Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Stadiul lucrărilor în Piaţa Rogerius

Centrul de Afaceri cu Produse Agroalimentare

Stadiul lucrărilor în Piaţa Rogerius

Viceprimarul Mircea Mălan a susţinut joi, 21 mai 2015, o conferinţă de presă în teren, în cadrul căreia a prezentat stadiul lucrărilor la Piaţa Rogerius, care devine în urma lucrărilor moderne de construire: Centrul de Afaceri cu Produse Agroalimentare Oradea.

Lucrările au început în luna februarie 2014 şi sunt finalizate în proporţie de 80%.
Modernizarea Pieţei Rogerius printr-un program transfrontalier
Modernizarea Pieţei Rogerius se realizează în cadrul programului „Cooperare Transfrontalieră pentru Dezvoltarea unui Centru de Afaceri cu Produse Agroalimentare în Oradea şi a unui Centru pentru Educaţie Antreprenorială în municipiul Debrecen". Proiectul este finanţat în cadrul Programului de Cooperare Transfrontalieră Ungaria-România 2007-2013 şi este derulat de către Primăria Oradea, în calitate de lider de proiect, în colaborare cu Camera de Comerţ şi Industrie Hajdu-Bihar, în calitate de partener al proiectului.
În deschiderea conferinţei de presă, viceprimarul municipiului, dl. Mircea Mălan, a precizat: „Ne apropiem de finalizarea unui important proiect cu finanţare transfrontalieră, în care Primăriei Oradea ca lider de proiect i-a revenit bugetul de 6,7 milioane euro, din care aproape 3 milioane sunt fonduri nerambursabile, iar diferenţa a fost asigurată din bugetul propriu. La nivelul superior al  tronsoanelor II şi III s-a folosit o placă suprabetonată, pentru că spaţiul respectiv a fost astfel gândit, încât să fie accesibil publicului şi să ofere o zonă publică de recreere prin spaţiile verzi care se vor amenaja aici. Apele pluviale vor fi colectate printr-un sistem inovativ şi prin colectarea lor într-un rezervor vor asigura irigarea spaţiilor verzi aferente zonei de recreere. Lucrările la întregul proiect vor fi gata până la jumătatea lunii august".
Lucrările sunt executate de firma S.C. TIM S.A.
Suprafaţa totală supusă investiţiei în municipiul Oradea, prin acest proiect, este de 8216,74 mp - suprafaţa utilă totală şi 13071,29 mp suprafaţa desfăşurată.
Organizarea funcţională a Centrului de Afaceri cu Produse Agroalimentare
Organizarea funcţională a Centrului de Afaceri cu Produse Agroalimentare în Oradea (actualul amplasament al Pieţei Rogerius) se va realiza pe sectoare, astfel încât spaţiile să fie optimizate în funcţie de necesitatea beneficiarilor din cadrul Centrului: sector legume-fructe, sector carne-peşte, sector lactate-ouă, sector panificaţie, sector produse bio şi apicole,  sector produse împachetate şi tradiţionale, sector flori, sector produse nealimentare, zona alimentaţie publică, zona administrativă, subsolul tehnic, platforma pentru deşeuri.
Directorul Administraţiei Domeniului Public, dl. Liviu Andrica, a afirmat: „Apreciem faptul că la finalizarea proiectului, toţi cei care îşi desfăşoară activitatea aici vor avea un spaţiu adecvat de lucru. În acest moment avem 390 de mese în sectorul de legume-fructe, dar în momentul în care se finalizează lucrările complete, toţi comercianţii vor primi numărul de mese pe care l-au avut în vechea piaţă, respectiv 450 de mese. Cel târziu până la 1 iunie, toţi comercianţii vor fi mutaţi din cort în noul amplasament al pieţei. De menţionat că preţurile la mese rămân aceleaşi, iar o dată ce comercianţii se vor muta în noua piaţă, vom dezafecta cortul din faţa Spitalului Municipal".
Tronsonul I a fost dat spre folosinţă beneficiarului final, respectiv Administraţia Domeniului Public în luna octombrie 2014, iar tronsonul II (partea din mijloc a fostei Pieţe Rogerius, flancat de tronsonul I şi III, respectiv de străzile Predeal şi Sadoveanu) urmează să fie luat în folosinţă săptămâna aceasta. Acest tronson cuprinde sectoarele legume-fructe, carne-peşte şi panificaţie.
Un pasaj subteran va lega Centrului de Afaceri cu Produse Agroalimentare de parcarea subterană
În Tronsonul III, partea dinspre strada Corneliu Coposu (partea din faţă a fostei Pieţe Rogerius), tronson care cuprinde sectorul produse bio şi apicole, sectorul produse împachetate şi tradiţionale şi sectorul flori, lucrările se suprapun cu realizarea unei porţiuni dintr-un pasaj subteran care va conecta Centrul de Afaceri cu Produse Agroalimentare de viitoarea parcare subterană, care se va construi de cealaltă parte a străzii Corneliu Coposu, respectiv în faţa Spitalului Municipal. 
Lucrările aferente pasajului subteran presupun realizarea a 27 m pasaj aferent amplasamentului Centrului de Afaceri, pasaj ce va avea lăţimea de 4 m şi înălţimea de 2,7 m şi va conecta casa scării din Tronsonul 3 cu pasajul subteran care se va construi dinspre parcarea subterană şi va subtraversa strada Corneliu Coposu până la limita amplasamentului Centrului de Afaceri. Acest pasaj va facilita accesul comercianţilor şi al cumpărătorilor la Centrul de Afaceri cu Produse Agroalimentare. Durata lucrărilor aferente realizării porţiunii de pasaj subteran este de 2 luni. (B.P.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Stadiul lucrărilor în Piaţa Rogerius.

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 20:57:14 Ora standard a Europei de Est