Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Cea de-a XXVI-a ediţie a Săptămânii Ştiinţifice

Marţi, s-a deschis la Universitatea din Oradea

Cea de-a XXVI-a ediţie a Săptămânii Ştiinţifice

Marţi, 26 mai 2015, în Aula Magna, s-a deschis cea de-a XXVI-a ediţie a Săptămânii Ştiinţifice a Universităţii din Oradea, în prezenţa prefectului Claudiu Pop, a preşedintelui C.J. Bihor, dl prof. Cornel Popa şi a academicianului Emil Burzo, preşedintele Filialei Cluj-Napoca a Academiei Române.

Subliniind faptul că avem în faţă o sărbătoare tradiţională care durează de 26 de ani, dl rector Constantin Bungău a dat cuvântul distinşilor invitaţi.
Arătându-se încântat de eveniment şi de succesele repurtate an de an de universitatea pe care şi domnia sa a absolvit-o, citâdu-l pe Spiru Haret, dl prefect Claudiu Pop a subliniat nevoia apropierii şcolii de popor, necesitatea ca învăţământul, indiferent de nivel, de la cel preşcolar la cel academic, trebuie să fie ancorat în realitate, să răspundă comenzii sociale şi să fie pus în slujba cetăţenilor, să răspundă nevoilor lor.
Dascăl de formaţie, preşedintele C.J. Bihor, dl prof. Cornel Popa, a făcut trimitere la Nicolae Iorga, la nevoia de a învăţa în permanenţă, lumina cărţilor luminând şi activând mereu mintea şi sufletul. Domnia sa şi-a exprimat recunoştinţa şi i-a felicitat pe studenţi şi pe universitarii orădeni pentru succesele obţinute, asigurându-i că este un fan al lor şi că se bucură de toate realizările învăţământului superior orădean.
Viceprimarul Huszar Istvan a vorbit despre rolul administraţiei publice locale ca liant între absolvenţii Universităţii şi angajatorii locali de pe piaţa forţei de muncă. Este mândru că este absolvent al Universităţii din Oradea; urmărind parcursul devenirii Universităţii, domnia sa a observat că „Universitatea din Oradea are o dezvoltare dinamică".
Prorectorul Eugen Macocian a privit direct în faţă Săptămâna ştiinţifică, domnia sa fiind unul dintre cei care răspund de ea, o supervizează şi cunoaşte suita bogată a evenimentelor pe care le cuprinde.
Privind din perspectiva devenirii unei instituţii de excelenţă (ca pol de inteligenţă), preşedintele Senatului universitar, dl prof. univ. dr. Sorin Curilă, a evidenţiat activitatea centrelor de cercetare din instituţie, dar a accentuat faptul că acestea (centrele de cercetare) trebuie să-şi armonizeze planurile şi tactica de cercetare cu strategia şi obiectivele cercetării la nivel naţional. A recunoscut creşterea numărului de publicaţii importante în cercetare, dar că dezideratul major în acest domeniu de excelenţă rămâne impactul acestora şi al cercetării, în domeniul aplicabilităţii, cu deosebire impactul pentru comunitate şi mediul de afaceri.
Universitatea din Oradea face parte din grupul celor care contează
Ca Doctor Honoris Causa al Universităţii din Oradea, domnul academician Emil Burzo s-a arătat mândru de succesele Universităţii orădene, subliniind locul pe care aceasta îl ocupă în topul internaţional, faptul că Universitatea din Oradea face parte din grupul celor care contează. „Chiar dacă suntem pe locul 16 din cele 19 universităţi aflate în top, trebuie să ţinem cont că la nivel de ţară sunt circa 120, iar cel mai important lucru este faptul că suntem în grupul celor care contează", a subliniat academicianul Emil Burzo.
Diplome de excelenţă pentru cercetare, performanţe artistice, sportive sau ştiinţifice
După prezentarea proiectelor Universităţii pe linia cercetării şi nu numai, de către prorectorul Eugen Victor Macocian (prorector pentru Managementul Cercetării şi Relaţii Internaţionale), în Aula Magna, au răsunat apaluze îndelungate pentru universitarii (5) şi studenţii (25) premiaţi.
Au primit diploma de Excelenţă în cercetarea ştiinţifică: prof. univ. dr. Vesselenyi Tiberiu, prof. univ. dr. Horga Ioan, conf. univ. dr. Gavriş Georgeta (cel mai tare universitar orădean în brevete de invenţii, cu circa 13 brevete, din care 11 ca şi cadru didactic al Univ. Oradea), prof. univ. dr. Moca Paşcu Cătălin, conf. univ. dr. Bălţătescu Sergiu, precum şi peste 20 de studenţi, pentru performanţe artistice, sportive sau ştiinţifice: Matei Violeta Camelia, Maior Ana Ruth, membrii echipei de baschet - feminin, Cheţiu Gabriel, Ghinga I. Raluca Florina...
Să mai spunem că programul editat cu prilejul Săptămânii ştiinţifice orădene cuprinde evenimentele grupate pe facultăţi, dar că ele, evenimentele sunt mult mai multe decât pot fi cuprinse într-o săptămână. La Facultate de Arte, spre exemplu (ca să o luăm pe prima facultate cuprinsă în program), primul eveniment consemnat este cel din 16 februarie, iar ultimul (cel de-al 27-lea), în iulie 2015 - Gala Diplomelor, la Muzeul Ţării Crişurilor.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Cea de-a XXVI-a ediţie a Săptămânii Ştiinţifice.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:01:06 Ora standard a Europei de Est