Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Şedinţa Senatului universitar din 25 mai

Pentru o totală transparenţă

Şedinţa Senatului universitar din 25 mai

Comisia de Relaţii Interne şi Internaţionale vă informează despre subiectele discutate în şedinţa Senatului Universităţii din Oradea de luni, 25 mai 2015.

Au început pregătirile pentru noul an universitar 2015-2016 şi pentru viitoarele mandate în conducerea Universităţii
Luni (25 mai 2015), membrii Senatului au analizat şi dezbătut o serie de documente necesare funcţionării Universităţii în perioada următoare. (Dintre cele 23 de acte supuse aprobării Senatului universitar, cele mai multe au primit aprobarea corpului normativ. În urma prezentării în plen a documentelor de către preşedinţii comisiilor Senatului a fost amânat votul pentru trei acte. Actele vizau aspecte financiare).
Cum vor fi evaluate cadrele didactice de la Universitatea din Oradea?
În Universitatea din Oradea, ca şi în celelalte universităţi româneşti, cadrele didactice sunt evaluate anual. În Oradea, evaluarea se face într-un proces complex şi foarte costisitor - în termeni de timp fizic consumat, de eforturi pentru a putea face raportări care satisfac cerinţe birocratice, şi ... chiar de hârtie. Fişa de evaluare confirmată pentru un cadru didactic poate avea până la 30 de pagini. Iar înscrisurile respective angajează răspunderi.
Pentru a evita acest proces cronofag, s-au căutat soluţii. S-a discutat mult în Universitate şi chiar s-a  propus ca, Fişa complexă - formularul stufos poate fi văzut pe site-ul Universităţii: Calitate - să nu mai fie obligatoriu de completat anual, ci doar la 5 ani. În cadrul obligaţiei anuale să fie completată o  fişă minimală - o pagină. S-a discutat ca fişa specifică de la Universitatea din Oradea, să fie înlocuită cu fişele naţionale folosite pentru evaluarea cadrelor didactice, stabilite de CNATDCU. Propunerea aceasta a întrunit votului Consiliului de Administraţie şi a fost apoi înaintată pentru aprobarea Senatului universitar.
Dezavantajul variantei este major, a arătat, în numele Comisiei pentru probleme asigurării Calităţii în învăţământ, d-na prof. univ. dr. Mariana Mureşan, preşedinta acestei Comisii a Senatului. Fişa pentru abilitare este croită pentru profesori, iar asistenţii şi lectorii sunt măsuraţi după exigenţe care îi poziţionează, de la început, în situaţii inferioare. Nu este firesc ca asistenţilor să li se ceară să se compare cu profesorii universitari.
După dezbateri, proiectul Consiliului de Administraţie a fost amânat.
Fişa de Evaluare a Cadrelor Didactice la Universitatea din Oradea - probabil cea mai complicată din ţară - a rămas, tot la fel. Îngrozitoare! Poate vor iniţia tinerele cadre didactice un proiect bun.
Cum va fi ales viitorul rector al  Universităţii?
Problema va fi decisă de către comunitatea academică. Variantele legale sunt: Ales de către Comunitatea Academică sau Desemnat prin concurs în baza unei metodologii aprobate de Senatul universitar. Comunitatea se va pronunţa într-un Referendum intern convocat pentru luni, 29 iunie, al cărui rezultat va putea fi validat doar dacă există cvorum. În caz de lipsă de cvorum, se va convoca o a doua consultare, cea finală: în data de 2 iulie.
Prof.univ.dr. Lia Maria Pop

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:12:06 Ora standard a Europei de Est