Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Þara va rămâne prima și ultima noastră iubire

Jurnal de excursie

Þara va rămâne prima și ultima noastră iubire

Întreaga lume a fost făcută de Dumnezeu pentru a ne lăsa pe noi, oamenii, să ne bucurăm de toată splendoarea ei. Le-a făcut pe toate ca să ne încânte, să ne facă sufletul să salte de bucurie, să ne învețe să iubim orice ne înconjoară…
A făcut totul atât de minunat și a semănat în fiecare o taină, ceva deosebit, un secret care să ne ajute, o rază de speranță care să ne mângâie…

Cunoscând din ce în ce mai bine lumea, realizăm că multe din principiile ei se oglindesc în noi, la urma urmei - avem același Creator. Trebuie să cunoaștem întreaga realitate din jur pentru a descoperi mai bine universul din interiorul nostru. După cum este și normal, mai întâi începem prin a cunoaște ceea ce ne este mai drag și mai apropiat - patria.
Plecând de la acest principiu, doamnele noastre profesoare Mariana Codău și  Lucia Babău, de la Școala cu clasele I- VIII „Oltea Doamna” din Oradea au organizat o excursie deosebită în care am vizitat o mare parte a țării. Excursia a fost organizată cu ajutorul agenției de turism „Campus Travel”.
În această excursie, am învățat să ne iubim mai tare patria, să admirăm și să respectăm trecutul glorios al românilor. Pe lângă aceste lucruri, am legat mai multe prietenii cu colegi din alte clase ale școlii și le-am întărit pe cele deja existente. Excursia a fost atât un prilej de a învăța, de a cunoaște mai bine țara, dar și de a ne distra.
Întreaga călătorie a durat cinci zile.
În prima zi am vizitat Timișoara - un oraș deosebit. Acolo am văzut Piața Victoriei, Parcul Rozelor și Catedrala. Parcul Rozelor este un loc minunat, în care gingășia și armonia domnesc pretutindeni. Miresme de trandafiri pluteau prin văzduh, iar culorile pale ale florilor ne încântau sufletul.  În interiorul catedralei am avut posibilitatea să fim cuprinși de o liniște profundă, gândurile noastre îndreptându-se spre cer.
Mai apoi, am făcut un popas la Armeniș, unde am vizitat Mănăstirea „Piatra Scrisă”, mănăstire care se remarcă prin faptul că are o ilustrație a Sfintei Treimi care nu a fost făcută de mâna omenească. Această mănăstire este situată într-un loc feeric, la baza unui munte semeț.
Tot în acea zi am fost la Băile Herculane, unde ne-am bucurat de o frumoasă plimbare prin stațiune.
A doua zi am pornit spre Orșova, unde am vizitat Mănăstirea  „Sfânta Ana”. Această mănăstire a fost ridicată de jurnalistul Pamfil Șeicaru, ca simbol al recunoștinței. În acel loc, el ar fi putut să moară în urma unei explozii. Mai apoi am făcut o croazieră pe Dunăre, reușind să admirăm din plin natura. Malurile fluviului sunt superbe, fiind încărcate cu munți semeți ce par să vegheze bunul curs al apei. Am văzut portretul lui Decebal sculptat în munte și „Tabula Traiana”.
După acestea, ne-am îndreptat spre Drobeta Turnu Severin și am vizitat Muzeul hidrocentralei „Porțile de Fier”. Construcția ne-a impresionat foarte tare, dar ne-am întristat știind că Insula „Ada - Kaleh” s-a scufundat datorită înălțării acesteia.
Am mai vizitat Mănăstirea „Tismana”, una dintre cele mai vechi așezăminte monahale din România și Hobița, unde se găsește Casa memorială „Constantin Brâncuși”.
A treia zi, la Târgu-Jiu, am vizitat Complexul Sculptural „Brâncuși” (Poarta sărutului, Masa tăcerii și Coloana infinitului). Aceste monumente ne-au impresionat atât prin masivitatea lor, cât și prin grija cu care au fost lucrate. Apoi, am vizitat „Peștera Muierilor”, o peșteră cu niște broderii de calcar deosebite, unde se ascundeau femeile și copiii în timpul războaielor. Tot în această zi am văzut: Mănăstirea Polovragi, un atelier de ceramică de la Horezu, Biserica dintr-un lemn și orașul Râmnicul Vâlcea.
În acest oraș am vizitat Parcul „Zăvoi”, unde am fost profund impresionați văzând locul în care s-a intonat pentru prima oară imnul național. Un fior de dragoste de țară ne-a cuprins, iar din inimile noastre parcă se năștea o promisiune - aceea de a duce mai departe gloria strămoșilor noștri. De asemenea, aici am avut prilejul de a ne distra, făcând o plimbare cu hidrobicicletele. Nu departe de acest parc, se găsește Casa memorială „Anton Pann”, pe care am fost bucuroși să o vedem.
În a patra zi, am fost foarte impresionați de frumoasele mănăstiri „Cozia” și „Curtea de Argeș”.  Acolo sufletele noastre s-au pregătit pentru a privi o superbă capodoperă naturală - Barajul „Vidraru”, unde munții parcă se nasc din ape și vor să urce tot mai mult, dorind parcă să ne ia toate privirile și să le poarte până-n zare. Au și munții aceia tainele lor, pe care nu le vom putea descifra niciodată…
În ultima zi, am vizitat orașul Sibiu: centrul istoric și Muzeul „Bruckental”.
Muzeul „Astra” cu Dumbrava Sibiului ne-a impresionat în primul rând datorită marii sale întinderi, datorită pitorescului național care reușește foarte bine să surprindă spiritul românesc iubitor de lumină și pace.
După ce am vizitat toate aceste locuri deosebite, ne-am întors acasă, dar toate minunile ce le-am văzut vor rămâne oglindite pe „retina sufletului” nostru și ne vor încânta toată viața. Promitem să ne amintim mereu cu drag de această excursie și să fim mândri mereu că ne-am născut în România. Promitem că țara va rămâne prima și ultima noastră iubire. (Oana PELEA)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:45:33 Ora standard a Europei de Est