniela Roman, cea care semnează şi Prefaţa (Cuvântul înainte).
Autoarea pătrunde în lumea copilului, dar nu ca un străin care a uitat cum arată peisajul, ci ca un bun cunoscător care nutreşte o dorinţă teribilă de a retrăi experienţele magice şi de a crea", a conchis lectorul universitar.
„Felicităm autoarea pentru că a avut puterea de a fi altfel şi de a descuia poarta lăuntrică a vieţii, devenind, prin prezentul volum, mesagerul reîntoarcerii în copilărie, într-o vreme a mercantilismului. Având în vedere că versurile deschid o adevărată fereastră de oportunităţi, credem că va fi un instrument util atât celor mari, cât şi celor mici", mai scrie doamna lector univ. dr. Daniela Roman în Cuvânt înainte.
„Cartea poate fi asemănată cu o fiinţă vie, deoarece are suflet, ea absoarbe sufletul celui care a scris-o şi sufletele celor care au citit-o. Ori de câte ori cartea este citită şi răsfoită, sufletul ei creşte puţin câte puţin" (Carlos Ruiz Zafon, „Umbra vântului").
Titlul „Cutiuţa cu copilării" ne duce cu gândul la cea mai frumoasă parte a vieţii, cea mai pură şi fără de griji - copilăria. Această întoarcere într-un spaţiu candid ne facilitează comunicarea, apropierea de copiii care au atâta nevoie de atenţia noastră.  Volumul are un caracter rotund, se deschide cu „Rugă", pentru „linişte, pentru zilele senine" şi se încheie în acelaşi ton de rugăciune cu poezia „Mai am o mamă sus".
Fiind o carte cu scop formativ, copiii sunt educaţi să-şi ajute părinţii, să fie respectuoşi şi să folosească cele „trei formule fermecate": „te rog frumos", „mulţumesc" şi „iartă-mă". De asemenea, întâlnim  întâmplări din viaţa animalelor, a florilor, care îi îndeamnă pe copii să fie mai buni, mai iubitori. Relevante sunt poeziile „În poiană", „Povestea ghiocelului", „Povestea ciupercuţelor" şi „La concurs".
Am citat-o pe doamna profesor Diana Popa, responsabil cu activitatea editurii Didactica Militans, unde a apărut volumul, profesorul metodist al C.C.D. Bihor.
Au mai vorbit despre carte şi despre autorul „Cutiuţei cu copilării": dl profesor Ioan Mocan, directorul Şcolii Gimnaziale „Octavian Goga", Grădiniţa Nr. 42 fiind structură a Şcolii „Octavian Goga"; prof. Aurelia Bodea, fost inspector şcolar; prof. director Georgeta Bara, prof. Elvira Maria Vancea şi Adela Horga. Alături de colectivul Grădiniţei Nr. 42, au onorat cu prezenţa la lansare şi alţi dascăli, prieteni şi colaboratori ai doamnei director Viorica Indrea. Nouă copii au recitat versuri din „Cutiuţa cu copilării", iar Cezara Horga şi Bulgaru Cătălin au cântat şi încântat.
„Dragele mele şi dragii mei,
Mă bucur că sala de grupă în care mi-am desfăşurat activitatea este plină de oameni dragi mie şi vă mulţumesc că v-aţi lăsat alte treburi pentru a-mi fi alături în aceste momente de bucurie...
Cutiuţa cu copilării este un sertăraş al sufletului meu pe care, abia acum - ca tânără pensionară - am avut răgazul să-l deschid. Ce-am adunat în această cutiuţă? Dorurile mele, dorinţa de a împărtăşi celor mici, prin cei mari, din zestrea dată mie şi nu în ultimul rând dorinţa de a-mi ajuta colegele de breaslă în demersul didactic...", a recunoscut autorul „Cutiuţei cu copilării, doamna director Viorica Indrea. Pentru mine a rămas director, un distins director al Grădiniţei Nr. 42 - „Maria". Intraţi pe ovidan.ro şi vedeţi ce s-a întâmplat în mandatul domniei sale la Grădiniţa Nr. 42.
„Ajunsă la finele profesiei de dascăl, a hotărât să-şi aşeze sufletul în palmă, spre a dărui pe mai departe bucurie de vers românesc"...
Felicitări, doamnă director, mai dorim şi alte copilării!
Ovidiu Dan
Foto: Nicolae Crecan
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: D-na director Viorica Indrea ne-a dăruit „Cutiuţa cu copilării”. 

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 18:19:02 Ora standard a Europei de Est