Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Conferinţa de încheiere a proiectului „Cerc de aptitudini”...

Miercuri, la Universitatea Agora,

Conferinţa de încheiere a proiectului „Cerc de aptitudini”...

Miercuri, 27 mai 2015, de la ora 10.00, la sediul Universităţii Agora din municipiul Oradea a avut loc conferinţa de presă cu ocazia finalizării proiectului: „C.E.R.C. DE. APTITUDI.N.I. - CrEaRea, Corelarea şi DEzvoltarea APTITUDInilor Necesare pentru trecerea la viaţa actIvă", Contract nr: POSDRU/161/2.1/G/137526, proiect implementat în parteneriat de către Asociaţia Eurhope, în calitate de beneficiar şi Universitatea Agora din Oradea, Fundaţia Agora din Oradea şi Asociaţia Project Life Calabria în calitate de parteneri.

Participanţii la conferinţă au fost: rectorul Universităţii Agora - prof. univ. dr. Ioan Dziţac, care a prezentat activitatea Universităţii Agora în calitate de partener în acest proiect, precizând că acest proiect a adus beneficii profesionale, dar şi financiare studenţilor din grupul ţintă al proiectului, studenţi atât de la Universitatea Agora, cât şi de la Universitatea din Oradea. Pe această cale domnul rector a mulţumit conducerii Universităţii din Oradea. Managerul de proiect, doamna Tatiana Dabija, a prezentat rezultatele proiectului pe activităţi şi a precizat faptul că acest proiect a fost o provocare pentru întreaga echipă, iar rezultatele se regăsesc în ceea ce grupul ţintă a acumulat participând la acest proiect. La conferinţa de presă au mai fost prezenţi experţi din cadrul echipei de proiect de la Universitatea Agora şi de la Fundaţia Agora, care au specificat faptul că acest proiect a fost foarte căutat de către studenţi, deoarece a adus elemente de noutate, precum înfiinţarea unei întreprinderi simulate la sediul Universităţii Agora, unde un număr de 60 de studenţi au putut să facă un stagiu de practică, simulând activităţile dintr-o întreprindere reală. Totodată, element de noutate a fost şi transferul de bune practici realizat la partenerul transnaţional din Italia - Project Life, unde au participat 15 studenţi selectaţi din grupul ţintă al proiectului. Dintre ei, doi au fost prezenţi la conferinţa de presă, Burta George - student anul III la Drept de la Universitatea Agora şi Porumb Alexandra - studentă la Master, anul I Kinetoterapie, de la Universitatea din Oradea. Cei doi au precizat faptul că prin participarea la acest proiect, ei se simt mai pregătiţi pentru intrarea pe piaţa muncii în vederea găsirii unui loc de muncă.
Prezentă la conferinţă, doamna conf. univ. dr. Gabriela Bologa, decanul Facultăţii de Drept şi Ştiinţe Economice din cadrul Universităţii Agora, a mulţumit studenţilor pentru implicarea în proiect, prezentându-le şi alte oportunităţi pe care Facultatea de Drept şi Ştiinţe Economice din cadrul Universităţii Agora le oferă studenţilor prin proiectele pe care le are în implementare.
După-amiază, în Amfiteatrul Albastru al Universităţii Agora, a avut loc întâlnirea cu majoritatea studenţilor din grupul ţintă al proiectului participanţi la conferinţa de închidere a proiectului, ocazie cu care s-au prezentat puncte de vedere din partea studenţilor şi a experţilor implicaţi în proiect, iar în concluzie s-a conturat ideea dezvoltării unor proiecte cu astfel de obiective care să aducă beneficii studenţilor şi care să-i pregătească pentru o piaţă a muncii extrem de rigidă la momentul actual.
Coordonator proiect P1,
prof. univ. dr. Ioan Dziţac,
rector al Universităţii Agora
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Conferinţa de încheiere a proiectului „Cerc de aptitudini”...

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:51:08 Ora standard a Europei de Est