Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Bucuria reuşitei depline

De Zilele Şcolii Nr. 11, pe scena Palatului

Bucuria reuşitei depline

De „Zilele şcolii", am avut bucuria să admirăm pe scena Palatului orădean copii talentaţi de care s-au îngrijit profesorii lor să dea tot ce pot la această oră în materie de impresie şi realizare artistică.

În cele 13 puncte din program, am avut în faţă artişti de artişti şi nişte dansatori de excepţie, copii pe care unii, de obicei, îi pun la index sau etc. Paula, însă, ne-a demonstrat că se poate si că ei pot şi vor, dacă sunt ajutaţi, iubiţi şi încurajaţi, beneficiind şi de toată dragostea colegilor.
Imnul şcolii (compus de regretatul prof. Kulcsar Arpad) a fost adus pe scenă de Adela Pop; ne-au sensibilizat cu vocile lor angelice şi costumele pe care le-au purtat cu cinste şi mândrie: Denisa şi Lorena Ghib, Rareş Ivanov, Raluca Pop, şi Georgiana Sabău; membrii grupului vocal instruit de profesorul surpriză al anului, d-na Daniela Copil, au strălucit de două ori, prin ţinute impecabile, dar şi prin voci şi repertoriu adecvat şi inedit; Rebeca Pontoş este un solist de top (a la Vivere); elevele din a VI-a D ne-au arătat ce se poate crea în materie de dans când iubeşti arta şi te implici total, iar dansatoarele Paulei ne-au lăsat fără grai, văzând printre ele şi două fete frumoase în cărucioare! La fel de impresionantă a fost şi expoziţia pictorilor coordonaţi de inimoasa lor artistă, prof. Carmen Galutz.
Felicitări, majoretelor!
Echipa de dans modern a Şcolii Gimnaziale Nr.11, alcătuită din dansatori de la (structura) Şcoala Gimnazială „Ion Bogdan", echipă coordonată de prof. Zaha Paula, Marinău Iancu şi Doina Sziki, se mândreşte cu rezultatele obţinute la concursurile din acest an. Astfel, fetele au participat la etapa judeţeană a Concursului naţional de dans „Împreună pentru viitor", unde au obţinut locul II, la secţiunea dans modern. Competiţia a fost organizată de Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Bihor şi s-a desfăşurat în cadrul Strategiei Naţionale pentru Acţiune Comunitară, iar concurenţii au fost echipe mixte alcătuite din elevi voluntari şi elevi beneficiari (cu certificat de încadrare în grad de handicap).
„De asemenea, echipa s-a clasat pe locul III la Festivalul Internaţional „Flori de mai", organizat de Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă „Orizont". Festivalul are ca scop socializarea şi integrarea în societate a copiilor cu CES aflaţi în centrele şcolare de educaţie incluzivă, dar şi a celor integraţi în învăţământul de masă. Concurenţa a fost mare şi nivelul concursului unul foarte ridicat, dar fetele s-au mobilizat şi au reuşit să facă faţă emoţiilor. Reuşita nu s-a lăsat aşteptată şi ne bucurăm de rezultatul meritoriu. Pentru anul viitor, sperăm să urce şi mai mult pe podium!" ţine să ne asigure Paula.
Felicitări, fetelor!
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Bucuria reuşitei depline.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:12:39 Ora standard a Europei de Est