Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

“Bune practici” în educația pentru protecția mediului

Luni, a debutat, la Oradea, prima ediție a concursului național

“Bune practici” în educația pentru protecția mediului

“Viitorul Terrei este în mâinile noastre”, spun copiii României, și au dreptate!
Cu acest crez și această convingere au pornit copiii cercetările, investigațiile pentru un mediu mai curat și mai sănătos în cadrul primei ediții a concursului național “Bune practici” în educația pentru protecția mediului, competiție inițiată și organizată de Inspectoratul Școlar al județului Bihor.

După ce a lansat, la nivel național, disciplina opțională "Educația ecologică și de protecție a mediului", același colectiv de inspectori școlari al I.S.J. Bihor (în frunte cu Elisaveta Roșu și Florin Negruțiu, ca și coordonatori de proiect) a gândit acest concurs ca o evaluare a cunoștințelor teoretice dobândite la această disciplină, dar și o împărtășirea a bunelor practici pe care le-au urmat, pentru a stabili noi strategii și a desprinde noi învățăminte, pe baza principiului “Să învățăm unii de la alții!”
“Vine Europa la noi!”
Festivitatea de deschidere a primei ediții a concursului național “Bune practici” în educația pentru protecția mediului a avut loc, luni, 16 iunie 2008, la sala festivă a Liceului Teoretic “Aurel Lazăr” din Oradea, fiind onorată de prezența prefectului Mircea Ghitea, a secretarului de stat al M.E.C.T., prof. Pasztor Gabriella, și a inspectorului general adjunct, prof. Silviu Torjoc. Din prezidiu au mai făcut parte, prof. Virginia Tiurbe, directorul Casei Corpului Didactic Bihor, prof. Ioan Micu, directorul liceului gazdă și prof. Elisaveta Roșu, coordonator și moderator.
În sală, au fost prezenți și alți inspectori școlari, directori de școli, prof. Gheorghe Tonț, de la Facultatea de Protecția Mediului a Universității din Oradea, ing. Felicia Enache, consilier principal al Agenției pentru Protecția Mediului Bihor, reprezentanți ai presei, cei 36 de elevi concurenți, însoțiți de profesorii coordonatori din cele 11 județe ale țării.
Vorbitorii au arătat importanța și actualitatea programului lansat de inspectorii școlari bihoreni. Prefectul județului Bihor (“inimosul protector și promotor al educației pentru protecția mediului”, cum l-a prezentat  moderatorul manifestării) mizează pe faptul că acești copii minunați, întorși acasă, vor împărtăși colegilor și părinților din experiența câștigată, pentru că, nu-i așa, “toată lumea are de învățat și ar trebui să știe că anumite lucruri nu se fac!”
Dna Pasztor Gabriella ne-a informat faptul că la București, se desfășoară, timp de trei zile, o conferință internațională pe tema educației pentru protecția mediului, cu participarea unor reprezentanți ai Națiunilor Unite.
“Vine Europa la noi pentru a vedea mediul carpatin, mediul rural, să vadă munca profesorilor din aceste zone”, ne spunea secretarul de stat.
La rândul său, generalul adjunct al Inspectoratului Școlar a subliniat importanța programului și a implicării motivate a tinerei generații în acțiuni concrete și ferme de salvare a mediului înconjurător. “Avem nevoie de un mediu sănătos, după cum este foarte importantă păstrarea echilibrului ecologic”.
18 echipaje de gimnaziști și liceeni, din 11 județe
După ce și-au înaintat portofoliile pentru jurizare, echipajele au ieșit în față pentru a-și prezenta proiectele (în power point) și prin intermediul unor pliante, broșuri, desene, albume și reviste.
Așa am reușit să-i cunoaștem pe reprezentanții celor 11 județe, organizați în echipaje de câte doi membri, atât la gimnaziu, cât și la liceu.
Județul Brașov este reprezentat de Georgiana Istrate și Horvath Izabella, de la Colegiul de Științe “Grigore Antipa” din Brașov; Gabriela Mihăilă și Marius Florea, de la Școala cu clasele I-VIII nr. 31 din Brașov, însoțiți de prof. Tatiana Giossanu; r
eprezentanții județului Suceava sunt: Ana Maria Rusu și Dragoș Parasca, însoțiți de prof. Valerica Ignătescu, de la Ecoșcoala “Miron Costin” din Suceava; din Satu Mare au venit: Iulia Câcău-Leș și Banyasz Bianca (echipajul gimnaziștilor), Denisa Horotan și Sebastian Sabo (echipajul liceenilor), ambele echipaje reprezintă Colegiul Național „Ioan Slavici” din Satu Mare, fiind însoțite de prof. Crina Câcău-Leș; Bihorul este reprezentat, la gimnaziu, de echipajul Liceului Teologic Greco-Catolic, alcătuit din surorile gemene Bianca și Patricia Bibarț, însoțite de prof. Adina Stancu, iar la liceu, de Oana Pițurcă și Sorina Miheș, de la Colegiul Tehnic "Transilvania", însoțite de prof. Ionela Radu; echipajele județului Alba au următoarea componență: Anca Jurj și Amalia Morar, de la Seminarul Teologic Ortodox din Alba Iulia, însoțite de prof. Felicia Furdui, Irina Poiană și Paul Călin Cosma, de la Școala cu clasele I-VIII „Ion Agârbiceanu” – Alba Iulia, echipajul gimnaziștilor, însoțit de prof. Codruța Lodroman; județul Ialomița este reprezentat de Ana Marcel și Laura Potop, de la S.A.M. din Bordușani, însoțite de prof. Cornelia Stoicescu; din Prahova au venit: Andrada Dumitru și Coramia Moțoi, de la Colegiul Național „Mihai Viteazul” din Ploiești, însoțite de prof. Gabriela Nedelcu, respectiv, Florina Toma și Camelia Tănase, de la Școala cu clasele I-VIII din Valea Călugărească, însoțite de prof. Georgeta Stavri; județul Botoșani este reprezentat de echipajul cercului de protecția mediului din cadrul Palatului Copiilor și Elevilor din Botoșani, echipaj alcătuit din Eliza Giuboruncă și Andreea Iosub, însoțite de prof. Cecila Vicoveanu; din județul Caraș-Severin au venit: Valentina Goje și Cătălin Chisăliță, de la Școala cu clasele I-VIII din Ciclova-Română, echipaj însoțit de prof. Cristina Lungu; județul Brăila a fost reprezentat de echipajul Școlii cu clasele I-VIII "Mihai Eminescu" din Brăila, format din Luciana Moroianu și Corina Dabija, prof. Ileana Savu și Mioara Bălan - profesori coordonatori, înv. Paulina Marchiș, participant la proiect...
În programul zilei de marți sunt cuprinse două manifestări: activitate de investigare în cadrul Rezervației de stârci din pădurea Rădvani, comuna Cefa (de dimineață), și un simpozion (după-amiază). Miercuri (18 iunie), sunt planificate: o nouă activitate de investigare, dar, de data aceasta, la lacul cu nuferi din Băile 1 Mai (de dimineață), respectiv, un curs de formare (după-amiază), urmând ca joi (dimineața), să aibă loc festivitatea de încheiere, cu premierea câștigătorilor celei dintâi ediții a concursului național “Bune practici” în educația pentru protecția mediului. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto:  “Bune practici” în educația pentru protecția mediului .

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:27:52 Ora standard a Europei de Est