Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Preşcolarii, la start”- prima ediţie

Grădiniţa Nr. 30 a lansat proiectul educativ (concurs)

„Preşcolarii, la start”- prima ediţie

Miercuri, 27 mai 2015, în vechea sală de sport a Universităţii din Oradea, cei mai mari dintre preşcolarii a cinci grădiniţe orădene (reprezentanţii grădiniţele nr. 30, 52, 56, 45 şi 42) s-au întrecut în cinci probe, în cadrul primei ediţii a proiectului educativ „Preşcolarii, la start", implementat de Grădiniţa Nr. 30 - „Mugurel".

„Sportul în viaţa copilului oferă multiple beneficii, nu doar la nivel de dezvoltare fizică armonioasă, ci şi la nivelul socializării şi al sănătaţii pe termen lung. Un copil care face sport în mod constant este optimist, energic, activ, învaţă să fie un luptător, să facă faţă cu brio atât succeselor, cât şi eşecurilor pe orice plan în viaţă. Maturizarea emoţională este mai rapidă la aceşti copii, ei vor beneficia de un echilibru psihic mai stabil pe termen lung, consideră specialiştii. Prin sport, ei învaţă să fie organizaţi, să-şi stabilească mai bine priorităţile, să-şi exerseze curajul şi perseverenţa, să-şi fortifice voinţa,  calităţi atât de valoroase în toate ariile vieţii lor", susţine responsabilul de proiect, doamna director Ioana Ruge.
La implementarea proiectului şi-au mai dat concursul coordonatorul de proiecte pe grădiniţă, d-na prof. Lenuţa Ruja, alături de membrii echipei de proiect: prof. Bodizs Ioana, Buta Diana, Dume Gabriela, Matei Cristina, Negrău Lucia şi Popa Ramona.
La ediţia inaugurală, organizatorii au fost onoraţi de prezenţa la eveniment a doamnei inspector şcolar de specialitate, prof. Lucia Caciora, dar şi de trei din cei patru directori ai grădiniţelor partenere: d-na prof. Maria Nan, directorul Grădiniţei Nr. 52, d-na prof. Daniela Lukacs, directorul Grădiniţei Nr. 56 şi d-na Delia Coste, directorul Grădiniţei Nr. 42 - „Maria".
Competiţia a fost trăită intens de micii sportivi, care au fost încurajaţi în permanenţă de colegi, profesori şi părinţi. Simţind că poartă pe umeri marea responsabilitate pentru succesul sau insuccesul grupei şi a grădiniţei, ei s-au mobilizat exemplar, făcând eforturi mari pentru a învinge. Unii mai neajutoraţi sau mai puţin inspiraţi la unele probe, dar poate şi mai sensibili şi vulnerabili, au cedat, vărsând lacrimi şi suferind în tăcere. Organizatorii, însă, au pregătit pentru fiecare câte o medalie, ca răsplată a efortului depus şi ca o încurajare şi un imbold pentru a persevera şi a continua, în primul rând, lupta cu sine.
Cele cinci probe au constat în:
1.alergare de viteză - 20 m (contra timp)
2.alergare în sac -10 m
3.conducerea cercului pe distanţă de 20 m
4.transport de greutăţi - trei mingi de mărimi diferite (sub formă de ştafetă)
5.aruncare la ţintă (aruncarea a 20 de mingi, într-un minut, într-un coş).
În susţinerea probelor, copiii au fost îndrumaţi de prietenii lor mai mari, studenţii dlui profesor Ille Viorel, „starostele" manifestării; tot studenţii i-au şi jurizat cu obiectivitate şi înţelegere.
Clasamentul general
Locul I - Grădiniţa Nr. 30 - „Mugurel"
Locul II - Gr. Nr. 56 şi Gr. Nr. 42 - „Maria"
Locul III - Gr. Nr. 52 şi Gr. 45 - „Ion Creangă"
1.La alergare de viteză
Băieţi:
Ţenţ David, Gr. Nr.30 - premiul I
Groza Mark, Gr. Nr.52, prem. II
Târb Denis, Gr. Nr.42, prem.III
Blaga Patrick, Gr. Nr.56, menţiune
Cornea Alexandru, Gr. Nr. 45, menţiune
Fete:
Novak Ştefania, Gr. Nr.42 - premiul I
Hercuţ Alexia, Gr. Nr. 45, prem.II
Jurca Ania-Miriam, Gr. Nr.56, prem. III
Fetea Giulia, Gr. Nr.30, menţiune
2.Alergare în sac
Băieţi
Locul I - Grădiniţa Nr. 56
Locul II - Grădiniţa Nr. 30
Locul III - Gr. Nr. 45 şi Gr. Nr.42
Menţiune - Grădiniţa Nr. 52
Fete
Locul I - Grădiniţa Nr. 42
Locul II - Grădiniţa Nr. 30
Locul III - Gr. Nr. 56 şi Gr. Nr.45
3.Conducerea cercului
Băieţi
Locul I - Grădiniţa Nr. 56
Locul II - Grădiniţa Nr. 52
Locul III - Gr. Nr. 42
Menţiune - Gr. Nr.45 şi Gr. Nr. 30
Fete
Locul I - Grădiniţa Nr. 42
Locul II - Grădiniţa Nr. 30
Locul III - Gr. Nr. 56 şi Gr. Nr.45
4.Transport de greutăţi
Băieţi
Locul I - Grădiniţa Nr. 30
Locul II - Grădiniţa Nr. 56
Locul III - Grădiniţa Nr.45
Menţiune - Gr. Nr. 42 şi Gr. Nr. 52
Fete
Locul I - Grădiniţa Nr. 42
Locul II - Grădiniţa Nr. 30
Locul III - Gr. Nr. 56 şi Gr. Nr.45
5.Aruncare la ţintă
Băieţi
Locul I - Grădiniţa Nr. 52
Locul II - Grădiniţa Nr. 30
Locul III - Gr. Nr. 42 şi Gr. Nr.56
Menţiune - Grădiniţa Nr. 45
Fete
Locul I - Grădiniţa Nr. 56
Locul II - Grădiniţa Nr. 30
Locul III - Grădiniţa Nr. 42
Menţiune - Grădiniţa Nr. 45
După efortul depus, copiii s-au îndulcit cu câte un măr, după care studenţii i-au invitat să se delecteze la trambulină: săritură cu aterizare pe saltea. Ceea ce s-a dovedit a fi o provocare încântătoare, copiii fiind bucuroşi să fie săltaţi de trambulină cât mai sus.
După această experienţă reuşită, cu siguranţă, copiii vor aştepta, cu nerăbdare, ediţia a II-a.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: „Preşcolarii, la start”- prima ediţie.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:27:31 Ora standard a Europei de Est