Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Asociaţia Dascălilor Bihoreni

Dascălii bihoreni s-au constituit într-o asociaţie

Asociaţia Dascălilor Bihoreni

Dascălii bihoreni şi-au constituit o asociaţie non guvernamentală.

Şedinţa de constituire a Asociaţiei Dascălilor Bihoreni a avut loc marţi, 16 iunie 2015, la sediul Biroului Notarial Cornel Gârba din Oradea. Fost cadru didactic, notarul orădean şi-a oferit voluntar sprijinul în realizarea documentaţiei necesare fondării ONG-ului. 10 membri fondatori, între care profesorii: Stela Tăut, Gheorghe Troie, Elena Pavel, Ioan Pirtea, Adelina Iacob, Felicia Ianţa, Valeria Bunica, Daniela Pop, Simona Vancea şi Daniela Chereşi, au pus bazele acestei organizaţii deschise tuturor cadrelor didactice interesate să devină membri.
„Asociaţia şi-a propus să ducă mai departe tradiţia Asociaţiei Învăţătorilor din Secţia Bihor, care până în 1892 a funcţionat sub patronajul Diecezei din Arad, şi-a continuat activitatea până în 1949, cu anumite pauze în timpul războiului, iar din 1949 şi-a încetat activitatea. În 2015, nu facem altceva decât să reînviem această asociaţiei sub denumirea de Asociaţia Dascălilor Bihoreni", a spus prof. Stela Tăut, creierul ONG-ului nou fondat.
Scopul Asociaţiei Dascălilor Bihoreni este creşterea prestigiului şcolii şi al cadrelor didactice, iar obiectivele generale ale acesteia sunt: promovarea intereselor membrilor săi, stabilirea de parteneriate cu asociaţii similare, realizarea de parteneriate educative, programe de formare, acordarea de distincţii, premii, organizarea de manifestări culturale şi ştiinţifice, evenimente (Ziua Învăţătorului, Ziua Educaţiei, pensionări), realizarea de proiecte, cu şi fără finanţare, cultivarea spiritului de solidaritate între dascăli, ridicarea prestigiului şi creşterea eficienţei actului educativ, participarea la congresele Asociaţiei Generale a Învăţătorilor din România - AGIRO etc.
Ideea înfiinţării Asociaţiei Dascălilor Bihoreni i-a aparţinut profesoarei Stela Tăut de la Şcoala Gimnazială „Nicolae Bălcescu" din Oradea, după participarea la cel de-al XXXVI-lea Congres al Învăţătorilor din România.
„În mesajul tronului către un Congres Interbelic, Regele spunea: „dacă soarta nu m-ar fi pus acolo unde sunt aş fi fost învăţător", iar la Congresul din 1923 se declara că învăţătorii sunt cei bogaţi în lipsuri, în îndatoriri şi în iubire de moşie. Nu sunt astfel dascălii astăzi? Aşa au fost întotdeauna..., iar regii vor visa mereu să fie învăţători!", a declarat, la şedinţa de constituire, prof. Stela Tăut, preşedintele Asociaţiei Dascălilor Bihoreni. (C.D)
 
Consiliul director
Preşedinte - prof. Stela Tăut
Vicepreşedinte - prof. Adelina Iacob
Secretar - prof. Daniela Chereşi
Casier: prof. Simona Vancea
Membrii:
prof. Gheorghe Troie
prof. Elena Pavel
prof. Daniela Pop
Comisia de cenzori:
prof. Felicia Ianţa
prof. Ioan Pirtea
prof. Valeria Bunica.

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 16:06:03 Ora standard a Europei de Est