Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Zilele Carierei de Impact Social - ediţia a II-a

Joi şi vineri, la Universitatea Agora, în cadrul proiectului ETIC

Zilele Carierei de Impact Social - ediţia a II-a

Joi şi vineri (21 -22 mai 2015), a avut loc la Oradea, în cadrul Universității Agora, ediţia a doua dintr-un eveniment care propune o societate diferită, în care timpul nostru de lucru înseamnă construirea unei vieţi mai bune pentru cei din jur şi a unei civilizaţii mai prietenoase cu mediu.

Evenimentul, Zilele Carierei de Impact Social, este inspirat de evenimente similare din Marea Britanie (ex. Social Impact Careers Days din Oxford) sau din SUA. Zilele Carierei de Impact Social este o conferință care îşi propune să aducă tinerii şi studenții faţă în faţă cu cariere care merg dincolo de profit: în mediul ONG, în antreprenoriat social, în companii care dezvoltă şi activităţi de responsabilitate socială. Nevoia la nivel mondial a studenţilor de a căuta astfel de cariere cu impact pozitiv este arătată de diverse statistici, spre exemplu un studiu realizat de publicaţia britanică The Guardian în 2007.
Zilele Carierei de Impact Social s-au organizat pentru prima oară în România în toamna anului 2014, în cadrul proiectului ETIC, a cărui beneficiar este Fundaţia Agora,  la Oradea şi Cluj-Napoca. Popularitatea conferinţelor a încurajat organizarea unei a doua ediţii. Astfel, joi şi vineri, am avut invitaţi atât din mediul ONG, cât şi din mediul privat şi corporatist, care au ţinut prezentări pe teme legate de impactul pozitiv pe care activitatea noastră îl poate avea în societate.
În deschidere, a vorbit conf. univ. dr. Gabriela Bologa, decan al Facultății de Drept şi Ştiinţe Economice din cadrul Universităţii Agora şi managerul proiectului,  recapitulând povestea proiectului „ETIC - Cariere de Impact Social", proiectul finanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-20013 (POSDRU), accentuând impactul pozitiv pe care proiectul îl are în rândul studenţilor de la medicină, psihologie şi management care fac parte din grupul ţintă al proiectului.
Acesta este proiectul care a făcut posibilă organizarea Zilelor Carierei de Impact Social, fiind un proiect implementat în parteneriat cu firmele de resurse umane eDAVA Innovation din Oradea, reprezentată de psiholog Florina David şi Consult Plus din Cluj-Napoca, reprezentată de prof. univ. Adrian Opre. Proiectul creează şi o importantă colaborare între trei universităţi, pe de o parte Universitatea Agora, universitate privată, iar pe de altă parte  Universitatea Oradea, prin participarea Facultăţii de Medicină şi  Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca, prin participarea Facultăţii de Psihologie.
În cursul zilei de joi au fost prezentate două prelegeri despre schimbarea în bine a societății, urmărite de un amfiteatru plin de studenţi de la medicină, management şi psihologie. Astfel, evenimentul a fost continuat de drd. Raluca David, în prezent doctorand în neuroştiințe cognitive la Universitatea Oxford din Marea Britanie, implicată în proiect şi preşedinte al organizaţiei Compas din Oradea. Raluca a vorbit despre „Cum putem schimba ceva cu adevărat? Societatea civilă între presiune socială şi democraţie participativă". Concluzia prelegerii a fost că societatea umană a evoluat prin participarea voluntară a oamenilor şi ridicarea vocilor societăţii civile. Raluca a sugerat că e timpul ca şi societatea civilă orădeană să se trezească, şi a lansat o invitaţie pentru voluntariat în cadrul organizaţiei Compas pentru festivalul PadişFest ce va avea loc în această vară.
Ziua de joi a fost încheiată de psiholog Anca Popa, care a lansat o discuție liberă cu studenţii despre mersul la psiholog şi stigma asociată încă a mersului la psiholog în societatea românească. Dna Popa a provocat studenţii să îşi pună la încercare prejudecăţile. S-a discutat despre impactul pozitiv pe care un psiholog îl are în societate, oferind oamenilor șansa să realizeze că de cele mai multe ori o problemă din viaţa lor vine în primul rând din felul în care ei interpretează negativ evenimentele. Eliberearea tensiunii acesteia din fiecare dintre noi ajută la aplanarea conflictelor cu cei din jur şi la constuirea unei societăţi mai cooperative.
Vineri, ziua a doua din conferinţă, a fost una specială, în cadrul căreia au fost invitați doi experţi din Budapesta. Managerul de proiect a salutat invitaţii, care au devenit deja prietenii proiectului şi ai grupului ţintă constituit şi apoi au luat pe rând cuvântul. Mai întâi a vorbit Borbala Lorincz, voluntară în cadrul ONG-ului BAGazs din Ungaria, un ONG care de 5 ani lucrează în comunitatea de romi din BAG. Borbala a povestit despre problema romilor ca fiind una dintre principalele probleme ale țărilor central şi est-europene din epoca noastră - o problemă care trebuie rezolvată urgent. Organizația BAGazs desfăşoară în BAG programe atât pentru adulți cât şi pentru copii. Adulţii beneficiază de dezvoltare comunitată, consiliere juridică şi cel mai important - sunt ajutaţi să îşi deschidă două întreprinderi sociale: o crescătorie de porci pentru bărbaţii din comunitate şi o echipă de bucătărese pentru evenimente în cazul femeilor. Totuşi, focusul principal al BAGazs sunt copiii, cu care se lucrează intens cu sprijinul a zeci de voluntari. Se face dezvoltare emoţională şi socială, se lucrează la teme şi se organizează tabere. Scopul e de a ajuta copiii să îşi definească scopuri în viaţă şi să construiască pentru acestea. Un detaliu inedit al BAGazs este politica fără-donaţii, al cărei scop este să nu perpetueze o relaţie de ierarhie şi putere între membrii organizaţiei şi membrii comunităţii.
Ca o continuare firească a luat cuvântul Andras Slemmer, dezvoltator IT în cadrul companiei de start-up Prezi din Budapesta. Prezi dezvoltă un software de prezentare şi este unul dintre primele şi cele mai dinamice start-upuri din Ungaria. Totodată, Prezi împreună cu Google şi nu numai doresc să lasă o amprentă pozitivă în societate. Astfel ei susţin egalitatea între sexe şi drepturile homosexualilor, sprijinind Budapest Parade. Mai mult, în loc de a plăti firme care să le organizeze team buildinguri, Prezi colaborează cu BAG şi desfăşoară acţiuni în comunitatea de romi, de la construcţia de încăperi pentru organizaţie şi până la instalarea de Wifi în sat. Rezultatul? O echipă de angajaţi ai Prezi mult mai bine închegată decât după un team building obişnuit. Plus oameni motivaţi şi entuziasmaţi, plus un beneficiu de mare valoare pentru cei din BAG. Responsabilitate socială a corporaţiei? Just do it!
În încheierea conferinţei ne-am întors pe plaiuri orădene, astfel că,  Ioana Gherasim, asistent social în cadrul Asociaţiei Caritas Eparhial a ţinut o prezentare despre activitatea organizaţiei. A prezentat programele de ajutorare, inclusiv o cantină caritabilă şi programe de lucru cu persoane fără adăpost şi persoane vârstince. Studenţii medicinişti au fost interesaţi în special de programele de asistenţă medicală oferite de organizaţie. S-a creat o dezbatere între studenţi şi invitaţi pe tema donaţiilor şi în ce măsură acestea sunt benefice pe termen lung pentru beneficiari sau îi fac dependenţi de caritate. După un dialog stimulant, concluzia a fost că e nevoie de caritate pe termen scurt, iar pe termen lung ar trebui să sprijinim reintegrarea pe piaţa muncii a persoanelor dezavantajate.
Conferinţa s-a încheiat sâmbătă cu sesiune de consiliere pentru carieră. În prezent, studenţii înscrişi în proiect realizează stagii de practică în instituţii, organizaţii şi firme care au şi o componentă de responsabilitate socială a activităţii lor. În acelaşi timp, studenţii beneficiază şi de consiliere pentru carieră, învăţând să îşi pregătească un CV şi o scrisoare de intenţie profesioniste. Aşadar, prin proiectul ETIC evenimentele Zilele Carierei de Impact Social sunt menite să inspire tinerii, iar activităţile adiacente din proiect au scopul de a-i ajuta să acţioneze.
Manager de proiect
conf. univ. dr. Gabriela Bologa
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Zilele Carierei de Impact Social - ediţia a II-a.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:59:26 Ora standard a Europei de Est