Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Mediatorii români sunt pregătiţi să soluţioneze litigiile dintre cumpărători şi vânzători

Joi am aflat că

Mediatorii români sunt pregătiţi să soluţioneze litigiile dintre cumpărători şi vânzători

Conducerea Corpului Profesional al Mediatorilor din judeţul Bihor a susţinut joi, 18 iunie 2015, în Amfiteatrul Bibliotecii Judeţene „Gheorghe Şincai" din Oradea, prima conferinţă de presă.

Cei patru reprezentanţi ai C.P.M.J. Bihor, Vîrtop Florica, preşedinte, Benchiş Mihai şi Rath-Boşca Laura Dumitrana, vicepreşedinţi şi Crişan Marinela-Rozalia, reprezentantul C.P.M.J. Bihor pe lângă Curtea de Apel Oradea, şi-au propus să aducă la cunoştinţa publicului prin intermediul presei Modificările legislative legate de litigiile dintre consumatori şi producători.
Corpul Profesional al Mediatorilor Autorizaţi Judeţeni din România este o entitate organizată în 42 de filiale, fără personalitate juridic㸠asigurând implementarea strategiei Consiliului de Mediere. Preşedinţii celor 42 de entităţi judeţene constituie Comisia Consultativă a Consiliului de Mediere.
Pentru o mai bună comunicare cu sistemul judiciar există câte un reprezentant ales de mediatori pe lângă fiecare Curte de Apel. În cazul nostru, reprezentantul C.P.M.J. Bihor pe lângă Curtea de Apel Oradea este doamna Crişan Marinela-Rozalia.
Se spune că prin această organizare judeţeană, Consiliul de Mediere doreşte să răspundă eficient  sistemului judiciar şi  Directivelor europene SAL şi SOL, la modificările legislative preconizate a fi aplicate din 9 iulie 2015, modificări ce se referă la rezolvarea litigiilor dintre consumatori şi producători.
Pentru început au fost precizate avantajele acestui sistem de organizare (judeţean): asigurarea unei permanenţe a mediatorilor pentru fiecare instanţă în cauzele identificate de acestea ca fiind oportune medierii; asigurarea calităţii actului de mediere; practică unitară; monitorizarea activităţii mediatorilor în raport cu instanţele, parchetele şi celelalte instituţii administrativ-teritoriale; respectiv stabilirea unei strategii eficiente în relaţia cu sistemul judiciar.
Proiectele C.M. şi obiectivele C.P.M.J. Bihor
Consiliul de Mediere a lansat două proiecte sociale: „România mediază" şi „O societate a dialogului", proiecte care îşi propun să aducă schimbări în comunităţile locale.
Primul proiect se adresează persoanelor care în mod normal nu şi-ar putea permite serviciile unui mediator. Acest proiect va fi realizat în parteneriat cu instituţiile de cult din România: Biserica Ortodoxă, Biserica Romano-Catolică, Biserica Greco-Catolică, precum şi cu Comunitatea evreilor din România, Comunitatea Musulmană din România etc.
Cel de al doilea proiect îşi propune să ajute la ridicarea de locuinţe sociale şi acordarea de burse pentru orfanii care merg la şcoală. 
Obiectivele Corpului Profesional al Mediatorilor din judeţul Bihor
Corpul Profesional al Mediatorilor din judeţul Bihor şi-a fixat cinci obiective principale: Actualizarea Tabloului Mediatorilor Autorizaţi; Întocmirea Tabloului Mediatorilor Activi; Intensificarea activităţii de informare cu privire la instituţia medierii; Încheierea de protocoale de colaborare cu toate instituţiile descentralizate, precum şi cu instanţele şi parchetele din raza Curţii de Apel Oradea şi a IPJ Bihor; Organizarea  pregătirii profesionale continue (prin mese rotunde, conferinţe, seminarii etc).
Soluţionarea online a litigiilor 
De la conducerea C.P.M.J. Bihor am aflat că mediatorii români sunt pregătiţi să soluţioneze online litigiile dintre cumpărători şi vânzători.
Pentru soluţionarea rapidă, eficientă şi necostisitoare a litigiilor dintre consumatori şi vânzători (de exemplu în cazul în care un comerciant refuză să opereze o rambursare la care are dreptul consumatorul), Parlamentul şi Consiliul European au gândit o platformă online, denumită SOL (Soluţionarea Online a Litigiilor). Platforma SOL este un site interactiv, gratuit şi disponibil online în toate limbile oficiale ale instituţiilor UE şi are patru funcţii: de a furniza un formular electronic de reclamaţie; de a informa partea pârâtă despre reclamaţie; de a identifica şi de a transmite entităţii SAL (Soluţionarea Alternativă a Litugiilor) competente reclamaţia şi de a oferi un instrument electronic gratuit de gestionare a cazului care să permită părţilor şi entităţii SAL să efectueze online, prin intermediul platformei SOL, procedura de soluţionare a litigiilor.
Dezvoltarea comerţului online a oferit consumatorilor români posibilitatea de a obţine cel mai bun raport calitate-preţ, iar platforma SAL este modalitatea facilă de rezolvare a litigiilor cu producătorii europeni, într-un timp exrtrem de scurt.
Şedinţa de mediere se poate desfăşura online sau prin prezenţa fizică a părţilor în biroul mediatorului, de asemenea, poate fi o procedură orală sau scrisă.
„Toţi consumatorii din UE au aceleaşi drepturi şi trebuie să ştie că mediatorii români sunt pregătiţi să soluţioneze online litigiile dintre cumpărători şi vânzători", susţine doamna Vîrtop Florica, preşedintele C.P.M.J. Bihor.
Ovidiu Dan

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:32:12 Ora standard a Europei de Est