Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Au lipsit 3.300 de voturi pentru validarea referendumului

Primarul Ilie Bolojan a prezentat şi explicat rezultatele referendumului

Au lipsit 3.300 de voturi pentru validarea referendumului

Primarul Ilie Bolojan a prezentat luni, 15 iunie 2015, într-o conferinţă de presă, rezultatele celui de-al II-lea tur al referendumului privind fuziunea oraşului Oradea cu comuna Sînmartin.

„Din numărul total al persoanelor înscrise în lista pentru referendum, de 189.028, au participat la vot 53.383 de orădeni. Dintre aceştia, 51.996 au votat cu DA, iar 1.043 au votat cu NU. Numărul voturilor nule a fost de 344, iar al voturilor contestate de 81. Datorită prezenţei la vot de 28,3% faţă de 30 % cât era necesar, acest referendum nu a fost validat. Făcând o medie, au lipsit cca 24 de voturi pe secţie de votare pentru atingerea pragului de 30%", a spus primarul Ilie Bolojan.
În ceea ce priveşte prezenţa la vot pe cartiere, cea mai mare prezenţă s-a înregistrat în cartierul Oncea - 33,83%, cartierul Nufărul - 31,26%, Ioşia - 30,42%, Nufărul Cantemir - 28,49%, Rogerius - 26,46,  iar cea mai slabă prezenţă la vot s-a înregistrat în cartierul Episcopia, de 11,53 %.
Primarul Ilie Bolojan a ţinut să mulţumească tuturor celor implicaţi:  „Le mulţumesc tuturor orădenilor care au venit să voteze. Dreptul la vot este un drept civic câştigat în 1989. A merge la vot este expresia unui exerciţiu civic, care consolidează o democraţie. Le mulţumesc, de asemenea, tuturor voluntarilor care şi-au confecţionat bannere, afişe pe cheltuiala lor şi pe timpul lor, celor care au postat pe reţelele de socializare. Le mulţumesc tuturor companiilor care s-au implicat, pentru că şi-au asumat susţinerea unui proiect important pentru dezvoltarea oraşului, iar nu un proiect politic. Mulţumesc tuturor cultelor care şi-au îndrumat credincioşii să meargă la vot, le mulţumesc colegilor din Primăria Oradea, care fără să fie forţaţi de nimeni s-au implicat în acest proiect, mulţumesc acelor partide politice care au recomandat electoratului să meargă la vot şi, nu în ultimul rând, mulţumesc jurnaliştilor pentru susţinerea acestui eveniment prin mediatizarea lui. Personal, îmi asum partea mea de responsabilitate pentru acest rezultat".
În final, primarul Ilie Bolojan a explicat cauzele pentru care acest referenum nu a fost validat, respectiv cauzele prezenţei la vot de sub 30%.
Primarul a explicat situaţia astfel: „Datorită situaţiei generale la nivel de ţară, există o inerţie foarte mare a electoratului în a se prezenta la urne, datorată percepţiei negative despre lumea politică. O altă cauză o reprezintă faptul că cca 10-15% din electori nu şi-au comunicat noile date Serviciului de Stare Civilă, este vorba de cei plecaţi la muncă în străinătate sau care s-au mutat din Oradea, dar care figurează încă în listele electorale. Un alt treilea factor este reprezentat de situaţia politică pe care o avem, în care o bună parte din oamenii cu funcţii publice au probleme de natură penală, iar în aceste condiţii, electoratului îi este greu să mai aibă încredere, existând percepţia că cineva ar avea un interes, un beneficiu indirect sau un interes personal. O altă cauză a prezenţei slabe la vot este faptul că conducerea partidelor UDMR şi PSD a recomandat electoratului în mod public sau în mod mai discret să nu meargă să voteze. Aceste partide au ponderea lor de răspundere, pentru că pentru calcule politice mărginite au preferat să saboteze un proiect, care ar fi generat o dezvoltare suplimentară oraşului bazată pe turism. Toate aceste au făcut să avem un minus de 3.300 de voturi".
În perioada următoare, Primăria Oradea va continua să supravegheze lucrările desfăşurate în oraş prin fonduri europene, astfel încât acestea să poată fi finalizate până la sfârşitul acestui an.
„Totodată, e important să pregătim proiecte care să fie finanţate din fonduri europene şi care să fie depuse cel târziu până în primăvara anului viitor. Un alt obiectiv al administraţiei este conectarea oraşului la sistemul de transport european, prin conectarea la autostrada Transilvania. Dezvoltarea turismului rămâne în continuare un obiectiv important, dar nu vom putea avea un turism care să depăşească nivelul actual, făra ca turismul din Băile Felix şi Băile 1 Mai să fie adus la standarde internaţionale. Aceasta este o condiţie esenţială pentru ca Oradea turistică să devină o realitate. Vom urmări ca parcurile industriale şi Universitatea orădeană să fie conectate la realitatea şi nevoile oraşului. Convingerea mea este că există nişte reguli de dezvoltare clare, fără de care o comunitate nu poate progresa. Oradea are nevoie de 10 ani cu o creştere economică de 6% pentru ca salariul mediu din Oradea să se apropie de salariul mediu european. Întotdeauna o zonă mai fragmentată administrativ va avea o productivitate mai scăzută şi se va dezvolta mult mai greu", a concluzionat primarul Ilie Bolojan. (B.P.)

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 21:23:01 Ora standard a Europei de Est